ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی مرکز تبادل ترافیک داده تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز تبادل ترافیک داده ی تهران دیروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی شده است. این مرکز بخشی از پروژه مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات است که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز تبادل ترافیک داده ی تهران دیروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی شده است. این مرکز بخشی از پروژه مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات است که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد شده است مراکز تبادل ترافیک داده یا IXP نقاط کانونی شبکه های مبتنی بر فناوری اطلاعات هستند که در قالب همبندی، فاصله ی بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان آن را کاهش می دهند.

این مراکز در سطح دنیا نیز تجربه ی موفقی محسوب می شوند و در بسیاری از کشورهای جهان اجرایی شده اند. به بیان ساده راه اندازی چنین مراکزی به گردش بهتر اطلاعات در داخل کشور کمک می کند به گونه ای که در صورت بروز اختلال در فعالیت یک مرکز، سایر مراکز به فعالیت خود ادامه می دهند و حتی اگر ارتباط بین المللی نیز قطع شود، ارتباطات داخلی بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

مصوبهی ۲۱۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت را ملزم به ایجاد مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات کرده است. با راه‌اندازی این مرکز شرکت‌ ها می‌ توانند با ورود به این مراکز، با یکدیگر قرارداد تبادل ترافیک منعقد کنند. به نقل از جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، ظاهراً تا  این لحظه ۸ گیگ از ترافیک کشور در مرکز IXP تهران محلی شده و در مرحله ی ابتدایی این میزان به ۸۰ گیگ خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی