ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طبق برآوردهای صورت گرفته، هزینه واحد تحقیق و توسعه اپل در سال جاری میلادی بالغ بر 10 میلیارد دلار خواهد بود

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید، آیفون دیگر فروش سابق را ندارد و همین اشباع شدن بازار اسمارت فون، اپل را ترغیب نموده که به دنبال «محصول بزرگ بعدی» اش باشد چراکه ناکامی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید، آیفون دیگر فروش سابق را ندارد و همین اشباع شدن بازار اسمارت فون، اپل را ترغیب نموده که به دنبال «محصول بزرگ بعدی» اش باشد چراکه ناکامی در رسیدن به این مهم به معنای شکستی بزرگ برای آن است.

حالا گزارش تازه ای منتشر شده که این خبر را تایید می کند و براساس آن، شرکت ساکن کوپرتینو در تلاش است تا بودجه بخش تحقیقات و توسعه خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

براساس این گزارش، بودجه R&D این کمپانی در سال 2016 میلادی با رقم نجومی 10 میلیارد دلار برابری میکند و این در حالی است که چهار سال پیش یعنی در سال 2012، مبلغ اختصاص یافته به این بخش از 3 میلیارد دلار تجاوز نمی کرد.

فرضیه مطرح شده در خصوص این افزایش قابل توجه آن است که کوپرتینویی ها در تلاشند تا محصول بزرگ بعدی شان را ارائه نمایند زیرا ارتقاء خدمات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت دیگر نمی تواند تغییر فاحشی در درآمدهای آن ایجاد کند و شایعاتی که در خصوص فعالیت های مخفیانه آن مطرح می شوند نیز این گمانه زنی ها را تقویت می کنند.

برای نمونه طبق برخی خبرها میدانیم که این غول فناوری روی تولید یک خودرو (احتمالا خودران) کار می کند و ایده اپل تی وی نیز از ذهن کارشناسان و مهندسانش عبور کرده. حتی طبق برخی گفته ها، اپل روی محصولاتی در حوزه واقعیت مجازی کار می کند.

فارغ از اینکه شرکت مورد بحث چه پروژه هایی را در دست انجام داشته باشد، روشن است که عمده فعالیت های آتی آن حول مقوله موبایل تمرکز ندارد. این را هم باید اضافه کنیم که اپل تنها شرکتی نیست که چنین مبلغ گزافی را خرج حوزه تحقیق و توسعه خود کرده است. پیشتر نام های بزرگی نظیر سامسونگ، گوگل، مایکروسافت، اینتل و آمازون نیز از سال 2014 به این طرف بالغ بر 10 میلیارد دلار را به این واحد خود اختصاص داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی