ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محتوای فلش به صورت پیش فرض در کروم مسدود می شود

این اواخر فلش مرگی آرام و دردناک را تجربه می کند و حالا گوگل نیز اعلام کرده که می خواهد ضربه ای دیگر را به آن وارد نماید. این غول جستجو به تارگی جزئیات طرحی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

این اواخر فلش مرگی آرام و دردناک را تجربه می کند و حالا گوگل نیز اعلام کرده که می خواهد ضربه ای دیگر را به آن وارد نماید. این غول جستجو به تارگی جزئیات طرحی را منتشر کرده که به موجب آن، فرایند مسدود کردن بخش اعظمی از محتوای فلش روی کروم از اواخر امسال آغاز می گردد.

به موجب این تغییر، محتوای فلش تقریبا هر وبسایتی در نسخه فعلی کروم به صورت پیش فرض مسدود می گردد. البته بازدید کنندگان این امکان را دارند که محتوای یاد شده را فعال نموده و مشاهده کنند اما این کار کاملا به خواست خود آنها و تنظیمات دستی نیازمند است.

برای نمونه در کروم، به محض باز شدن سایتی که حاوی این نوع محتوا باشد به کاربر پیشنهاد داده می شود که پلاگین یاد شده برایش فعال گردد یا خیر و اگر پاسخ مثبت باشد آنگاه کروم همواره به خاطر می سپارد که محتوای فلش موجود در آن سایت را در بازدیدهای آینده نیز برای کاربر پخش کند.

طبق تصمیم گوگل، تنها ده سایت به صورت پیش فرض این محتوا را نمایش خواهند داد؛ یعنی چنین قابلیتی به صورت پیش فرض تنها روی 10 سایت فعال می شود تا از این طریق مزاحمتی به خاطر پیام های کروم برای کاربر ایجاد نگردد.

این سایت ها هم عبارتند از یوتوب، فیسبوک، تویئچ، آمازون و موارد دیگر و باید اضافه نماییم که اسامی یاد شده تنها به مدت یک سال از طرح تازه گوگل برای مسدود سازی محتوای فلش معاف خواهند بود و بعد از این دوره درست مانند دیگر سایت ها با آنها برخورد می شود.

البته با این تصمیم محتوای فلش به کلی هم از کروم حذف نمی شود؛ این فرمت هنوز هم وجود دارد و همچنان می تواند به صورت وسیع مورد استفاده قرار گیرد البته تا زمانی که کاربر مجوز فعال شدن را به آن بدهد.

در هر حال روشن است که با غیرفعال شدن پیش فرض آن، از پخش محتوای مخرب جلوگیری به عمل می آید و از سویی، توسعه دهندگان نیز تشویق می شوند که به HTML5 مهاجرت نمایند. اما کروم برای سرعت بخشیدن به این روند، صرفا به مسدود کردن محتوای فلش اکتفا نکرده است و طوری وانمود می کند که گویی این افزونه ابدا روی سیستم ها نصب نشده است. بنابراین اگر وبسایتی پلیر پشتیبان HTML5 داشته باشد، آنها که از کروم استفاده می کنند به جای دریافت پیام درخواست مجوز فعالسازی فلش، آن پلیر را مشاهده خواهند کرد.

لازم است اضافه نماییم که مشخصات و جزئیات طرح گوگل ممکن است تغییر نماید اما تاکید شده که فهوای کلامش همین خواهد ماند حتی اگر تغییرات اندکی در جزئیاتش اعمال شوند.

گفتنی است که گوگل سال گذشته مسدودسازی فلش را در مقیاسی محدود آغاز کرد و استدلالش هم این بود که با این کار، از میزان مصرف باتری لپ تاپ ها کاسته می شود. حالا اما این تنظیمات به صورت پیش فرض درآمده و برنامه های این شرکت برای کنار گذاشتن همیشگی فلش را به جلو می اندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    از شر فلش داریم راحت میشیم ? ?

مطالب پیشنهادی