ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل منتظر آغاز عملیاتی شدن طرح ترابردپذیری است

همانگونه احتمالاً تا کنون در جریان اخبار مربوطه قرار گرفته اید، طرح ترابردپذیری شماره تلفن های همراه قرار است از فردا، ۲۷ اردیبهشت ماه یعنی روز جهانی مخابرات در سراسر کشور به اجرا در بیاید. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۱۵

همانگونه احتمالاً تا کنون در جریان اخبار مربوطه قرار گرفته اید، طرح ترابردپذیری شماره تلفن های همراه قرار است از فردا، ۲۷ اردیبهشت ماه یعنی روز جهانی مخابرات در سراسر کشور به اجرا در بیاید. معنای اجرایی شدن این طرح به زبان ساده آن است که شما می توانید بدون تغییر حتی یک رقم از شماره ی تلفن همراه خود، اپراتورتان را تغییر دهید و از خدمات دلخواه خود بهره ببرید.

حال یک روز مانده به موعد اجرایی شدن این طرح بزرگ، روابط عمومی ایرانسل طی بیانیه ای آمادگی کامل خود برای اجرای طرح ترابردپذیری را اعلام کرده است. در ادامه می توانید متن کامل بیانیه ی ایرانسل را از نظر بگذرانید:

پس از گذراندن تمامی مراحل فنی و آزمایش‌ های لازم، ایرانسل منتظر آغاز عملیاتی شدن ترابردپذیری است:

«ایرانسل پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل راه‌ اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌ های همراه، آماده ی اجرایی شدن این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور تمامی مراحل راه‌ اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌ های همراه را در شبکه ی خود در سراسر کشور با موفقیت به اتمام رسانده و منتظر انجام هماهنگی‌ های لازم با سایر اپراتور های تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات برای راه‌ اندازی همزمان این طرح در کل شبکه و در سراسر کشور است.

ترابردپذیری شماره ی تلفن همراه یا Mobile Number Portability، فرایندی است که طی آن مشترک تلفن همراه می‌ تواند با حفظ شماره ی تلفن همراه خود، از یک خدمات دهنده ی تلفن همراه به خدمات دهنده ی دیگری کوچ کند. این فناوری قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا به بهره‌ برداری رسیده است.

پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور های تلفن همراه را ملزم به ارائه ی این خدمت کرده و اجرای ترابردپذیری را شرط ارائه ی پروانه ی نسل‌ های سوم و بالاتر به اپراتورها قرار داده بود. در همین راستا روز اول شهریور ۹۴ طی مراسمی تفاهم‌ نامه ی طرح ترابردپذیری شماره ی تلفن همراه به امضای مدیران عامل اپراتور ها رسید.

ایرانسل در آستانه ی ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ مصادف با روز جهانی مخابرات، آماده ی اجرایی شدن این طرح سراسری با روش ACQ/OR است تا مشترکان تمامی اپراتور ها بتوانند پس از ممانعت‌ های چندین ساله، از حق انتخاب، کیفیت، قیمت و تجربه ی بهتری بهره‌ مند شوند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • afg
    afg | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من قبلا پاکستان بودم ۴ سال میشه اومدم ايران.تقريبا ۵ یا ۶ سال پیش این سرویس و راه انداخته بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی