ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطعی اینترنت در عراق با هدف جلوگیری از تقلب دانش آموزان در امتحانات

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط مؤسسه ی تحقیقاتی DYN که به رصد و بررسی قطعی های اینترنت در سرتاسر جهان می پردازد، عراق در دوره های مختلف با هدف جلوگیری از تقلب ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط مؤسسه ی تحقیقاتی DYN که به رصد و بررسی قطعی های اینترنت در سرتاسر جهان می پردازد، عراق در دوره های مختلف با هدف جلوگیری از تقلب دانش آموزان در جلسات امتحانی، به قطع اینترنت اقدام کرده است. داده های این شرکت نشان می دهد دسترسی به اینترنت ظرف هفته ی جاری، در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، بین ساعات ۵ صبح تا ۸ صبح به وقت محلی تقریباً به طور کامل قطع بوده است. این الگو با الگوی قطعی اینترنت سال گذشته ی این کشور به دستور دولت آن همخوانی دارد که از قضا با امتحانات نهایی دانش آموزان سال ششمی این کشور هم زمان بود.

داگ مادوری، رئیس تحلیل اینترنت DYN در این باره گفته است: «به طور قطع تابستان سال گذشته شک و تردید های فراوانی پیرامون این توضیح مقامات عراق وجود داشت، اما قطعی های مورد اشاره واقعاً با امتحانات نهایی تقارن زمانی داشت و هیچ مثال نقضی برای این توضیح ارائه نشد».

در گزارش DYN در مورد قطعی های اخیر عراق آمده است: «سومین قطعی ظرف ۳ روز گذشته؛ عراق به قطع کردن اینترنت با هدف جلوگیری از تقلب در امتحانات ادامه می دهد. انتظار قطعی های بیشتر نیز می رود».

اما وزارت ارتباطات عراق در مورد قطعی های اخیر اظهار نظری نکرده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، یک سرویس دهنده ی اینترنت به نام SMEX به مشتریان خود اعلام کرده است بنا به دستور وزارت ارتباطات، اینترنت ارائه شده از سوی این شرکت این هفته قطع خواهد بود. یک آی اس پی دیگر به نام Earthlink نیز روز یکشنبه اطلاعیه ی مشابهی روی صفحه ی فیسبوک خود قرار داده است.

قطعی های اخیر در حالی صورت می گیرند که دولت عراق سابقه ی مسدود کردن اینترنت و شبکه های اجتماعی با اهداف و مقاصد سیاسی را در کارنامه ی خود دارد؛ تقریباً یک چهارم این کشور سال گذشته در تلاش برای مقابله با داعش، از دسترسی به اینترنت محروم شد. البته به نظر می رسد تا کنون کشور های دیگری نیز با هدف جلوگیری از تقلب در امتحانات دسترسی به اینترنت را محدود کرده اند؛ از جمله ازبکستان که در سال ۲۰۱۴ اینترنت کل این کشور را قطع کرد، و نیز ایالت گجرات هندوستان که همین امسال با هدف جلوگیری از تقلب در امتحانات ملی حسابداری، شبکه ی موبایل را به مدت ۴ ساعت قطع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • m e t i
    m e t i | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یعنی 5 الی 8 صب امتحان میدن؟؟? ? ?


    چقدر پر کوششن بکسه عراق

    امتحانای ایران 5 صب باشه نصفه بچه ترک تحصیل میکنن
    ?

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خدا رو شکر اینجا فقط کوسه و لنگر داریم!? ?

  • مسعود
    مسعود | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بهونه جدید قطعی اینترنت پیدا شد ?

  • محمد امین
    محمد امین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نگید توروخدا از فردا اینترنت کشور رو قطع میکنن بیچاره میشیم

مطالب پیشنهادی