ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ابزارهای بیشتری برای توسعه و نگهداری از اپلیکیشن در اختیار توسعه دهندگان می گذارد

Google Analytics از 10 سال پیش که فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون همواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها برای توسعه دهندگان وب به حساب آمده است و حالا گوگل تلاش می کند ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۴۵

Google Analytics از 10 سال پیش که فعالیت خود را آغاز کرد تاکنون همواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها برای توسعه دهندگان وب به حساب آمده است و حالا گوگل تلاش می کند خدمات جدید این شرکت موسوم به Firebase، نقش مشابهی را در زمینه ی توسعه ی اندروید، iOS و «وب موبایل» بر عهده گیرد. این شرکت لحظاتی پیش با رونمایی از Firebase Analytics در Google I/O ابزاری تازه در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا به لطف آن قادر باشند درک بهتری نسبت به میزان و نحوه ی استفاده ی کاربران از اپلیکیشن های خود داشته باشند.

فایربیس علاوه بر این به قابلیت های بیشتری از جمله پیام رسانی مبتنی بر فضای ابری نیز مجهز خواهد بود که موجب می شود توسعه دهندگان قادر باشند پیام های خود را از طریق اپلیکیشن به دست کاربر رسانده و فضای ابری این شرکت یا Google Cloud Storage را، برای بهبود نرم افزارهای خود مورد استفاده قرار دهند. گوگل ضمناً برای این سرویس یک کنسول تازه برای مدیریت اپلیکیشن ها طراحی کرده که با استفاده از آن بهره گیری از دیگر خدمات سودمند این شرکت در زمینه ی توسعه ی نرم افزار نیز، برای توسعه دهندگان امکان پذیر باشد، از جمله فضای موسوم به Cloud Test Lab که برای آزمایش کارکرد صحیح اپلیکیشن ها پیش از عرضه ی رسمی در نظر گرفته شده و البته نام آن برای یکپارچگی بیشتر به Firebase Test Lab تغییر داده شده است.

از دیگر ویژگی های فایربیس می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر عملکرد اپلیکیشن شما ایراد داشته باشد، کاربران می توانند گزارش خطاهای دریافتی را از طریق این سرویس به دست شما برسانند. اگر در توسعه ی نرم افزار دست نداشته باشید، احتمالاً هیچکدام از چنین قابلیت هایی برای شما جذابیت و اهمیتی نخواهد داشت، اما باید توجه داشته باشید که وجود چنین سرویس هایی در نهایت به ساخت اپلیکیشن های بهتر منجر شده و نفع آن به کاربر نهایی خواهد رسید.

خدمات فایربیس ضمناً به شکل cross-platform یا «چند-سکویی» خواهد بود و بر همین اساس فعالیت آن تنها به حوزه ی اندروید محدود نمی شود، کما اینکه هم اکنون 470 هزار توسعه دهنده برای استفاده از این خدمات ثبت نام کرده اند. در نهایت لازم است اشاره کنیم که وجود چنین سرویسی می تواند به گوگل کمک کند تا سیطره ی خود بر تبلیغات آنلاین را به حوزه های دیگر نیز گسترش دهد، چرا که توسعه دهندگان به لطف بروزرسانی اخیر فایربیس، می توانند اپلیکیشن های خود را راحت تر با پلتفرم AdMob ادغام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی