ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کدام عادات می توانند شما را به رهبری اثربخش برای کسب و کارتان بدل کنند؟

برای تبدیل شدن به یک رهبر فوق العاده، و کسی که دیگران دوست داشته باشند از او پیروی کنند، راه های مختلفی وجود دارد. اما درست مثل هر چیز دیگر، برخی رویکرد ها نسبت به ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

برای تبدیل شدن به یک رهبر فوق العاده، و کسی که دیگران دوست داشته باشند از او پیروی کنند، راه های مختلفی وجود دارد. اما درست مثل هر چیز دیگر، برخی رویکرد ها نسبت به باقی آنها مناسب تر خواهند بود. در ادامه می توانید ۷ عادت رهبران بزرگ دنیای کسب و کار را از نظر بگذرانید.

۱- اعتماد به نفس

بهترین رهبران آنهایی هستند که اعتماد به نفس دارند و اعتماد به نفسشان به دیگران نیز سرایت می کند. اعتماد به نفس آنها از این روست که وظایف خود را به درستی انجام می دهند و می دانند مسیر درستی که باید در پیش بگیرند کدام است. آنها همیشه به مواضع و باورهای خود ایمان دارند، اما در عین حال از شنیدن صحبت های دیگران نیز خوشحال می شوند.

۲- خوش بینی

رهبران بزرگ فارغ از اینکه اوضاع تا چه حد ممکن است بد باشد، همیشه امیدواری خود را نسبت به آینده حفظ می کنند. آنها به شکلی خستگی ناپذیر با نگاه مثبت به اطراف می نگرند و به خوبی از این موضوع آگاهی دارند که می توانند روی نتایج کارکنان، تیم و شرکت خود به شدت تأثیرگذار باشند.

۳- قاطعیت

رهبران بزرگ از اتخاذ تصمیم های مهم و دشوار اِبایی ندارند و به خوبی می دانند که این، بخش مهمی از شغلشان است. آنها برای آنکه بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند به اندازه ی کافی اطلاعات جمع می کنند. اما از طرف دیگر هر کاری لازم باشد انجام می دهند تا در دام داده های زیاد و دروندادهای متعدد گرفتار نشوند.

۴- همدلی

رهبران بزرگ خود را جای کارکنانشان قرار می دهند و از آنها در موقعیت های دشوار حمایت می کنند. آنها به جای شخصی کردن موضوعات مختلف در مواجهه با مشکلات یا انداختن تقصیر ها به گردن دیگران، به دنبال راه حل های سازنده می گردند و روی پیشرفت و ادامه ی مسیر متمرکز می شوند.

۵- مسئولیت پذیری

رهبران بزرگ، چه زمانی که اوضاع خوب پیش می رود و چه وقتی مشکلی در روند کارها پیش می آید لحظه ای در بر عهده گرفتن مسئولیت تردید نمی کنند. وقتی اوضاع خوب پیش می رود کارکنانی که باعث و بانی این موفقیت بوده اند را مورد تمجید و ستایش قرار می دهند و وقتی اوضاع بد پیش می رود و مشکلی به وجود می آید به سرعت این مشکل را شناسایی می کنند، به دنبال راه حل می گردند و کارها را دوباره روی غلتک می اندازند.

۶- صداقت

بهترین رهبران دنیای کسب و کار این را به خوبی می دانند که صداقت به واقع بهترین سیاست است. آنها با کارکنان خود مثل انسان های بالغ رفتار می کنند و به جای کتمان حقایق، واقعیت ها را به زبان می آورند.

۷- انگیزه بخشی

مدیران بزرگ چشم انداز الهام بخشی از آینده به تصویر می کشند؛ چشم اندازی که با نشان دادن موقعیت آینده ی کارکنان به آنها، باعث جلب مشارکتشان می شود. اما حرف کافی نیست. رهبران فوق العاده ی دنیای کسب و کار حرف های خود را با اقدامات عملی تکمیل و وظایف کاری معناداری به کارکنان خود محول می کنند تا بتوانند به چشم اندازی که برای خود متصور شده اند دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی