ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با محبوب ترین و پرسود ترین اپلیکیشن های تاریخ گوگل پلی آشنا شوید

بخش اعظم سود بازار محصولات نرم افزاری برای موبایل و تبلت، چه در گوگل پلی و چه اپ استور از حوزه بازی ها تأمین می شود. وبسایت App Annie به تازگی با تحلیل آمار و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بخش اعظم سود بازار محصولات نرم افزاری برای موبایل و تبلت، چه در گوگل پلی و چه اپ استور از حوزه بازی ها تأمین می شود. وبسایت App Annie به تازگی با تحلیل آمار و ارقام دانلود اپلیکیشن ها در گوگل پلی، گزارشی منتشر کرده که به خوبی این موضوع را اثبات می نماید.

App Annie در گزارش اخیر خود پر منفعت ترین اپلیکیشن های تاریخ گوگل پلی را به همراه محبوب ترین اپلیکیشن ها و بازی های این سرویس مشخص کرده است. همانطور که در نمودارهای انتهای متن خبر می بینید، از زمان آغاز به کار پلی استور، میزان سود حاصله از اپلیکیشن ها و تعداد دانلودشان با رشد فزاینده و بسیار خوبی مواجه بوده است.

طبق این گزارش، در حوزه اپلیکیشن و بازی به ترتیب فیسبوک و Subway Surfers بیشترین آمار دانلود از گوگل پلی را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که پر سود ترین اپلیکیشن تاریخ گوگل پلی پیام رسان آسیایی و محبوب LINE بوده است. اما App Annie در حوزه بازی ها نیز Puzzle & Dragons را به عنوان سودآورترین بازی تاریخ گوگل پلی قلمداد کرده است.

اگر تا به حال نام صدر نشینان جداول آماری گوگل پلی را نشنیده اید، جای تعجب ندارد. چرا که بخش اعظم آنها منشأ ژاپنی داشته و برای استفاده مردم این کشور طراحی شده اند. این موضوع نمایان گر آن است که چقدر بازار کشورهای آسیایی برای پلی استور گوگل می تواند اهمیت داشته باشد.

از آنجا که تنها %0.15 از موبایل گیمرها در نیمی از درآمد ماهیانه حاصله از پرداخت های درون برنامه ای اپلیکیشن ها مشارکت دارند، و این موضوع هم به خاطر ترویج ارائه اپلیکیشن ها در مدل فریمیوم (رایگان با پرداخت درون برنامه ای) بوده، توسعه دهندگان اندروید می بایست توجه بیشتری به بازار پرمنفعت کشورهای ژاپن و کره جنوبی داشته باشند تا بتوانند میزان سود بدست آمده از این دو کشور را به درآمدی که از بازار ایالات متحده و آلمان دارند نزدیک کنند.

در ادامه می توانید آمار و ارقام مرتبط با گزارش App Annie را در نمودارهای زیر مشاهده نمایید:

1
2
3
4
5
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • vahed
    vahed | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نصفش ماله ژاپنه، راستی آفرین به "پو" فکر نمی کردم کردم کار یه استودیو لبنانی باشه

  • آریا
    آریا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    وایبر ژاپنی نیست ها

    • vahed
      vahed | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

      وایبر مال اسراییل بود بعد به تملک سافت بنک ژاپن در اومد

مطالب پیشنهادی