ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Stardew Valley؛ مزرعه داری حرفه ای شوید

تبدیل شدن به یک مزرعه دار حرفه ای و البته یک بازیکن همه چیز تمام در Stardew Valley [بررسی دیجیاتو] کار ساده ای نیست و اگر اهل ماجراجویی نباشید، این بازی هیچ چیز برای توضیح ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

تبدیل شدن به یک مزرعه دار حرفه ای و البته یک بازیکن همه چیز تمام در Stardew Valley [بررسی دیجیاتو] کار ساده ای نیست و اگر اهل ماجراجویی نباشید، این بازی هیچ چیز برای توضیح دادن به شما ندارد. هر کاری که لازم است برای موفقیت انجام دهید، باید کشف کنید و از طریق آزمون و خطا بیابید.

پس از نزدیک به 70 ساعت، حالا به نقطه ای رسیده ایم تا تجربیات خود را با شما در میان بگذاریم و از همان ابتدا تا انتها به شما راه حل هایی بی نظیر ارائه کنیم. آنچه در ادامه می خوانید تقریبا دربرگیرنده تمامی نکات مهم است اما با این حال، بهره گیری از Stardew Valley Wiki برای آگاه شدن از جزئیات هر مسئله ای، تقریبا لازم و ضروری است.

Stardew Valley یک بازی 15 دلاری و 400 مگابایتی برای پلتفرم پی سی است که تجربه آن برای علاقه مندان به دنیاهای فانتزی بدون شک واجب و ضروری است. پس بگذارید به اصل مطلب بپردازیم.

حواس تان به سطح انرژی کاراکترتان باشد

jardto2obgoxclslhjzr

وقتی برای اولین بار به دهکده Stardew قدم گذاشته و وارد مزرعه تان می شوید، کارهای بسیاری وجود دارد که باید انجام دهید. با این حال، هم زمان محدودی دارید و هم کاراکترتان زود خسته می شود. بنابراین حواس تان به سطح انرژی باشد تا بیش از حد او را خسته نکنید. اگر در حین کار کردن از حال بروید یا دیرتر از ساعت 12 بخوابید، روز بعد، مزرعه دار کوچک ما انرژی کمتری خواهد داشت و روزتان دشوارتر می شود.

اگر از ابزارها استفاده نمی کنید، آن ها را در دست نگیرید

هر زمانی که از ابزاری به ناگه استفاده کنید، مقداری از انرژی تان کم می شود. برای مثال می خواهید با فردی مکالمه کنید، اما به اشتباه با تبرتان به زمین می کوبید. این مسئله اگرچه باعث ناراحتی فرد مقابل نمی شود اما مقداری از انرژی تان را می کاهد. به جای ابزارهای این چنینی، سعی کنید همیشه شمشیر به دست باشید، چون استفاده از شمشیر یا داس، از انرژی تان نمی کاهد.

از تنظیمات بازی Tool Hit Location را روشن کنید

yprer4finnv78xwlqjhk

شاید یک مربع قرمز رنگ، نمای ظاهری بازی را برای تان اندکی غیرواقعی و زشت کند اما باور کنید که در تک تک لحظات بازی به آن نیاز خواهید داشت. وقتی Tool Hit Location را روشن بگذارید، دقیقا می دانید که به کدام ناحیه ضربه ای وارد می شود. این مسئله از هدر رفتن انرژی تان جلوگیری می کند، مسئله ای که در 10 الی 20 ساعت ابتدایی بسیار ضروری محسوب می شود.

به زمان توجه کنید

زمان در Stardew Valley به سرعت می گذرد. پیاده رفتن از یک گوشه دهکده به گوشه دیگر آن ممکن است ساعت ها به طول انجامد، بنابراین سفرهای تان را برنامه ریزی کنید و بی جهت گشت و گذار نکنید. هر روز در هر فصل، کارهای بسیاری برای انجام دادن دارید و گذراندن آن با قدم زدن کاری اشتباه است.

فروشگاه ها عمدتا تا ساعت 4 الی 5 باز هستند و اگر می خواهید خریدی کنید، خانه یا ابزارهای تان را ارتقا دهید، توجه کنید که حتی اگر یه ثانیه هم از زمان مقرر بگذرد، اهالی دهکده در انتظار شما نمی مانند.

پیش از اینکه روزتان را آغاز کنید، برنامه بریزید. بدانید در روز پیش رو چه کارهایی می خواهید انجام دهید. با چک کردن وضعیت آب و هوا از طریق تلویزیون می توان این برنامه ریزی را مستحکم تر انجام داد. برای مثال اگر روز بارانی در پیش رو دارید، می توانید تمام زمان تان را صرف گشت و گذار در معدن کنید. یا اگر هوا آفتابی است، به گیاهان تان توجه کنید.

ln1m9rgqqmtawiy4ktuj

اگر در زمینه چیدمان وسواس خاصی به خرج می دهید، این سایت می تواند نقشه آنلاین جذابی برای شما فراهم کند. وقتی که درون بازی باشید و بخواهید تازه نقشه ریزی کنید، قطعا به مشکل زمان برخواهید خورد، پس چه بهتر که حالا برای قطعه قطعه زمین خود برنامه داشته باشید.

در روزهای ابتدایی، آنقدر نواحی مختلف و فعالیت های مختلف وجود دارد که نمی دانید ابتدا باید از کدامیک شروع کنید و بعد به سراغ دیگری بروید. صبر به خرج دهید و ساعاتی از هر روز را به گشت و گذار در شهر و شناختن مردم سپری کنید. قطعا تا پایان سال دوم، هیچ ناحیه ای نیست که ندیده و کاری نیست که انجام نداده باشید.

اگر کار خاصی نمی کنید، بازی را متوقف کنید

بعضی مواقع حواس تان به تلفن همراه پرت می شود یا کسی صدای تان می کند، در این مواقع سریعا بازی را با دکمه ESC متوقف کنید. زمان در Stardew Valley به سرعت می گذرد و در کمتر از چند دقیقه، صبح به شب می رسد. اگر می خواهید طی یک سال پولدار شوید، باید از همان روز اول مثل ساعت دقیق کار کنید و وقفه ای بین کارتان نیافتد. اگر می خواهید تصمیم بگیرید که کدام گیاه را در زمین بکارید، بازی را متوقف کنید. تصمیم که گرفتید ادامه دهید.

بعد از ساعت 12 بیدار نمانید

وقتی ساعت به 2 نیمه شب برسد، کاراکتر شما ناخودآگاه روی زمین می افتد، هر کجا و در حال انجام هر فعالیتی که باشد. پزشک دهکده در هر صورت شما را پیدا می کند و به خانه می آورد اما مبلغی از شما بابت خدمت رسانی اش می گیرد. روز بعد هم که از خواب بیدار شوید، قطعا انرژی تان بسیار کم خواهد بود.

هیچ وقت نگذارید این اتفاق بیافتد. هوا تاریک که شد حواس تان را به ساعت بدهید و سعی کنید سریعا به خانه بازگردید تا خوابی آرام در تخت نرم تان داشته باشید. ساعت از 12 که بگذرد، میزان انرژی شما خود به خود برای روز بعد کاسته می شود، پس هیچگاه بیشتر از ساعت 12 شب، بیدار نمانید.

برداشت کنید

مزرعه شما در همان روزهای ابتدایی پر است از درخت و سنگ های بزرگ که برای ساخت و ساز بسیار موثر هستند. اولین زمستانی که فرا می رسد، زمان مناسبی است تا تمام مزرعه تان را پاک کنید، اما طی سه فصل بهار، تابستان و پاییز، به اندازه کافی، درخت ها را قطع کنید، سنگ ها را خورد کنید. فراموش نکنید که اگر سیلو نساخته اید، هنوز زمان مناسب برای چمن زدن نیست. نهایتا تا آخر پاییز سیلو بسازید و سپس پیش از فرارسیدن زمستان چمن ها را کامل بزنید تا علوفه برای حیوانات داشته باشید.

صندوقچه بسازید

epy9ythdq9yyckgwmiue

کوله پشتی شما در ابتدا فقط 12 آیتم را درون خود نگاه می دارد. بنابراین همان ابتدای بازی، زمانی که 50 چوب جمع کردید، سریعا یک صندوقچه بسازید (از طریق منویی که تصویر آن را در بالا می بینید). هر صندوقچه به شما 36 جایگاه خالی می دهد که آیتم های تان را درون آن قرار دهید.

با استفاده از صندوقچه ها می توانید تمام دارایی تان را مرتب کنید و هر چیزی را سر جای خودش قرار دهید. برای مثال، می توانید یک صندوق برای ماهی ها، یک صندوق برای میوه ها، صندوقی دیگر برای سنگ های مختلف و یک صندوق هم برای سبزیجات داشته باشید. فراموش نکنید که این صندوق ها را هر کجا که بخواهید می توانید بگذارید و محدودیتی در ساخت شان وجود ندارد.

بنابراین با بهره گیری از استراتژی خودتان، هر کجا که فکر می کنید، یک صندوقچه بگذارید. برای مثال یک صندوقچه حتما درون معدن بگذارید یا یکی کنار دریا داشته باشید. بعدها که در بازی پیشرفت کنید، خودتان متوجه می شوید بهترین جایگاه برای سبک بازی شما کجا خواهد بود.

پلی که در ساحل است را سریعا تعمیر کنید

bo1kdcuo6gzxq0zycwwl

طی همان چند روز ابتدای بازی، 300 چوب جمع کنید، به ساحل بروید و پلی که خراب شده را تعمیر کنید. شاید جمع کردن 300 چوب کمی سخت به نظر برسد اما باور کنید که ارزش اش را دارد. ناحیه ای که باز می شود، بخش کوچک و ادامه داری از ساحل است که هر روز در آن چند آیتم ارزشمند یافت می شود. این آیتم ها در ابتدای بازی ارزش بالایی دارند و طی فصل بهار و تابستان بسیار کمک حال شما خواهند بود اما اگر بگذارید 2-3 فصل بگذرد، آیتم های آن چندان ارزش بالایی ندارند. 100 یا 200 گلد در همان روزهای اول بسیار رویایی است اما در ابتدای سال دوم رقمی ناچیز به حساب می آید. این فرصت را برای کسب درآمد رایگان از دست ندهید.

کوله پشتی تان را بزرگ کنید

فروشگاه Pierre همه دانه ها و درختچه های لازم را برای فروش قرار داده. اما مهم تر از این دانه ها، دو آپدیت برای کوله پشتی است. طی هر بار آپدیت، 12 ردیف دیگر به کوله پشتی شما اضافه می شود و در نهایت، مجموعا 36 آیتم می توانید با خودتان حمل کنید. وقتی به اندازه کافی پول داشتید، حتما اولین کوله پشتی را بخرید.

هیچ چیز را دور نیاندازید

هر چیزی که در Stardew Valley پیدا کنید یک قابلیتی دارد و دور انداختن اش عاقلانه نیست. خواه مورد استفاده آن هدیه دادن باشد و خواه کرفت کردن و ساخت آیتم های دیگر. حتی آیتم هایی که تحت عنوان Trash یا آشغال هم از دریا و رودخانه ها می گیرید یک کاربردی دارند و با سپردن آن به دستگاه بازیافت می توان ماده ای کارآمد تحویل گرفت.

به جای دور انداختن، هر چه به دست می آورید را درون صندوقچه های مرتب و منظم شده بگذارید تا زمانی که لازم شد به سراغ شان بروید و از آن ها استفاده کنید. هر چیزی که ستاره دار است را بفروشید (چون قیمت بالاتری دارد) و آیتم های معمولی را در صندوقچه بگذارید تا در صورت تقاضای شخصی، به او تحویل دهید.

البته دو استثنا وجود دارد: در فصل تابستان یک فستیوال برگزار می شود که در آن باید یک خوردنی ستاره دار به درون دیگ بیاندازید تا غذای خوشمزه ای حاصل شود. در فصل پاییز هم هر یک از اهالی دهکده، بهترین آیتم های خود را به نمایش می گذارند. فراموش کنید که 9 محصول ستاره دار طلایی را برای آن روز آماده کنید.

از کودهای مختلف استفاده کنید

به صورت کلی، در مورد هر دانه ای که می کارید یک قاعده کلی وجود دارد. همه شان طی چند روز رشد می کنند، تعدادی یک بار برداشت اند و عده ای دیگر تا آخر فصل مرتبا میوه می دهند. اما اگر آن ها را با کودهای مختلف ترکیب کنید هم کیفیت بهتری حاصل می شود و هم ممکن است زمان تولیدشان کاهش پیدا کند.

برای صرفه جویی در پول و خودکفایی، بهتر است از شیره زرد رنگ درختان (Sap) استفاده کنید. با هر دو قطره شیره درخت می توان یک بسته کود برای یک قطعه زمین درست کرد. هر زمینی که شخم زدید را کود بپاشید و سپس دانه ها را درون آن بکارید. در این حالت، کیفیت حاصل شده بسیار بالاتر خواهد بود و با قیمتی بیشتر می توانید آن ها را بفروشید.

بهترین گیاه هر فصل را بکارید

StardewValley

همه گیاهان به اندازه مساوی ارزشمند نیستند. بعضی کمتر و بعضی بیشتر قیمت دارند. در این صفحه می توانید قیمت تمامی گیاهان و میوه های قابل کاشت را مشاهده کنید. اما اگر می خواهید بهترین پیشنهاد را بدانید، برای هر فصل این ها را بکارید:

بهار: گل کلم (Cauliflower)، کلم پیچ (Kale)، سیب زمینی (Potatoe)

تابستان: بلوبری (Blueberrie)، هندوانه (Melon) و کاهوی قرمز (Red Cabbage)

پاییز: کرنبری (Cranberries)، بادمجان (Eggplants)، کدوتنبل (Pumpkin)

در تابستان بلوبری بهترین چیزی است که می توانید بکارید. علاوه بر قیمت مناسب، موقع برداشت شان شما را شگفت زده می کنند.

زمین ها را 3 در 3 شخم بزنید

در بازی جلوتر که بروید، دستگاه های خاصی را می توانید بسازید تا زمین را برای شما آب دهند. این دستگاه ها را در مرکز زمین های 9 تایی که بگذارید، 8 مربع اطراف خود را خودکار آب می دهند و کار شما را بسیار ساده می کنند.

گل ها را در کنار کندوهای عسل بکارید

این کار باعث می شود تا عسل های شما ارزش بیشتری پیدا کنند و با قیمت بالاتری فروخته شوند.

محصولات صنعتی بسازید

20160408165550_1

طبیعی است، محصولات خام در قیاس با محصولی که کار روی آن انجام شده ارزش کمتری دارد. بنابراین تخم مرغ های تان را به سس مایونز، شیر گاو و بز را به پنیر و میوه های تان را به نوشیدنی و مربا تبدیل کنید تا قیمت شان چندین برابر شود. برای انجام این کارها، باید وسیله مورد نیاز را در اختیار داشته باشید که از طریق منو Craft می توان همه آن ها را ساخت.

محصولات تان را بفروشید

گیاهان و میوه ها، عمده درآمد شما را تشکیل می دهند. در ابتدا شاید ترغیب شوید هر چه کاشته اید را بخورید تا انرژی به دست آورید اما ابدا این کار را نکنید. خریدن آپگریدها ارزش بیشتری دارد، بنابرین به پول تان نیازمند خواهید شد.

عمده بخرید

برای صرفه جویی در زمان، انگشت تان را روی دکمه شیف بگذارید و سپس دکمه ماوس را فشار دهید تا در هر بار کلیک، 5 محصول خریداری شود.

تلویزیون ببینید

درون خانه تان یک تلویزیون کوچک قرار دارد که از همان روز اول می توانید به تماشای 2-3 کانال موجود در آن بنشینید. یکی از کانال ها وضعیت هوای روز آینده را اخطار می دهد، دیگری آموزش آشپزی است، یکی دیگر هم پیشگویی میزان شانس تان در روز پیش رو است. شانس در Stardew Valley فاکتور قابل توجهی است. معمولا اگر شانس با شما همراه باشد، در معدن موفق تر هستید، ماهی های بهتری می گیرید و همه چیز بهتر پیش می رود. یکی دیگر از کانال ها هم به شما ترفندهای بهتر زندگی کردن را ارائه می دهد.

تابلو اعلانات را هر روز چک کنید

kmzuy1vnj7iqy2zvq0yf

دو راه برای ماموریت گرفتن در Stardew Valley وجود دارد: نامه ها و تابلوی اعلانات.

بعضی مواقع (دو یا سه بار در طول هر فصل معمولا) اهالی دهکده برای شما نامه می فرستند و درخواست آیتم خاصی دارند. درخواست آن ها معمولا روزانه نیست و می توانید حتی ماه ها بعد برای شان آن آیتم را ببرید. اما درخواست هایی که روی تابلوی اعلانات وجود دارد، زمانی محدود دارند. روی دیوار مغازه Pierre، یک تابلوی اعلانات وجود دارد که تقویم و درخواست های مردم روی آن نصب شده است.

اغلب روزها یک درخواست روی این تابلو نصب می شود که اول صبح با مراجعه به آن می توانید نسبت به انجامش اقدام کنید. اگر درخواستی را قبول کردید، لزوما نباید آن را انجام دهید. همیشه درخواست دیگری وجود دارد که انجام دادنش ساده تر باشد و پول بهتری بدهد. اما به انجام رساندن هر کدام از این درخواست ها موجب می شود تا با اهالی دهکده صمیمی تر شوید.

تقویم را فراموش نکنید. هر موقع که گذرتان افتاد این تقویم را نگاه کنید تا از تولدها و فستیوال ها با خبر شوید. در روز تولد هر فردی به او هدیه ای دهید که دوستش دارد. این مسئله سبب می شود تا خیلی زود محبت میان دو نفر بالا بگیرد. همچنین، حواستان به دانه هایی که می کارید باشد. هر فصل 28 روز است، پس با مراجعه به تقویم مطمئن شوید در روزهای پایانی دانه ای جدید نمی کارید. در پایان هر فصل، گیاهان کاملا از بین می روند.

قدر روزهای بارانی را بدانید

روزهای بارانی بسیار خاص هستند. طی این روزها، لازم نیست ساعت ها صرف آب دادن زمین های خود کنید و در عوض ماهی های بسیار نادر را می توان در این روزها به دست آورد. در معدن نیز همین وضعیت وجود دارد. آیتم های نادرتر در معدن طی این روزها به دست می آیند.

دوست پیدا کنید

20160313193624_1

فقط درگیر کشاورزی و گشت و گذار در شهر نشوید چون Stardew Valley فراتر از این صحبت هاست. اجتماعی بودن و پیدا کردن آدم های مختلف، دوست شدن با آن ها، ابعاد جدیدی از این بازی را برای تان به نمایش می گذارد. هر کاراکتر برای خودش داستانی دارد که ارزش شنیده شدن دارد. اگر زیادی سر خودتان را با کار کردن گرم کنید، هیچ کس به شما اهمیت نمی دهد، برای تان هدیه ای نمی آورد، کمک تان نمی کند یا حاضر نمی شود که در مراسم رقص سالانه همراه شما باشد.

هر روز با مردم صحبت کنید، کارهای روزمره شان را ببینید و بدانید که از چه خوششان می آید و از چه متنفر اند. به آن ها هدیه ای دهید که دوست اش دارند. در نهایت، اگر به کاراکتری اهمیت بدهید، او به شما نزدیک تر شده و حتی از شما سوال می پرسد که می توانید پاسخ بدهید. نزدیک شدن به یک شخص نیز تنها راه وارد شدن به اتاق او خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال چیزی می گردید که در اتاق آن ها پنهان شده، بهترین راه، دوست شدن با آن ها است.

آماده ازدواج شوید

20160313195454_1

فارغ از اینکه چه جنسیتی در ابتدای بازی انتخاب کرده اید، در Stardew Valley حق انتخاب از میان 10 نفر را برای ازدواج کردن دارید. برای اینکه با کسی ازدواج کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

هر روز با او صحبت کنید، او را بهتر بشناسید و بدانید که هر روز چه ساعت هایی کجا می رود (برای اینکار می توانید از ویکیا نیز استفاده کنید که لینک آن را در ابتدای مطلب قرار دادیم). سپس به او هدیه هایی دهید که دوست دارد. البته در این زمینه محدودیتی وجود دارد و هر هفته فقط دو بار می توانید به هر کاراکتر هدیه بدهید. اگر روی تابلوی اعلانات درخواستی دارند، آن را سریعا انجام دهید.

وقتی مرحله نزدیکی تان به 8 از 10 قلب رسید، به او یک دسته گل بدهید (دسته گل را از مغازه Pierre می توان خرید) تا رسما وارد مرحله ای جدید از دوستی تان شوید. به همین رویه ادامه بدهید تا 10 قلب کامل شود. 10 قلب کامل یعنی اینکه هر دو آماده ازدواج شده اید.

20160320125825_1

سپس منتظر شوید تا یک روز بارانی فرابرسد. ابتدای روز بارانی به بخش شرقی ساحل (که با یک پل به ساحل اصلی متصل است) بروید و از دریانورد پیری که مشغول استراحت کردن است، Mermaid's Pendant را با قیمت 5000g بخرید. پس از دادن این آیتم به معشوقه تان، او می پذیرد که همسر شما شود و سه روز بعد مراسم عروسی برگزار خواهد شد.

به چند نکته باید توجه داشت. در زمستان خبری از پیرمرد دریانورد نیست، چون بارانی در این فصل نمی بارد. برای ازدواج کردن حداقل باید یک بار خانه تان را ارتقا بخشیده باشید تا همسرتان فضای کافی برای زندگی کردن را داشته باشد. پس از ازدواج، همسرتان به خانه شما می آید و تعداد قلب ها به 12 افزایش می یابد. بنابراین فراموش نکنید که هر روز با او صحبت کنید و هدیه ها نیز فراموش نشود.

همانند دنیای واقعی، وقتی که ازدواج می کنید باید حواس تان به رفتاری که با دیگران دارید باشد. کمتر به دیگر گزینه های ازدواج نزدیک شوید و هدیه به آن ها ندهید تا همسرتان از شما راضی باشد.

با جادوگر دوست شوید

20160508122805_1

دوست شدن با جادوگر قطعا به دردتان خواهد خورد. پس از اینکه چند قلب به دست آوردید، او به شما اجازه می دهد تا وارد اتاق مخصوص اش شده و ظاهرتان را با قیمت 500g عوض کنید. بهترین راه برای دوست شدن با جادوگر، دادن Void Essence به او است که در مراحل پایینی معدن به راحتی پیدا می شوند.

معدن را زیر و رو کنید

علی رغم تمام شباهت هایی که با Harvest Moon وجود دارد و مقایسه هایی که می شود، نیمی از Stardew Valley وابسته به جنگیدن ها در معدن است. هر از چند گاهی که فرصت می کنید، به معدن بروید، پایین و پایین تر بروید تا ببینید چه چیزهایی در انتظارتان است.

هر چه که از کشتن هیولاهای درون معدن به دست می آورید در Adventurer's Guild قابل فروش است. در معدن هر پنج طبقه که پایین بروید، آسانسور آن طبقه هم برای تان باز می شود و هر ده طبقه، یک جایزه ویژه انتظارتان را می کشد. بنابراین اگر یک بار تا طبقه 15 رفته باشید، دیگر لازم نیست این 15 طبقه را دوباره حفاری کنید. سوار آسانسور شده و ادامه کارتان را می کنید.

فقط حواستان باشد که در معدن انرژی تان خالی نشود و یا توسط موجودات کشته نشوید. در این صورت، علاوه بر گم کردن بسیاری از آیتم های کوله پشتی تان (از جمله شمشیرهای گران قیمت تان)، ممکن است بین 5 تا 15 طبقه را فراموش کنید و نتوانید با آسانسور به آن ها برگردید. بنابراین هر بار که این اتفاق افتاد، از بازی خارج شده و دوباره وارد شوید تا همان روز را تکرار کنید.

همچنین، ماهیگیری درون معدن نیز امکان پذیر است. در برخی طبقات خاص، حوضچه هایی قرار گرفته که ماهی های خاصی در آن ها زندگی می کنند.

در نهایت، اگر می خواهید سریعا به معدن بروید، از قسمت شمالی مزرعه تان بروید، و نه از درون دهکده.

با خودتان نردبان بیاورید

با 99 سنگ، می توانید یک نردبان بسازید که درون معدن به دردتان می خورد. هر نردبان شما را یک طبقه در معدن پایین تر می برد. در مواقع حساس که تعداد زیادی از موجودات در حال حمله کردن به شما هستند یا می خواهید سریعا به طبقات آسانسور دار برسید، این نردبان ها بسیار کاربردی خواهند بود.

از بمب ها استفاده کنید

انواع بمب ها، راه حلی عالی برای از بین بردن سنگ های یک ناحیه بدون کوچک ترین زحمتی هستند. فقط حواس تان باشد که در محدوده انفجار بمب نیستید و سپس با خیال راحت آن ناحیه را منفجر کنید. اگر هم تعداد زیادی هیولا در حال حمله کردن، کارشان را با یکی از این بمب ها یک سره کنید.

کرم ها را سریعا بکشید

کرم های سفید رنگی در معدن مشغول غذا خوردن هستند، اگر آن ها را نکشید، سریعا دچار دگردیسی شده و کشتن شان خیلی سخت تر می شود، پس سریعا نسبت به کشتن شان اقدام کنید و فرصت به آن ها ندهید.

از مه دوری کنید

مشغول حفاری در معدن هستید و به یک باره یک مه سنگین همه جا را پر می کند. این مه یعنی اینکه آماده حمله تعداد زیادی از هیولاها باشید. بنابراین سرعت حفاری تان را دو چندان کنید تا سریعا بتوانید وارد طبقه بعدی بشوید. حواس تان باشد که خوردنی ها را دم دست بگذارید تا در صورت حمله دشمنان تان بتوانید خودتان را بهبود بخشید.

با کوتوله دوست شوید

20160508172411_1

اولین بار که به معدن می روید، سمت راست تان توسط مانعی سنگی بسته شده است که برای برداشتن این مانع، دو راه دارید. یا یک Cherry Bomb بسازید (با یک ذغال سنگ و 4 برنز) یا کلنگ تان را به اندازه کافی ارتقا داده باشید. پشت این سنگ، خانه کوتوله قرار دارد. تا زمانی که همه کتیبه های دوارفی یا کوتوله ها را پیدا نکرده باشید، زبان کوتوله را متوجه نمی شوید. بنابراین در معدن و جاهای خاکی که کرم ها تحرکت دارند، به دنبال این کتیبه ها هم باشید.

اسنک بخورید

انرژی تان کم است؟ پس باید چیزهای مختلف بخورید و انرژی کسب کنید. اکثر آیتم هایی که در مزرعه تان رشد می دهید قابل خوردن هستند یا حتی می توانید با ترکیب آن ها یک غذای مخصوص درست کنید، مثل Field Snack.

وقتی که خانه تان را برای اولین بار ارتقا دادید، یک آشپزخانه هم خواهید داشت که با استفاده از آن می توانید غذا بپزید. یک یخچال بزرگ هم البته به دارایی های تان اضافه می شود که برای ذخیره کردن خوردنی ها می توان از آن استفاده کرد. بد نیست که همیشه چندتایی اسنک همراه خودتان داشته باشید، خصوصا زمانی که می خواهید به معدن بروید. اصلا مشخص نمی کند که چه مواقعی قرار است انرژی تان تخلیه شود.

برخی آیتم ها حتی ویژگی های منحصر به فردی هم به شما می دهند. برای مثال یک فنجان قهوه که به قیمت 300g در سالن اصلی Stardew فروخته می شود، سرعت راه رفتن تان را افزایش می دهد. یا حتی Trout Soup که توسط ماهیگیر با قیمت 250g فروخته می شود، قدرت ماهیگیری تان را موقتا زیاد می کند.

حتی غذاهای خانگی نیز ویژگی های خاص خود را دارند که از دو طریق می توانید طبخ شان را یاد بگیرید. یا رسپی آن ها را از دیگران بگیرید و بخرید یا از تلویزیون یاد بگیرید.

به بیابان بروید

اگر به انتهای معدن اصلی بروید که خود 120 طبقه دارد، یک کلید پیدا می کنید، کلیدی که مختص به یک معدن دیگر در صحرا است. سپس باید باندل Vault را در Community Center تکمیل کنید تا اتوبوس به کار بیافتد.

روز بعد از تکمیل باندل، می توانید با پرداخت 500 دلار به بیابان بروید که ناحیه ای کاملا جدید برای گشت و گذار و جستجو است. مهم ترین بخش این ناحیه، معدنی است که کلید آن را در طبقه 120 معدن قبلی به دست آورده اید.

شب ها به سالن بروید

اگر به دنبال پیدا کردن افراد مختلف هستید، شب ها سری به سالن اصلی بزنید که دقیقا در مرکز دهکده قرار گرفته است. خصوصا طی آخر هفته ها، تعداد کثیری از روستایی ها را می توانید در این ساختمان ببینید و با آن ها صحبت کنید.

همچنین اگر علاقه مند باشید می توانید با دستگاه های آرکید بازی کنید. توجه داشته باشید که اگر تلویزیون به شما می گوید امروز روز خوش شانسی شما است، پس در آن روز بازی کردن با این دستگاه ها ساده تر خواهد بود.

آیتم ها را به موزه اهدا کنید

20160508172455_1

اگر آیتمی پیدا کردید که روی آن نوشته بود برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است آن را به Gunther بدهید، بهتر است این کار را انجام دهید، خصوصا اگر آیتم گران قیمت و نایابی باشد. هر از چندگاهی، گانتر بابت اهدایی های تان به موزه تشکر خواهد کرد و هدیه ای به شما خواهد داد.

وقتی که 60 آیتم به موزه اهدا کردید، گانتر کلید فاضلاب شهر را به شما می دهد که خود یک بخش مجزا برای گشت و گذار محسوب می شود.

لوازم ماهی گیری را ارتقا دهید

اول از همه یک ابزار ماهی گیری فایبرگلس با قیمت 1800g تهیه کنید. پس از خرید این ابزار، می توانید یک طعمه و یک وسیله دیگر به آن آویزان کنید تا سرعت و دقت ماهی گیری تان افزایش یابد. انواع ابزارها را می توانید خودتان بسازید از از ماهیگیر بخرید.

به حباب های روی آب توجه کنید

موقع ماهی گیری، قطعا حباب هایی را روی آب خواهید دید. سریعا قلاب تان را به آن نواحی بیاندازید. این حباب ها یعنی اینکه ماهی ها تجمع بیشتری در این ناحیه دارند و علاوه بر افزایش سرعت ماهیگیری، ماهی های کمیاب تری هم می توانید پیدا کنید.

ماهیگیر دقیقی باشید

وقتی که می خواهید قلاب بیاندازید، باید مشخص کنید که تا چه حد قلاب تان به جلو پرتاب شود. نه کم و نه زیاد، جایی در میانه ها کافی است. این کار را باید برای حفظ انرژی تان انجام دهید.

ماهی را همیشه در میانه های نوار سبز رنگ نگه دارید و هر لحظه منتظر بالا و پایین شدن های ناگهانی اش باشید. گرفتن برخی ماهی ها ساده است اما برخی دیگر را باید به سختی بگیرید. تمرین بیشتر باعث می شود در این زمینه کاملا حرفه ای شوید.

هدیه های ماهیگیری را دریافت کنید

موقعی که مشغول ماهیگیری هستید، تصویر یک گنج در نوار ماهیگیری تان ظاهر می شود. اگر بتوانید چند ثانیه روی آن باقی بمانید، یک هدیه ویژه دریافت خواهید کرد، البته به این شرط که موفق شوید ماهی را هم بگیرید.

بهترین راه این است که تا حد امکان ماهی را دنبال کنید و نزدیک گرفتن که شد، به سراغ صندوقچه ی گنج بروید. در این حالت ماهی چند ثانیه ای درگیر خواهد شد، سپس گنج را که گرفتید دوباره به سراغ ماهی برگردید و پروسه را تکمیل کنید.

هر جا که آب وجود دارد برای خرچنگ ها تله بگذارید

تله خرچنگ ها را با 40 چوب و 3 شمش آهن بسازید یا می توانید آن ها را از ماهیگیر بخرید. هر جا که آب وجود دارد، یکی از این تله ها بگذارید تا انواع مختلفی از خرچنگ ها و لابسترها را شکار کنید.

در زمان ها و مکان های مختلف ماهیگیری کنید

بسته به ساعت های مختلف طی روز و در هر فصل مختلف، نوع ماهی هایی که می گیرید متنوع اند. دریاچه، رودخانه، حوضچه های درون معدن یا نواحی مختلف، اقیانوس و به طور کل، هر جا که آب وجود داشته باشد، اکوسیستم خاص خودش را دارد و برای گرفتن هر نوع ماهی، باید به مولفه زمان و مکان دقت کنید.

ابزار خود را آپگرید کنید

هر چه ابزارهای پیشرفته تری داشته باشید، کارهای بیشتری است که می توانید انجام دهید. یکی از بهترین مثال ها، کلنگی است که باید همیشه همراه تان داشته باشید. معدنچی های حرفه ای، بهتر است هر چه زودتر کلنگ خود را ارتقا داده تا پیشرفت شان در معدن بسیار ساده تر شود.

با این حال، بهترین زمان برای ارتقای کلنگ در آغازین روزهای هر فصل (جز زمستان) است که شدیدا مشغول کاشت و آبیاری هستید. اما درست در نقطه مقابل، بهترین زمان برای ارتقای آبپاش، تمام فصل زمستان است. در همان زمستان اول اگر به اندازه کافی پول داشته باشید می توانید حداقل سه مرحله آبپاش تان را ارتقا دهید تا در کسری از ثانیه چندین گیاه را آب بدهید.

توجه داشته باشید که برای ارتقای هر ابزار، آهنگر دو روز آن را از شما می گیرد و توانایی استفاده از آن را تا روز سوم نخواهید داشت.

به جنگل بروید

20160508172151_1

وقتی تبرتان را ارتقا می دهید، به شما اجازه شکستن تکه های بزرگ تر نیز داده می شود. بنابراین به شمال غربی ترین ناحیه جنگل، بالای خانه جادوگر بروید و تکه چوب بزرگی که آنجا قرار گرفته را بشکنید تا وارد ناحیه جدیدی شوید.

در این قسمت از جنگل هر روز می توانید 12 عدد چوب جنگلی به دست آورید که بسیار ارزشمند هستند.

جایی که کرم ها هستند را شخم بزنید

کف زمین، عمدتا در ساحل و یا پیاده روهای خاکی، دسته کرم های کوچکی در حال تکان خوردن هستند. این یعنی چیز خاصی در آن ناحیه قرار دارد و با شخم زدن زمین می توانید هر چه زیر آن قرار گرفته را بردارید. برخی مواقع ذغال سنگ، برخی مواقع کتاب و در موارد بسیار نادری هم کتیبه کوتوله ها را می توان در این نواحی پیدا کرد. هر موقع در حال چرخیدن در سطح شهر بودید و کرم ها را دیدید، درنگ نکنید و شخم بزنید.

اگر دنبال Clay می گردید تا با آن کود درست کنید، انقدر زمین را شخم بزنید تا بالاخره در یک ناحیه Clay پیدا شود. سپس روی همان نقطه را باز هم با کلنگ بکوبید تا از نو بتوانید شخم بزنید. این کار را تا هر زمان که دل تان بخواهد می توانید ادامه دهید.

از صاحب ارابه در جنگل خرید کنید

جمعه ها و یکشنبه ها، یک ارابه ویژه در جنگل، قسمت شمالی خانه جادوگر می ایستد و چیزهای عجیب و غریب می فروشد. گران قیمت هستند اما برخی مواقع واقعا ارزش اش را دارند.

سطل آشغال ها را چک کنید

هر خانه ای، یک سطل آشغال دارد که با راست کلیک کردن روی آن می توانید محتویات داخل آن را زیر و رو کنید. کسی چه می داند، شاید در این سطل آشغال ها چیز ارزشمندی باشد. فقط حواس تان باشد که در حضور دیگران این کار را انجام ندهید!

باندل های Community Center را تکمیل کنید

20160508172323_1

در همان روزهای ابتدایی، یک میان پرده مشاهده خواهید کرد که شما و شهردار را در کنار تالار اصلی دهکده نشان می دهد. به محض مشاهده این میان پرده، باندل های Community Center نیز باز می شوند که برای تکمیل همه شان باید به سراغ آیتم های مختلف بروید و آن ها را جمع آوری کنید.

همه باندل ها ارزش توجه شما را دارند، چرا که در نهایت باعث باز شدن ویژگی های منحصر به فردی در بازی می شوند. می توانید به برخی نقاط سریع تر سفر کنید یا حتی نواحی کاملا جدیدی باز می شود که پیش از آن قادر نبودید به آن ها وارد شوید.

یکی از برجسته ترین امکاناتی که با کامل کردن باندل ها در اختیارتان قرار می گیرد، گلخانه است. با تعمیر کامل گلخانه، می توانید هر میوه ای را در هر فصلی که هستید، حتی زمستان رشد دهید. یا یکی دیگر از ویژگی ها، رفتن به کویر و معدن کویری است. حتی با کامل کردن باندل زمستانی، دانه های زمستانی دریافت خواهید کرد که فقط همین ها را می توانید در خاک مزرعه و طی فصل زمستان رشد داد.

گاری معدن را درست کنید

راه رفتن در سراسر دهکده می تواند کاری زمان گیر و طولانی باشد. اما راه سریع تری برای رسیدن از شرق به غرب و شمال وجود دارد. پیش از اینکه بخواهید پول تان را صرف ساخت اصطبل و خرید اسب کنید، باندل Boiler Room را در Community Center تکمیل کنید. کاملا ساده است، فقط باید چند شمش مختلف بسازید، کریستال های مختلف را در معدن جمع کنید و به نبرد با هیولاها رفته باشید.

زمانی که باندل را کامل کنید، گاری معدن دوباره راه می افتد. با این گاری به 4 نقطه می توانید سفر کنید. ایستگاه اتوبوس که کنار دهکده خودتان قرار دارد، معدن، غرب دهکده که آهنگری در آنجا قرار دارد و یه نقطه دیگر که خود نیازمند تکمیل باندل دیگری است. با این کار، حدودا دو ساعت در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد که زمان قابل توجهی است.

پیش از ساخت مرغداری و طویله، سیلو بسازید

برای غذا دادن به حیوانات، باید علوفه داشته باشید و برای علوفه داشتن باید علف های مزرعه تان را با داس بچینید. فقط حواس تان باشد قبل از اینکه با داس به جان علف ها بیافتید، حتما یک سیلو ساخته باشید، چون در صورت نداشتن سیلو، تمامی علف ها هدر می روند و دوباره باید منتظر باشید همه شان رشد کنند.

پیش از اینکه مرغذاری یا طویله برای نگهداری مرغ و گاو بسازید، یک سیلو بنا کنید تا علوفه ها در آن ذخیره شوند. بعدا که پیشرفت کردید به تعداد سیلوها اضافه کنید تا در طول زمستان که خبری از رشد علف نیست، به اندازه کافی غذا برای حیوانات داشته باشید.

مراقب حیوانات خود باشید

20160508131713_1

هر روز به حیوانات خود غذا بدهید و نوازش شان کنید. همین دو کار سبب می شود تا آن ها بیشتر به شما علاقه مند شده، محصولات بهتری بدهند و در نهایت قیمت بالاتری هم پیدا کنند. اطراف مرغداری و طویله ها حفاظ بکشید و در روزهای آفتابی بگذارید آزادانه در ناحیه ای که برای شان حصار کشیده اید بچرخند و از علف ها تغذیه کنند.

فقط شب هنگام، موقع خوابیدن حتما دریچه هایی که از آن ورود و خروج می کنند را ببندید تا با آرامش بیشتری شب را بخوابند و در نهایت محصولات بهتری هم روز بعد تحویل تان دهند. در نهایت، اگر حیوانات تان را بسیار خوب پرورش دهید، با قیمت خیلی خوبی می توانید بفروشیدشان.

در فصل زمستان هم حتما یک هیتر تهیه کنید تا از سرما به خود نلرزند. برای هر ساختمان یک هیتر کافی است.

قطار را دنبال کنید

بالای حمام گرم و در شمالی ترین نقطه دهکده، یک خط راه آهن گذر کرده که هر از چند گاهی، یک قطار از آن گذر می کند. اگر صدای قطار را بشنوید و خودتان را به آن برسانید، متوجه خواهید شد که آیتم هایی از آن به بیرون می افتد. همه آن ها را می توانید جمع کنید و به سراغ کار خود بازگردید. فقط فراموش نکنید که حمله کردن به قطار با شمشیر یا هر وسیله دیگری به خودتان آسیب وارد خواهد کرد.

به حمام آب گرم بروید

اگر در میانه های روز انرژی تان تخلیه شد اما با این حال هنوز یک عالم کار برای تان مانده، سری به حمام آب گرم در قسمت شمالی دهکده بزنید. کافی است چند ثانیه در آن بایستید تا انرژی تان صد در صد پر شود و دوباره به کار برگردید، درست مثل ساعت 6 صبح که از خواب بیدار شده اید.

کلاه به سر بگذارید

هر اچیومنتی که در ابتدای بازی آزاد کنید، بلافاصله در روز بعد، یک ساختمان کلاه فروشی در قسمت جنوبی دریاچه و در سمت جنوب شرقی برج جادوگر باز می شود که در آن، یک موش شروع به فروش کلاه می کند.

آماده زمستان شوید

20160508172057_1

وقتی زمستان فرا می رسد، دیگر قادر به پرورش و رشد گیاهان و میوه ها نیستید. با این حال، اگرچه در زمستان درآمدتان از کشاورزی تقریبا به صفر می رسد (مگر اینکه گلخانه داشته باشید)، اما زمان خوبی است تا ابزارهای تان را ارتقا دهید، با مردم دهکده بیشتر آشنا شوید و از همه مهم تر، هر چه می توانید در معدن به جلو پیش بروید.

همچنین، اگر حصار یا دروازه های چوبی دارید، همه شان از بین می روند. بنابراین تا می توانید سنگ یا آهن جمع کنید تا آن ها را دوباره بسازید، اما این بار نه با چوب که دوباره به سادگی از بین بروند. زمستان فرصت مناسبی برای خریدن نهال ها هم هست، خصوصا آن هایی که در بهار میوه می دهند. هر نهال 28 روز (یک فصل کامل) طول می کشد تا به درختی بزرگ تبدیل شده و میوه بدهد. بنابراین زمان تان را از دست ندهید.

از مادها استفاده کنید

مادها بزرگ ترین امتیازی محسوب می شود که در انحصار پی سی گیمرها باقی مانده و Stardew Valley به عنوان یک بازی پرطرفدار نیز جامعه ای غنی از سازندگان ماد را دارد و همین حالا می توانید با جستجویی ساده، بهترین مادها را برای خود دانلود کنید.

و در نهایت، از بازی لذت ببرید

کارهای زیادی است که بخواهید در Stardew Valley انجام داده و حواس تان را به آن بدهید، اما به یاد داشته باشید که باید از بازی لذت ببرید و نه اینکه فشاری مضاعف روی دوش خود بگذارید. بازی تا بی نهایت ادامه دارد و اگر کاری را نتوانستید در تابستان امسال به خوبی انجام دهید، سال بعد همان فرصت دوباره در اختیارتان قرار می گیرد. با لذت بازی کنید و بدانید که همیشه فردایی برای بهتر بودن وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Armin Sheikh sanaan
    Armin Sheikh sanaan | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

    منظورم این سایته

  • Armin Sheikh sanaan
    Armin Sheikh sanaan | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

    سلام 👋🏻
    مطلب خوبی بود 😁
    میگم چه جوری چیدمانی
    که در سایت میکنیم را سیو کنیم و وارد بازی کنیم؟؟؟🤔🤨🤨🤔

  • pmo009
    pmo009 | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی ممنون بابت کمکتون

  • SEPEHR KH
    SEPEHR KH | ۲۵ تیر ۱۳۹۵

    یکی نیست جواب بده

  • SEPEHR KH
    SEPEHR KH | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    خودتون اگه میشه چند تا ماد رو معرفی کنین ? ? ?

    • SEPEHR KH
      SEPEHR KH | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

      ? ? ? گفتم اگه میشه!! اگه نمیشه بگین خب

      • SEPEHR KH
        SEPEHR KH | ۲۵ تیر ۱۳۹۵

        دختر هاب بازی همه زشتن با کدوم لزدواج کنم؟

        • مهدی صمدزاده
          مهدی صمدزاده | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

          emily از همه بهتره هدیه های love امیلی هم تو معدن خیلی راحت پیدا میشه

مطالب پیشنهادی