ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اوراکل شرکت توسعه دهنده جاوا را در سال ۲۰۰۹ خرید تا از گوگل شکایت کند؟

اوراکل در سال ۲۰۰۹، شرکت توسعه دهنده زبان برنامه نویسی جاوا به نام «Sun Microsystems» را با مبلغ اندکی خریداری کرد و پس از مدتی، شکایتی را بر علیه گوگل به راه انداخت و این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اوراکل در سال ۲۰۰۹، شرکت توسعه دهنده زبان برنامه نویسی جاوا به نام «Sun Microsystems» را با مبلغ اندکی خریداری کرد و پس از مدتی، شکایتی را بر علیه گوگل به راه انداخت و این کمپانی را محکوم به استفاده غیر قانونی از این زبان برنامه نویسی در پلتفرم اندروید کرد.

در این بین، برخی اعتقاد دارند که اوراکل، صرفا در سال ۲۰۰۹ شرکت Sun Microsystems را خرید تا از شکایت در برابر گوگل، کسب درآمد کند. حال یکی از مدیران ارشد اوراکل به نام «صفرا کتز» (Safra Catz) خبر می دهد که این موضوع حقیقت ندارد و اوراکل به این دلیل شرکت Sun Microsystems را خرید که از تکنولوژی هایی که توسعه داده بود و منشاء آنها به همین شرکت برمی گشت، حفاظت به عمل آورد.

اوراکل معتقد است که گوگل برای استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا در اندروید باید غرامت پرداخت کند چراکه حالا، اوراکل صاحب جاوا به شمار می رود. از سوی دیگر گوگل باور دارد که ادعای اوراکل بی اساس بوده و این شرکت زمانی به سراغ جاوا رفته که تملک اش در اختیار اوراکل نبوده است.

این پرونده قضایی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ ادامه پیدا کرد و راهی به جز بن بست نداشت تا اینکه دوباره مدتی پیش از سر گرفته شد. اوراکل اکنون ادعا دارد که گوگل باید مبلغی معادل ۹ میلیارد دلار به این شرکت جهت نقض پتنت جاوا پرداخت کند. در سوی دیگر گوگل ادعا می کند که در سال ۲۰۰۹ با شرکت Sun Microsystems توافقاتی داشته که اکنون اوراکل آنها را قبول ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amazon
    amazon | ۲ خرداد ۱۳۹۵

    حالا این خرید را به این خاطر داشته یا نداشته ولی در هر صورت الان وقتی اوراکل میگه از سَرِ لج گوگل تخفیف ۹۷.۵ درصدی در استفاده از جاوا به آمازون برای دستگاههای کتابخوانش میده و یا به جای ۴۰ میلیون ۱ میلیون از سامسونگ میگره نشون نشاندهنده اینه که موضوع خیلی حیثیتی شده برای اوراکل.

  • Era
    Era | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اوراکل گفته سنگ مفت، گنجشک مفت.
    میندازیم.
    ???

مطالب پیشنهادی