ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Bushido Bear؛ تنها در جنگل

جدیدترین ساخته استودیو Spry Fox را می توان به دو روح در یک بدن تشبیه کرد. شاید با شروع بازی به المان های مشابه Bushido Bear با عناوینی مانند Fruit Ninja پی ببرید، اما پس ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

جدیدترین ساخته استودیو Spry Fox را می توان به دو روح در یک بدن تشبیه کرد. شاید با شروع بازی به المان های مشابه Bushido Bear با عناوینی مانند Fruit Ninja پی ببرید، اما پس از مدتی متوجه می شوید که بازی حرف های زیادی برای گفتن داشته و می تواند به صورت کامل خود را از کلیشه ها دور نماید.

قبل از پرداختن به توضیحات این اثر می خواهیم نکته ای را بگوییم. معمولا بعضی از ا استودیوهای بازیسازی پس از موفقیت یک اثر سعی می کنند عناوین بعدی خود را پیرامون همان دنیا یا شخصیت ها بسازند. شاید بتوان روویو، خالق انگری بردز، را معروف ترین مثال برای اثبات حرف هایمان قلمداد کرد.

خوشبختانه Spry Fox در جدیدترین اثر خود نشان داده برخلاف روویو [Angry Birds Action] می داند چگونه باید محبوبیت کاراکترهایش را افزایش دهد. چون این استودیو قبل از Bushido Bear، عناوین دیگر را هم با نام های Triple Town و Alphabear به انتشار رسانده بود که با وجود تفاوت های ساختاری زیاد با یکدیگر، شخصیت های اصلی هر سه بازی را خرس ها تشکیل می دهند.

بیایید از اطلاعات اضافه فاصله بگیریم و یک راست بریم سر اصل مطلب. بازی بیانگر داستان خرسی است که در جنگلی راهش را گم می کند. از طرفی در این جنگل نگهبانی وجود دارد که به دلیل پیری دیگر نمی تواند به وظیفه خود را به درستی انجام دهد. فکر کنیم ادامه داستان را حدس زده باشید.

Bushido Bear

پس از اتفاقاتی این دو همدیگر را می بینند و پیرمرد از خرس می خواهد تا به عنوان محافظ جدید جنگل فعالیت کند. همان طور که گفتیم در Bushido Bear المان هایی از بازی هایی مانند Fruit Ninja به چشم می خورد. مکانیزم گیم پلی بازی بدین صورت است که باید با کشیدن دست خود روی صفحه لمسی دشمنان را از بین ببرید.

کمی گیج کننده شد، بگذارید بیشتر توضیح بدهیم. تصور کنید شخصیت اصلی بازی در میدان نبرد قرار داشته و نیروهای شیطانی هم در صدد حمله به او هستند. در این لحظه، بازیکن باید دست خود را روی صفحه لمسی بکشد. با این کار، در امتداد حرکت دست، خطی ایجاد می شود. سپس خرس همان مسیر را طی کرده و با شمشیر خود دشمنانی که در راهش قرار دارند را از بین ببرد.

البته فرایندی که بالاتر گفتیم در کسری از ثانیه اتفاق افتاده و باید سریع حرکت بعدی سامورایی خود را تشخیص دهید. همچنین صحبت های بالا بیشتر پیرامون بخش حمله مطرح بوده و برای حرکت خرس به جایی که می خواهید، کافی است تنها روی نقطه مورد نظر در صفحه لمسی ضربه بزنید.

اما یک نکته را قبل از تجربه بازی در نظر بگیرید: خط حرکت شخصیت خود را روی دشمنان نکشید. چون با چون خرس مبارز با برخورد به برخی از آن ها از بین می رود. باور این که استودیو Spry Fox توانسته با تزریق ایده های نو به کلیشه های همیشگی چنین گیم پلی جذاب و اعتیاد آوری را خلق کند، واقعا سخت است.

Bushido-Bear

به صورت کلی در بازی شاهد پنج منطقه گوناگون هستیم. در هر منطقه موجی از دشمنان حمله کرده و باید با خرس هایی که در اختیار دارید آن ها را از بین ببرید. از پسوند جمع استفاده نمودیم، چون در بازی نه سامورایی با قدرت های مختلف وجود دارد، که با پیشروی هر چه بیشتر آزاد می شوند.

همچنین موج حملات هم تا جایی که تمامی خرس ها بمیرند، ادامه پیدا می کند. نکته ای که توانسته تنوع بالایی به بازی ببخشید، توانایی ارتقا و شخصی سازی کاراکترها هست که در کنار تعداد خوب سامورایی ها، می تواند دلیل بسیار خوبی برای ادامه این عنوان باشد. البته جذاب ترین بخش Bushido Bear بدون شک گیم پلی آن است.

بالاتر از پنج منطقه صحبت کردیم، تنها راه رفتن به مراحل یاد شده، انجام ماموریت های گوناگون خواهد بود. برای این کار باید هر از چند گاهی یک بار به اینترنت وصل شوید تا ماموریت ها در بخش Quest ظاهر گردند. اگر بخواهیم در پایان نگاهی به بخش گرافیک و موسیقی بیندازیم، باید بگوییم آثار Spry Fox همیشه از دیدگاه گرافیکی عناوین قابل ستایشی هستند.

اما استودیو یاد شده با Bushido Bear به بلوغ خود در این بخش رسیده است. رنگ بندی محیط و گرافیک هنری به خوبی با حال و هوای سامورایی گونه بازی هماهنگ بوده و با موسیقی شرقی خود، کاربرها را کاملا غرق دنیایش می کند.

Bushido Bear

Bushido Bear

سازنده: Spry Fox قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 113 / 91 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حیف حجمم بازیش آشغاله دان نکنید

  • ahmad
    ahmad | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این بازی تو ایران اپس هم موجود دیجی جان از مارکت ایران اپس هم میشه لینک بدی ?

مطالب پیشنهادی