ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست های DxOMark حکایت از ضعف عملکرد دوربین Mi 5 دارند؛ آیا شیائومی با کاربرانش صادق نبوده؟

چند ماه پیش که شیائومی تلفن هوشمند Mi 5 را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرد، تلاش نمود که جنجال خبری زیادی را برای آن به پا کند. البته این اقدام شرکت یاد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

چند ماه پیش که شیائومی تلفن هوشمند Mi 5 را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرد، تلاش نمود که جنجال خبری زیادی را برای آن به پا کند. البته این اقدام شرکت یاد شده با در نظر داشتن حضور نام هایی نظیر سامسونگ با گلکسی اس 7 و ال جی با موبایل ماژولار جی 5 کاملا قابل درک است. جالب است بدانید که چینی ها حتی تلاش داشتند Mi 5 را با آیفون 6 اس و 6 اس پلاس مقایسه نمایند که از جمله بهترین دوربین ها را در خود جای داده اند و دو مورد از برترین اسمارت فون های موجود در بازار به شمار می رفتند.

حالا بر اساس تست هایی که شرکت DxOMark روی این پرچمدار انجام داده، مشخص شده که دوربین Mi 5 آنطور که هم شیائومی برایش تبلیغ می کرده قدرتمند و با کیفیت نیست.

طبق اعلام این شرکت چینی، دستگاه مورد بحث از یک حسگر 16 مگاپیکسلی IMX298 Exmor RS سونی بهره می گیرد که در واقع همان نمونه به خدمت گرفته شده در میت 8 هوآوی و آر 9 پلاس اوپو است. اما شرکت سازنده بیشتر از تعداد پیکسل های این سنسور روی لرزشگیری اپتیکال چهار محوره آن مانور داد که نسبت به سایر اسمارت فون های موجود در بازار دو محور بیشتر دارد. با این همه مشخص شده که دوربین Mi 5 در دنیای واقعی تنها در برخی شرایط خاص می تواند توانمندی های ویژه اش را نشان دهد که عبارتند از نور خوب و عکسبرداری از سوژه های ساکن در محیط های باز.

البته اضافه کنیم که لرزشگر چهار محوره این موبایل درست همانطور که تبلیغ شده بود کار می کند اما برخلاف اسمارت فون های رقیب خود، صرفا می تواند در بهترین شرایط نوری مطلوب عمل کند. در واقع  این محصول صرفا در محیط های باز می تواند عکس های خوب بگیرد و جزئیات را در تصاویرش نگه دارد. فوکوس خودکار دوربین این تلفن هوشمند نیز در نور خوب عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد با این همه، در محیط های بسته، کیفیت تصاویر آن تعریف زیادی ندارد و کلیه وعده هایی که شیائومی برای لرزشگیر چهار محوره آن داده بود رنگ می بازند.

DxOMark که یک شرکت نرم افزاری است و وبسایت آن تست های خوبی را برای تشخیص کیفیت دوربین دستگاه های موبایل و لنزهای تصویر برداری دارد متوسط امتیاز 79 را به این موبایل داده است که به تفکیک، در عکسبرداری امتیاز 80 و برای فیلمبرداری امتیاز 76 را شامل می شود.

لازم است اضافه نماییم که بالاترین امتیاز اختصاص یافته در این سایت تنها 9 امتیاز تا این رقم فاصله دارد (اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 که امتیاز 88 را کسب کردند). علیرغم اینها Mi 5 شیائومی همچنان جایگاه سوم جدول را در اختیار دارد و در کنار نام هایی نظیر گلکسی اس 5 و اکسپریا Z3 قرار گرفته که هر دویشان در سال 2014 عرضه شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sosha
    Sosha | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    گوشی z5 هم امتیاز 88 رو داره
    یه سوال چرا وقتی میخاید کلا دوربین گوشی ها رو مقایسه کنید دوربین های سونی رو تو حالت اتوماتیک میذارید؟ میدونید ک سونی تو حالت دستی بهترین عملکرد رو داره با این کار باعث میشید کسی ک دوربین براش مهمه از سونی خوشش نیاد
    آیفون برا راحتی
    سونی اما بهترین عکس
    تازه حس کار کردن با گوشی های نیمه حرفه ای رو هم میده ادم لذت عکاسی رو میچشه
    طرفدار متعصب نیستم
    سونی تو جای های دیگه بخصوص نرم افزار خیلی ضعیفه
    ولی دوربین و باتری تکه ک برا من ب شخصه حداقل چیز ها هستن
    فعلا هیچ گوشی نتونسته بهترین امکانات رو کنار هم بزاره
    هر کدوم تو چیزی خوب هستن

  • javad
    javad | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این همونی بود که کمترین فشار خم شد???????چینیه دیگه

  • m_b
    m_b | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مونده برسن این چینیای فیک

مطالب پیشنهادی