ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در نظر دارد ابزارهای اختصاصی خود را برای توسعه چت بات در کنفرانس I/O رونمایی کند

گوگل توجه ویژه ای را به تکنولوژی هوش مصنوعی معطوف کرده است و این اهتمام را می توان در بسیاری اشکال مشاهده کرد. موفقیت اخیر ربات AlphaGo این شرکت که توسط تیم دیپ مایند طراحی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

گوگل توجه ویژه ای را به تکنولوژی هوش مصنوعی معطوف کرده است و این اهتمام را می توان در بسیاری اشکال مشاهده کرد. موفقیت اخیر ربات AlphaGo این شرکت که توسط تیم دیپ مایند طراحی شده شاید بهترین مثال در این رابطه باشد.

غول جستجو در نظر دارد در جریان مراسم امشب خود از محصولی به نام گوگل هوم پرده برداری کند که احتمالا از موتور هوش مصنوعی آن استفاده خواهد کرد و در جدیدترین خبر، ظاهرا برآن شده تا به حوزه ربات های پیام رسان ورود نماید.

اگر از کاربران تلگرام هستید احتمالا با این ربات ها آشنایی دارید؛ کاربران این اپلیکیشن می توانند یک ربات خاص را منشن کرده یا نام ببرند (مثلا Music@) تا مثلا به دنبال یک آهنگ خاص برایشان بگردد. البته این تنها بخشی از قابلیت های این ربات هاست و ظاهرا توانمندی هایشان به مراتب بیشتر از این میزان است.

حالا براساس اطلاعات منتشره در سایتی به نام The Information، گوگل نیز در تلاش است تا به حوزه چت بات ها ورود پیدا کند و به زودی جزئیات تازه ای را در مورد تلاش های خود در این زمینه منتشر خواهد کرد.

البته ماه هاست که شایعه ارائه یک اپ پیام رسان اختصاصی یا سرویس هایی با محوریت کاربرد ربات ها توسط این شرکت به گوش می رسد اما تا به امروز محصولی با این مشخصات از سوی غول جستجوگر معرفی نشده است.

براساس جدیدترین اخبار رسیده در این باره، گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود که احتمالا دو ساعتی به طول می انجامد حرف هایی هم در باره چت بات ها خواهد داشت و ظاهرا قرار است که مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان عرضه کند که به آنها امکان می دهد چت بات های مختلف را برای پلتفرم ها و سرویس های پیام رسان فعلی عرضه نمایند و در عوض خبری از ارائه یک سرویس کاملا جدید نخواهد بود.

البته این تصمیم از سوی گوگل بسیار هوشمندانه به نظر می آید زیرا سرویس های پیام رسان این شرکت اگرچه نزد کاربران محبوب هستند اما از این لحاظ با محصول شرکت هایی نظیر فیسبوک برابر نمی کنند. از همین رو، کمپانی ساکن مانتین ویو به این نتیجه رسیده که اگر ربات هایش را برای این سرویس ها عرضه کند به مراتب موفق تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی