ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحقیقات امنیتی چین روی محصولات اپل
تکنولوژی

دور تازه تحقیقات دولت چین در خصوص تهدیدات امنیتی احتمالی محصولات اپل

به گزارش نشریه نیویورک تایمز، حساسیت مقامات چین در خصوص تهدیدات امنیتی محصولات خارجی و به خصوص شرکت اپل روز به روز در حال افزایش است و این مسئله شرکت کالیفرنیایی را با چالش های متعددی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

به گزارش نشریه نیویورک تایمز، حساسیت مقامات چین در خصوص تهدیدات امنیتی محصولات خارجی و به خصوص شرکت اپل روز به روز در حال افزایش است و این مسئله شرکت کالیفرنیایی را با چالش های متعددی رو به رو کرده است.

از گوشه و کنار شنیده می شود که این روزها مقامات امنیتی کشور چین تعداد بازبینی ها و کنترل های امنیتی روی محصولاتی که در داخل مرزهایشان به فروش می رسد را افزایش داده اند. این تحقیقات شامل تولیدات تمام کمپانی های خارجی تولید کننده لوازم الکترونیک، و علی الخصوص اپل می شود. تمرکز این بررسی ها روی قابلیت های رمزنگاری و شیوه ذخیره اطلاعات این محصولات قرار گرفته است.

این خبر به هیچ وجه خوشایند مدیران ساکن کوپرتینو نخواهد بود، چرا موقعیت کمپانی آنها در مهمترین بازار محصولاتشان بعد از آمریکا، همین حالا هم در وضع خوبی قرار ندارد؛ مسدود شدن فروشگاه های iBook  و iTunes در ماه قبل، یکی از آخرین دردسرهای آنها بود و هنوز مشخص نشده که سفر اخیر تیم کوک تا چه حد توانسته در حل این معضل مفید واقع شود.

بسیاری، اقدام اخیر اپل در سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در شرکت Didi را به نوعی تلاش برای جلب رضایت دولت چین ارزیابی کرده اند. اما درخواست های مکرر چینی ها برای در اختیار داشتن کدهای منبع محصولات اپل، کار کوک و همکارانش را برای حفظ روابط دوستانه، پیش از پیش دشوار کرده است.

البته مایکروسافت هم پیش از این با شرایط مشابهی رو به رو شده بود، اما ردموندی ها به راحتی با پذیرش این درخواست، سورس کد محصولاتشان را در اختیار دولتی ها قرار دادند تا هیچ بهانه ایی برای مخالفت با حضور آنها در بازار پرسود چین وجود نداشته باشد.

باید منتظر ماند و دید آیا مدیرعامل اپل توانسته در سفر خود قدمی را در جلب اعتماد چینی ها بردارد یا نه. در غیر این صورت هیچ بعید نیست که در گزارش های مالی سه ماهه های بعدی شرکت کالیفرنیایی، شاهد ادامه افت نگران کننده درآمدها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی