ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی Tencent از کنسول گیمینگ TGP Box رونمایی کرد؛ کنسولی مجهز به سیستم عامل ویندوز 10

کمپانی مادر شرکت Riot Games، یعنی Tencent اخیرا طی همایش CES آسیا از کنسولی جدید به نام TGP یا «پلتفرم بازی های Tencent» رونمایی کرده است. این کنسول جدید به نسل ششم پردازنده های اینتل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

کمپانی مادر شرکت Riot Games، یعنی Tencent اخیرا طی همایش CES آسیا از کنسولی جدید به نام TGP یا «پلتفرم بازی های Tencent» رونمایی کرده است. این کنسول جدید به نسل ششم پردازنده های اینتل کور مجهز بوده و قادر به اجرای سیستم عامل ویندوز 10 نیز هست.

گذشته از سیستم عامل محبوب مایکروسافت، این کنسول حالتی به نام «TGP Box Mode» نیز دارد که می توان به کمک آن، بازی های مختلف را روی کنسول دانلود یا استریم کرد. این دستگاه در حال حاضر می تواند می تواند بازی هایی مانند League of Legends ،Fifa Online 3 ،NBA 2K Online ،Monster Hunter Online و Need For Speed: Hot Pursuit Tournament را به اجرا در بیاورد که Tencent در توسعه همه آنها، نقشی حداقل کوچک داشته است؛ با این حال انتظار می رود بزودی از بازی های توسعه دهندگان شخص ثالث بیشتری هم پشتیبانی به عمل آید.

ZhugeEx، یکی از تحلیلگران نامی صنعت بازی های ویدیویی می گوید که دستگاه جدید Tencent، کنسول گیمینگی با سیستم عامل ویندوز 10 است که به گونه ای طراحی شده تا با قابلیت های جانبی هوشمند خود، تغییرات نسبتا بزرگی در گیمینگ سنتی پدید آورد. هنوز مشخص نیست TGP در چه کشورهایی عرضه خواهد شد اما با توجه به جایگاه تثبیت شده Tencent در بازار نه چندان شلوغ آسیا (از نظر فروش کنسولی)، کمپانی مورد بحث احتمالا حداقل در ابتدا، تمرکز خود را روی این ناحیه معطوف خواهد کرد.

در نهایت باید گفت که Tencent، یک کمپانی بزرگ سرمایه گذاری است که کارش صرفا به حوزه بازی های ویدیویی محدود نیست. بسیاری Tencent را به خاطر نرم افزار پیامرسان Tencent QQ در کشور چین می شناسند اما با نگاهی جامع به رزومه کاری آنها، از فعالیت هایشان در حوزه هایی نظیر موسیقی، رسانه های جمعی، تلویزیون و حتی فروش آنلاین محصولات باخبر می شوید. این کمپانی در سال 2011، سهام عمده Riot Games، سازنده بازی League of Legends را خریداری کرد و سهم کوچکی از کمپانی Epic Games را هم در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی