ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امسال برنامه های ویژه ای برای پروژه تانگو دارد

از گوشه و کنار خبر می رسد که گوگل امسال تصمیم دارد به شکل بسیار جدی تری به پروژه تانگو بپردازد و حالا، «بلومبرگ» در گزارشی همین مسئله را تایید کرده و بیان نموده تصمیم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

از گوشه و کنار خبر می رسد که گوگل امسال تصمیم دارد به شکل بسیار جدی تری به پروژه تانگو بپردازد و حالا، «بلومبرگ» در گزارشی همین مسئله را تایید کرده و بیان نموده تصمیم گوگل، فراگیر کردن نقشه برداری سه بعدی از درون ساختمان ها و مکان های عمومی توسط موبایل یا تبلت هاست.

پیش از این در مورد پروژه تانگو برایتان نوشته ایم؛ گوگل تصمیم دارد به نقشه برداری از داخل مکان های عمومی بپردازد چرا که سرویس نقشه های گوگل (Google Maps)، اکنون این ویژگی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. تکنولوژی مورد بحث از سنسورهای حرکتی و دوربین موبایل یا تبلت استفاده می کند تا تجربه ای سه بعدی را به ثبت برساند.

البته همه چیز به یک سنسور شتابسنج، ژیروسکوپ و دوربین خلاصه نمی شود. در پروژه تانگو، دستگاه ها به سنسورهای دیگری هم مجهز می شوند تا عمق تصاویر و حرکات را به شکل بهتری بسنجند. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر، شرکت لنوو همکاری تنگاتنگی را با گوگل در این زمینه آغاز کرده و قرار است بخش سخت افزاری این پروژه را تامین کند.

اینطور که بلومبرگ گزارش می دهد، گوگل قرار نیست به ایجاد نقشه چند فروشگاه بزرگ و موزه معروف اکتفا کند و تصمیم دارد گستردگی نقشه های داخلی را به اندازه نقشه های «گوگل مپس» افزایش دهد. باید در نظر داشت که ایجاد نقشه های داخلی حتی به شکل گسترده، باز هم هدف نهایی گوگل برای Tango نیست.

بر اساس گزارش منبع یاد شده، گوگل تصمیم گرفته از این تکنولوژی در مبحث واقعیت مجازی استفاده های بسیاری داشته باشد. همانطور که در ابتدا گفتیم، گوگل برای کارکرد صحیح این فناوری، باید سنسورهای خاصی به موبایل یا تبلت ها اضافه کند. حال توسعه دهندگان واقعیت مجازی/افزوده می توانند از همین سنسورها بهره گرفته و بازی هایی بسیار هیجان انگیزتر برای ابزارهای اندرویدی فراهم آورند.

گفته می شود که اهالی مانین ویو آماده شده اند تا پروژه تانگو را از فاز آزمایشی اش خارج نموده و تا نیمه دوم سال جاری میلادی، محصولاتی نهایی شده را به دست کاربران برسانند. احتمالا می توانیم اخبار تکمیلی در این باره را چهارشنبه شب، همزمان با کنفرانس توسعه دهندگان گوگل دریافت کنیم. این رویداد در روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی