ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش سهم مروگر فایر فاکس
تکنولوژی

برتری فایرفاکس از لحاظ میزان استفاده بر مرورگرهای IE و Edge مایکروسافت

نسخه دسکتاپ مرورگر باسابقه فایرفاکس در ماه آوریل برای اولین بار توانست اینترنت اکسپلورر و مرورگر اج را در زمینه میزان استفاده پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش تازه کمپانی StatCounter که ماهیانه آمار بازدید 15 میلیون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

نسخه دسکتاپ مرورگر باسابقه فایرفاکس در ماه آوریل برای اولین بار توانست اینترنت اکسپلورر و مرورگر اج را در زمینه میزان استفاده پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش تازه کمپانی StatCounter که ماهیانه آمار بازدید 15 میلیون صفحه را در 3 میلیون وب سایت رصد می کند، مرورگر فایرفاکس بالاخره توانست با سهم ۱۵.۶ درصدی خود از ترافیک وب در رایانه های رومیزی، مرورگرهای قدیمی و جدید مایکروسافت را پشت سر گذاشته و بعد از کروم با سهم 60 درصدی، در جایگاه دوم قرار بگیرد.

نکته جالب اینجاست که این جایگاه، نه به دلیل افزایش کاربران فایرفاکس، که به علت کاهش محسوس استفاده از IE و Edge حاصل شده است. سهم فایرفاکس در ماه فوریه برابر با 16.1 درصد بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که درصدهای فوق بر حسب میزان استفاده و نه تعداد کاربران به دست آمده است. آمارهای netmarketshare نشان می دهد که اینترنت اکسپلورر از لحاظ تعداد کاربران، با 44.3 درصد همچنان جایگاه اول را میان مرورگرهای مختلف در اختیار دارد. بعد از آن کروم با 37.9 درصد رتبه دوم را از آن خود کرده است. البته مرورگر قدیمی مایکروسافت در طی یک سال گذشته ۱۰ درصد از سهم خود را به رقیب جوانترش از گوگل واگذار نموده است.

مدیرعامل StatCounter در این باره می گوید: «مایکروسافت انتظار داشت که عرضه ویندوز ۱۰ بتواند سهم مرورگرهایش را به طور محسوسی افزایش دهد، اما در عمل دیدیم که این گونه نشد. کروم تنها مرورگریست که به طور مداوم در حال رشد است»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ آذر ۱۳۹۵

    فایرفاکس عالی هستش

  • سارو
    سارو | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    توی اندروید که اصلا به درد نمیخوره

  • علی
    علی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من مرورگر اصلیم فایرفاکسه، ولی از گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر برا چک کردن سایر حساب های جیمیلم استفاده می کنم. اما در کل اخت خاصی با فایرفاکس دارم و اصلا برام قابل هضم نیست که بقیه چرا گوگل کروم بیشتر استفاده می کنند. فایرفاکس طرز نمایش صفحه و ست بودنش با زبان فارسی خیلی بهتر از کرومه

  • هاشمیر
    هاشمیر | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من عاشق فایرفاکسم

مطالب پیشنهادی