ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا مِیزو برای ورود به بازار واقعیت مجازی آماده می شود؟

میِزو یکی از شرکت های چینی است که این اواخر به خاطر تولید اسمارت فون های مطرحی نظیر Meizu PRO 5، MX5 و حتی میان رده های ارزان قیمتش همانند M3 و M3 Note نام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

میِزو یکی از شرکت های چینی است که این اواخر به خاطر تولید اسمارت فون های مطرحی نظیر Meizu PRO 5، MX5 و حتی میان رده های ارزان قیمتش همانند M3 و M3 Note نام خود را برسر زبان ها انداخته است.

این شرکت که دفتر اصلی اش هم در چین قرار گرفته شاید مانند رقبای هم وطنش (از جمله شیائومی و LeEco) چندان عظیم نباشد اما بارها و بارها در طول تاریخچه کوتاهش نشان داده که رسم کار را می داند، می تواند اسمارت فون های خوبی بسازد، آنها را در سطح بین المللی به فروش برساند و در بازارهای غربی حتی قدرتمندتر از رقبای چینی اش ظاهر شود.

حالا ظاهرا این کمپانی قصد ورود به بازار تازه ای را دارد و آن حوزه چیزی نیست جز واقعیت مجازی. صفحه ای از وبسایت چینی Anzhuo که ظاهرا به استخدام نیرو اختصاص دارد، اخیرا خبر جذب نیرو برای یک واحد تازه را در میزو منتشر کرده است.

در این مطلب، به وضوح اشاره شده که شرکت مورد بحث تمایل دارد به حوزه واقعیت مجازی ورود نماید و حتی تصاویر مربوط به چند عینک VR و البته لوگوی Flyme (همان رابط کاربری میزو که برای اندروید طراحی شده) نیز در آن به چشم می خورد.

واقعیت مجازی هنوز هم مقوله ای جدید به حساب می آید و بازاری کوچک اما با پتانسیل های بالا دارد. در بخش موبایل این حوزه به تماشای ویدئوهای 360 درجه، قرار گرفتن در تجربیات بصری و بازی های ساده خلاصه می شود.

این بازار هم اکنون در سلطه سامسونگ و بالاخص هدست اختصاصی آن به نام Gear VR است که به خاطر بهره مندی از حسگرهای متعددش بهترین تجربه مبتنی بر تلفن همراه را پیش روی کاربر قرار می دهد و البته کاردبورد گوگل که با پرداخت مبلغ ناچیز 13 دلار در اختیار علاقمندانش قرار می گیرد.

در هر حال اگر تصمیم میزو برای ورود به این حوزه جدی باشد باید برنامه ریزی های لازم را برای متمایز ساختن خود از رقبایش و همچنین ارائه محصولی کاملا جدید انجام دهد چراکه در غیر اینصورت در دریای هدست های واقعیت مجازی بازار غرق می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی