ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی یوبی سافت؛ کاربران The Division به 9.5 میلیون نفر رسید و Far Cry Primal رکورد زد

تنها یک ماه تا مورد انتظار ترین رویداد بازی های ویدیویی در سال جاری زمان باقی مانده است. طبق رسم همیشگی، امسال هم کمپانی یوبی سافت قصد دارد با برگزاری کنفرانسی بازیکن ها را به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

تنها یک ماه تا مورد انتظار ترین رویداد بازی های ویدیویی در سال جاری زمان باقی مانده است. طبق رسم همیشگی، امسال هم کمپانی یوبی سافت قصد دارد با برگزاری کنفرانسی بازیکن ها را به وجد بیاورد. در روز گذشته شاهد انتشار گزارش مالی این شرکت در سال مالی 2016 بودیم. فارغ از آمار و ارقام همیشگی، نکته جالب حضور یک فرنچایز جدید میان بازی هایی بود که یوبی سافت قصد دارد در سال مالی 2017 منتشر کند. به نظر می رسد در کنفرانس امسال این شرکت باز هم شاهد عنوان جدیدی خواهیم بود.

بیایید ابتدا نگاهی به گزارش بیندازیم که حاوی سورپرایزهای زیادی هستند. در ادامه بیشتر به موضوع بالا می پردازیم. بر اساس گفته یوبی سافت عناوین دیویژن و فارکرای پریمال فراتر از انتظارات آن ها عمل کرده اند. به گونه ای که فارکرای پریمال به پر فروش ترین عنوان ماه فوریه تاریخ صنعت سرگرمی تبدیل شدند. به عبارت دیگر، بازی یاد شده از تمامی آثاری که در طول های سال های گذشته در این ماه انتشار یافتند، عملکرد بهتری داشتند.

بزرگی این لقب را زمانی می توانیم بهتر درک کنیم که بدانیم در این ماه آثار بزرگی مانند کرایسیس 3، دید اسپیس 3، سیمز 4 و کیلزون 3 عرضه شده اند. از طرف دیگر Yves Guillemot، ریاست این شرکت، عنوان نمود تاکنون 9.5 میلیون نفر در دیویژن ثبت نام کرده و 20 درصد از این تعداد هم Season Pass آن را خریداری کرده اند. همچنین، میانگین زمانی که بازیکن های فعال در دیویژن می گذرانند به رقم 3 ساعت در روز رسیده است.

بر اساس گفته گیلموت این موفقیت موجب گشت تا اعداد درج شده در گزارش مالی، فراتر از انتظارات یوبی سافت باشد. البته آمار خوب این شرکت تنها به اخبار بالا محدود نمی شود. آن ها در قسمتی دیگر از گزارش خود اشاره کردند با انتشار فارکرای پریمال و Rainbow Six Siege تعداد مخاطب های این عناوین نسبت به گذشته به ترتیب سه برابر و دو برابر شده است.

division
شاید آمار منتشر شده از دیویژن بالا باشد، اما آماری از سوی یکی از اعضای وبسایت Reddit به دست رسیده که نشان می دهد تعداد کاربران این بازی از زمان عرضه تاکنون با کاهش 81 درصدی مواجه شده است.

حرف از رینبو شد، یوبی سافت در گزارش مالی اش این بازی هم فراموش نکرد و قسمتی را به آن اختصاص داد. توضیح این قسمت کمی سخت به نظر می رسد بنابراین بگذارید کم کم پیش برویم. بیشترین تعداد کاربران فعال رینبو در طول چهار ماه گذشته را در نظر بگیرید؟ کاربران فعال کنونی رینبو اکنون 60 درصد از همین رقم است. طبیعتا یوبی سافت باید از عملکرد این بازی هم راضی بوده باشد.

در قسمت دیگری از گزارش، عناوینی که یوبی سافت می خواهد در سال مالی 2017 [از امروز تا 31 مارس 2017 - 11 فروردین 96] پنج عنوان بزرگ را در برنامه دارد که عبارت اند از Ghost Recon Wildlands، قسمت بعد واچ داگز، South Park: The Fractured But Whole ،For Honor و یک عنوان AAA که تاکنون معرفی نشده است. نکته ای که در ابتدای خبر گفتیم به همین موضوع اشاره دارد.

یوبی سافت در گذشته اعلام کرده این بازی روی محتوای آنلاین مانوور زیادی خواهد داد، همانند آثاری که از آن ها در چند سال قبل دیده ایم. تنها چیزی که می دانیم، این است که پروژه جدید آن ها در E3 امسال رونمایی می شود. فارغ از صحبت های بالا آمار و ارقام دیگری هم از این گزارش منتشر شده که می توانید در ادامه نگاهی به آن ها بیندازید:

  • در کل سال مالی 2016، این شرکت به صورت کلی توانست 1.4 میلیارد یورو محصول بفروشد که نسبت به سال گذشته 4.8 درصد افت داشته است. چون در سال مالی 2015 این رقم 1.46 میلیارد یورو بود. البته درآمد یوبی سافت در سال مالی کنونی از 112.6 به 129 میلیون یورو رسید.
  • در یک چهارم نهایی سال مالی 2016 [گزارشات شامل عملکرد این شرکت هم در سه ماه آخر سال مالی 2016 و هم کل سال است] درآمد یوبی سافت 624.9 میلیون یورو بود که نسبت به سال گذشته با رشد 267.7 درصد با رشد مواجه شده است. اکنون بهتر می توانیم تاثیر دیویژن و فارکرای را متوجه شویم.
  • درآمد حاصل از بخش دیجیتال در کل سال مالی 2016 برابر 446.7 میلیون یورو بود که 16.7 بیشتر از سال گذشته بوده است.
ubisoft
دیویژن نه تنها رکورد فروش اول بازی های یوبی سافت را شکست، بلکه به بزرگترین افتتاحیه یک IP جدید تبدیل شد. به عبارت دیگر، بیشترین فروش روز اول یک فرنچایز جدید در تمامی تاریخ صنعت گیمینگ متعلق به دیویژن است. در رتبه های بعدی دستینی، واچ داگز و اساسینز کرید قرار دارند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی