ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ابزارهای جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰، جهت امن تر شدن باید از TPM 2.0 پشتیبانی کنند

مایکروسافت تا به حال اقدامات بسیاری داشته تا ویندوز ۱۰ را با ضریب اطمینان بالاتری به دست کاربران برساند. اکنون ولی آماده می شود تا گامی بلندتر در این راستا برداشته و اطمینان حاصل نماید که دستگاه های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت تا به حال اقدامات بسیاری داشته تا ویندوز ۱۰ را با ضریب اطمینان بالاتری به دست کاربران برساند. اکنون ولی آماده می شود تا گامی بلندتر در این راستا برداشته و اطمینان حاصل نماید که دستگاه های مجهز به ویندوز ۱۰، امن تر به رایانش کامپیوتری مشغول هستند.

مایکروسافت امروز خبر داد که از تابستان امسال، همه ابزارهای جدیدی که می خواهند از ویندوز ده استفاده کنند، باید به شکل پیشفرض از «TPM 2.0» پشتیبانی به عمل آورند. تکنولوژی «TPM» (ماژول پلتفرم امن) در واقع به سخت افزار دستگاه مرتبط است. به این صورت مایکروسافت از سازندگان می خواهد که یک چیپ اختصاصی برای پردازش های مرتبط به رمزگذاری و رمزگشایی در گجت خود قرار دهند. در این چیپ، تمام عملیات و اطلاعات مرتبط به تولید، ذخیره و رمزگشایی از کلید دیجیتالی (برای رمزگذاری) به شکل کاملا مستقل از چیپست اصلی انجام شده و صرفا در مواقع نیاز با سیستم عامل و سخت افزار مرتبط به اشتراک گذاشته می شود.

مایکروسافت امروز در کنار بیان همین موضوع، خبر می دهد که فناوری «ماژول پلتفرم امن» نقشی کلیدی در امنیت ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ بازی خواهد کرد. این شرکت در بلاگ رسمی اش می نویسد: «TPM یک تکنولوژی حیاتی برای به نمایش کشیدن قابلیت های ویندوز ۱۰ و ایجاد امنیت بالاتر برای مشتریان ما است.»

در تابستان جاری، مایکروسافت تصمیم دارد بروز رسانی سالانه خود را برای ویندوز ۱۰ ارائه دهد که در آن، کاربران می توانند به قابلیت های تازه ای دسترسی داشته باشند. از همان زمان به بعد، ابزارهای جدیدی که قرار باشد از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، باید از نسخه دوم TPM به شکل پیشفرض بهره گیرند.

winhec-tpm-2.0-02_story

در تصویر فوق نوشته شده که تمام گجت و کامپیوترهای که قرار باشد از هر نوع نسخه ویندوز ۱۰ استفاده کنند، باید پشتیبانی از TPM 2.0 را در دستور کار خود قرار دهند. همین مسئله باعث می شود که نه تنها کامپیوتر و تبلت های ویندوزی، بلکه موبایل های مجهز به این سیستم عامل هم از این پس مستلزم چنین چیپ جداگانه ای باشند.

البته مایکروسافت در این میان استثنا نیز قائل گشته و بیان نموده که استفاده گجت های مبتنی بر اینترنت اشیا و سرور از TPM 2.0، اختیاری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی