ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی پشتیبانی از عکس های RAW به اپ Google Camera در موبایل های نکسوس اضافه می شود

برای آنکه یک عکس عالی و باکیفیت بگیرید، لزوما نیازی نیست که دوربین خارق العاده ای روی موبایل تان داشته باشید. اگر دوربین موبایل تان از فرمت RAW پشتیبانی کند، می توانید عکسی بگیرید که هیچ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

برای آنکه یک عکس عالی و باکیفیت بگیرید، لزوما نیازی نیست که دوربین خارق العاده ای روی موبایل تان داشته باشید. اگر دوربین موبایل تان از فرمت RAW پشتیبانی کند، می توانید عکسی بگیرید که هیچ گونه فشرده سازی نرم افزاری و تبدیل فرمتی روی آن انجام نشده. به عبارت دیگر، تصویر خامی بگیرید که جزئیات در آن در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشند.

اگر خواستار دسترسی به چنین امکانی بوده و صاحب یکی از گجت های نکسوس گوگل هستید، به زودی می توانید از طریق اپلیکیشن دوربین گوگل موسوم به Google Camera تصاویری با فرمت RAW ثبت کنید. اگرچه گوگل هنوز پشتیبانی از فرمت RAW را به طور رسمی به اپلیکیشن دوربین اش اضافه نکرده، اما با دریافت آخرین نسخه گوگل کمرا می توانید عملکرد این قابلیت که فعلا در مرحله آزمایشی است را بسنجید.

از توضیحان درون اپ پیداست که گوگل مشغول آزمایش حالتی تحت عنوان RAW+JPEG است که می تواند از هر تصویر، دو کپی بگیرد: یکی با فرمت RAW که حجیم بوده و مناسب ویرایش در اپلیکیشن های ویرایشگر تصویر حرفه ایست و دیگری فرمت JPEG که برای تماشا و اشتراک گذاری مناسب تر است.

google-camera-300

البته لازم به ذکر است که حالت RAW+JPEG فقط در انحصار گجت های نکسوس خواهد بود و دیگر موبایل های اندرویدی به آن دسترسی نخواهند داشت. البته موبایل های نکسوس به غیر از گوگل کمرا می توانند از اپلیکیشن های شخص ثالث دیگری نیز برای ثبت تصاویر RAW بهره بگیرند.

اما اگر خواستار استفاده از امکانات پایه ای و خالص گوگل هستید، اپلیکیشن ساده گوگل کمرا می تواند برای ثبت تصاویر RAW بهترین گزینه تان محسوب شود. قابلیت یادشده به زودی برای این اپلیکیشن در تلفن های هوشمند نکسوس در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی