ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

روندهای بازاریابی برای کسب و کار های کوچک

چشم انداز رقابتی این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کسب و کار های کوچک فشار می آورد. اما این کسب و کار ها با آمدن و رفتن اجتناب ناپذیر روند های مختلف، چگونه باید روند های ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

چشم انداز رقابتی این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کسب و کار های کوچک فشار می آورد. اما این کسب و کار ها با آمدن و رفتن اجتناب ناپذیر روند های مختلف، چگونه باید روند های درست را در زمان مناسب تشخیص دهند؛ روند هایی که نه تنها بتوانند برای برند خود از آنها بهره بگیرند بلکه با مخاطب هدفشان نیز سازگاری داشته باشند؟

چالش هایی که برند شما امسال با آنها روبروست را در نظر بگیرید و نگاهی به روند های برجسته ای که در ادامه از نظر خواهید گذراند بیاندازید. روندهایی که در ادامه ی این مطلب فهرست شده اند برای تدوین استراتژی های بازاریابی کسب و کار به شما ایده می دهند.

۱- خداحافظی با B2B و B2C؛ سلام به H2H

برند های جسور از تقسیم مخاطبان خود با دو رویکرد B2B (کسب و کار به کسب و کار) و B2C (کسب و کار به مصرف کننده) فاصله گرفته و در عوض به سراغ اتخاذ رویکرد H2H یا انسان به انسان رفته اند. برند ها برای خلق خلاقانه ی روابطی معنادار با مخاطبان خود باید تجربه ای به آنها بدهند که باعث پیدایش ارتباطی احساسی و عمیق میان این دو و در نهایت به ایجاد ارتباطاتی در سطح شخصی، بر پایه ی گفتگو و تعامل، همدلانه، انگیزه بخش، آکنده از شادی و داستان محور شود.

۲- جلب همکاری جامعه ی مخاطب برند

از اینکه سر گفتگو را باز کنید و به مخاطبان خود احساس شنیده شدن بدهید و آنها را تشویق کنید فعالانه پیام برندتان را از طرف شما به گوش دیگران برسانند نهراسید. برند های زیرک از طریق استفاده از «محتوای تولید شده توسط کاربر» و «کمپین های جمع سپاری»، از قدرتِ جمعی مخاطبان خود به بهترین نحو بهره می گیرند. این کار باعث جلب مشارکت مخاطب می شود و به آنها اجازه می دهد سهمی معنادار در بهبود و موفقیت برند داشته باشند. حتی ممکن است به پیدایش ایده های تحول آفرینی بیانجامد که برند را به مسیر تازه ای هدایت کند.

۳- استفاده ی هدفمند از فناوری

فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد و به نظر می رسد هر هفته نوآوری تازه ای معرفی می شود. بهترین استراتژی های بازاریابی صرفاً به تیک زدن فهرست وار نیازمندی ها بسنده نمی کنند؛ بلکه به مخاطبان خود انگیزه، انرژی و احساس مرتبط بودن می بخشند. اضافه کردن فناوری های هدفمند و عناصر تعاملی می تواند به خوبی این ایده را به کار بگیرد. ظرف سال پیش رو، برندها برای پشتیبانی از داستان برند خود باید رویکرد پیچیده تر و فکرشده تری در قبال استفاده ی یکپارچه از فناوری اتخاذ کنند. از فناوری صرفاً با هدف استفاده از فناوری استفاده نکنید؛ تاکتیک هایی را انتخاب کنید که از لحاظ استراتژیک بیشترین ارتباط را با پیام و مخاطب شما داشته باشند.

۴- جایگزینی بازگشت حاصل از سرمایه گذاری (ROI) با بازگشت حاصل از نوآوری

وقت آن رسیده است که کسب و کار های کوچک، فراتر از تعریف سنتی بازگشت حاصل از سرمایه گذاری فکر کنند و کم کم به فکر سنجش بازگشت حاصل از نوآوری باشند. این نگاه جدید، روی ارزیابی تأثیر درازمدت استراتژی های نوآورانه ی بازاریابی متمرکز است. علاوه بر معیار های سنتی ROI، برندهایی که به دنبال راه مؤثرتری برای ایجاد ارتباطات معنادار هستند باید میزان ماندگاری در ذهن، مشارکت و تلقی برند خود را بسنجند.

۵- استفاده از هشتگ در سطحی بالاتر

هشتگ ها بدون شک بخش محبوب و قدرتمندی از فرهنگ ارتباطی ما هستند. استفاده از هشتگ راهی انعطاف پذیر و مؤثر برای طبقه بندی اطلاعات، کارآمد کردن مکالمات، و ایجاد تجربیات مشترک و به یاد ماندنی در پلتفرم های مختلف است. ظرف سال پیش رو، برندها از خلاقیت های تازه ای برای وارد کردن استفاده ی خود از هشتگ به مرحله ای جدید بهره خواهند گرفت، به گونه ای که بتوان هم مشارکت مخاطبان زنده و هم مخاطبان آنلاین را به نحوی کاملاً تعاملی جلب کرد. چنین تجربه هایی نه تنها به برندها کمک می کند در چشم اندازی به شدت رقابتی ارتباط خود را با بازار حفظ کنند، بلکه باعث فعال شدن ارتباطات معناداری میان آنها و مخاطبان می شود که به انتشار پیام ها از طرف برند منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی