ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل احتمالاً تامین کننده ۵۰ درصد از چیپ های LTE برای آیفون ۷ خواهد بود

خبرگزاری تایوانی دیجی تایمز امروز گزارشی منتشر نموده که حکایت از همکاری اینتل و اپل در توسعه آیفون ۷ دارد. در این خبر گفته می شود که اینتل مودم LTE جدیدی را برای آیفون ۷ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

خبرگزاری تایوانی دیجی تایمز امروز گزارشی منتشر نموده که حکایت از همکاری اینتل و اپل در توسعه آیفون ۷ دارد. در این خبر گفته می شود که اینتل مودم LTE جدیدی را برای آیفون ۷ توسعه داده است. این مودم البته از سوی خود اینتل به اپل تحویل داده می شود اما سازنده بزرگ چیپ های پردازشی، تصمیم دارد ساخت انبوه مودم ها را به شرکت تایوانی TSMC واگذار کند. این خبرگزاری همچنین خاطر نشان کرده که اینتل، تامین کننده دست کم ۵۰ درصد از مودم های LTE در آیفون ۷ خواهد بود.

در حال حاضر، شرکت کوالکام تامین کننده چیپ LTE آیفون های کنونی است و جالب اینجاست که همین شرکت در جلسه مرتبط با گزارش عملکرد مالی اش در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶، عنوان کرده بود که انتظار دارد یکی از مشتریان عمده اش در زمینه چیپ های LTE را از دست بدهد. از سوی دیگر این را نیز در نظر داشته باشید که از یک سال پیش تا کنون، بارها این شایعه جان تازه ای به خود گرفته و به دفعات گفته شده بود که اپل تصمیم دارد در این زمینه با اینتل همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

«سیرینی پژوری» (Srini Pajjuri)، یکی از تحلیلگران ارشد موسسه مالی و آماری «CLSA Securities» نیز در ماه مارس گزارش که اینتل در سال جاری، در خصوص چیپ های LTE اش سفارشات بسیار زیادی را دریافت خواهد کرد؛ سفارشاتی که شاید بین ۳۰ الی ۴۰ درصد از تولید آیفون ۷ باشند. در این بین انتظار می رود که مابقی سفارشات به شرکت کوالکام برسد.

در ماه های پایانی سال ۲۰۱۵ همچنین وال استریت ژورنال در گزارشی بیان کرد که اینتل تیمی متشکل از ۱۰۰۰ مهندس خود را درگیر پروژه توسعه چیپ LTE برای آیفون ۷ با شماره مدل «7360» کرده است. گفته می شود این چیپ از کتگوری ۱۰ پشتیبانی کرده و می تواند با سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه به دریافت اطلاعات مشغول شده و با سرعت ۱۰۰ مگابیت آنها را آپلود کند.

به کلامی ساده تر، مشتریان آیفون ۷ می توانند با سرعت بیشتری از نسل چهارم شبکه های مخابراتی استفاده کرده و وب گردی، دانلود اپ ها و استریم ویدیو را با سرعت بالاتری تجربه کنند. لازم به اشاره است که اپل، اکنون در آیفون ۶ اس از نوعی مودم LTE استفاده می کند که می تواند تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه دریافت دیتا داشته باشد.

شرکت کوالکام در سه سال اخیر، تنها تامین کننده چیپ های LTE برای آیفون های اپل بوده است و حالا در آیفون ۶ اس،‌ از چیپ MDM9635 همین شرکت استفاده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی