ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گوگل موتور تجزیه گر زبان «Parsey McParseface» را متن باز کرد

به طور حتم تمام کسانی که از دستیار صوتی Google Now و عبارت «OK Google» استفاده کرده اند، به عملکرد عالی و هوشمندانه آن اذعان دارند. بخش عمده این توانایی به لطف فعالیت های لابراتوار «شبکه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

به طور حتم تمام کسانی که از دستیار صوتی Google Now و عبارت «OK Google» استفاده کرده اند، به عملکرد عالی و هوشمندانه آن اذعان دارند. بخش عمده این توانایی به لطف فعالیت های لابراتوار «شبکه عصبی» گوگل (neural network research) محقق شده است. حالا اهالی مانتین ویو می خواهند موتور درک زبانی «Parsey McParseface» که ثمره تمام تلاش های این بخش محسوب می شود را به صورت آزاد در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند.

گوگل رسماً اعلام کرده که می خواهد شبکه SyntaxNet و تجزیه کننده کار آمد آن، Parsey McParseface را متن باز کند تا هرکس که تمایل دارد از آن بهره ببرد.

SyntaxNet یک فریم ورک (سفت افزار) طبیعی است که نقش شالوده را برای «سیستم درک طبیعی زبان» گوگل (Natural Language Understanding systems) بازی می کند. حالا هر کس می تواند این ماژول های گفتاری قدرتمند را برای مرتفع سازی نیاز خود در نرم افزارهایش به کار بگیرد.

Parsey McParseface بارزترین نمونه از کارکردهای SyntaxNet به حساب می آید. طبق گزارش اخیر گوگل، این موتور زبانی حالا با استفاده از دانش گرامری که به تازگی به دست آورده، می تواند با دقت 94 درصد، ارتباط و وابستگی میان کلمات را در یک جمله انگلیسی درک کند.

image04

امکان برقراری یک مکالمه طبیعی میان انسان و ماشین، یکی از بزرگترین دغدغه های دانشمندان علوم کامپیوتر در عصر حاضر است و Parsey McParseface در شرایط فعلی دقیق ترین و کارآمد ترین ابزار موجود دنیا برای این کار است. دشواری کار در اینجاست که زبان طبیعی انسان، همواره واجد ایهام و معانی پنهانی است؛ ایهام و کنایه های کلامی چیزیست که رایانه ها درک چندانی از آن ندارند.

اقدام جدید گوگل، هم به نفع توسعه دهندگان نرم افزارها و هم به نفع خودش است، چراکه SyntaxNet هرچقدر که بیشتر مورد استفاده های گوناگون قرار بگیرد، قدرتمندتر و کارآمدتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی