ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قصد تعطیلی واحد موبایل های غیرهوشمند خود و فروش برند نوکیا به فاکسکان را دارد [شایعه]

براساس شایعه ای که اخیرا از چین منتشر شده، مایکروسافت بعد از فروش تنها 15 میلیون تلفن همراه غیر هوشمند در جریان سه ماهه نخست امسال، تصمیم گرفته این واحد را تعطیل کند و مجوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

براساس شایعه ای که اخیرا از چین منتشر شده، مایکروسافت بعد از فروش تنها 15 میلیون تلفن همراه غیر هوشمند در جریان سه ماهه نخست امسال، تصمیم گرفته این واحد را تعطیل کند و مجوز استفاده از نام نوکیا را هم به فاکسکان واگذار نماید.

همانطور که احتمالا می دانید این غول نرم افزاری در جریان قراردادی که سال 2014 میلادی با نوکیا به امضا رساند واحد دیوایس ها و سرویس های آن را خریداری کرد و مجوز یافت که تا سال 2024 میلادی از نام نوکیا روی اسمارت فون های تولیدی خود استفاده نماید.

اگر امیدوار بودید که همین روزها خبری از عرضه یک تلفن هوشمند تازه با نام سرفس فون به گوشتان برسد باید بگوییم که طبق شایعه اخیر، بعد از توقف تولید موبایل های غیرهوشمند این شرکت، باقی گروه مایکروسافت موبایل (که تلفن های همراه تحت برند نوکیا را تولید می کند) در قالب گروهی به نام سرفس به فعالیت خود ادامه خواهد داد. طبق شایعه اخیر، 50 درصد از کارکنان واحد موبایل شرکت ساکن ردموند کار خود را از دست می دهند.

همانطور که پیشتر در خبرها گفتیم، درآمدی که مایکروسافت از محل ارائه امتیاز پتنت های اندروید خود به دست می آورد به مراتب بیشتر از پولی است که از فروش ویندوز فون عایدش می شود. اما موفقیت تبلت سرفس پرو باعث شد که هوادران این شرکت امیدوار باشند Panos Panay و تیم تحت سرپرستی اش در آینده طرح های خوبی را برای تلفن های هوشمند دارای این برند عرضه کنند.

از زمانی که بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت فروخته شد، حدودا 18 هزار نفر از کارکنان آن اخراج شدند. حال اگر شایعه اخیر صحت داشته باشد آمار اخراجی ها از این هم فراتر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بهتر بود می نوشت، امتاز استفاده از برند.... وگرنه برند NOKIA صاحابش NOKIA ست.

  • BVB
    BVB | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فروش برند نوکیا؟؟؟؟؟؟ مگه برند نوکیا دست خودش نیست؟ قرارداد مگه دائمی بود واسه‌ی غیرهوشمند‌ها؟

مطالب پیشنهادی