ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از طرح خود برای ساخت هدست های واقعیت مجازی جدید می گوید

گوگل دقایقی پیش و طی کنفرانس I/O 2016 که هم اکنون در حال برگزاریست، طرحی مفهومی از هدست واقعیت مجازی آینده خود را به نمایش گذاشت؛ هدستی که می آید تا ادامه دهنده موفقیت های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۰

گوگل دقایقی پیش و طی کنفرانس I/O 2016 که هم اکنون در حال برگزاریست، طرحی مفهومی از هدست واقعیت مجازی آینده خود را به نمایش گذاشت؛ هدستی که می آید تا ادامه دهنده موفقیت های هدست فعلی کمپانی یعنی گوگل کاردبورد باشد.

هدست مذکور بخشی از برنامه Daydream گوگل محسوب می شود، پلتفرم واقعیت مجازی ای که برای اندروید N طراحی شده است. پس از انتشار اندروید N، گوگل از دیگر شرکای سخت افزاریش خواهد خواست تا دستگاه های Daydream اختصاصی خود را طراحی کرده و آنها را به فروش برسانند. نکته هیجان انگیز در مورد پلتفرم Daydream این است که نه تنها از هدست ها پشتیبانی می کند، بلکه سیستم کنترل جدیدی را هم برای تجربه واقعیت مجازی در موبایل فراهم می نماید.

مطابق تصویر مفهومی ای که در بالای خبر می بینید، هدست Daydream درست مثل کاردبورد از طراحی ساده ای بهره می برد و طوری ساخته شده تا بتواند یک تلفن هوشمند را در دریچه ای که در قسمت جلویی اش قرار گرفته نگه دارد. این در حالیست که شایعات از ارائه یک هدست واقعیت مجازی مستقل توسط گوگل خبر می دادند، اما حالا با انتشار این عکس مفهومی چنین موضوعی را شاهد نیستیم.

گفتنی است که طراحی این هدست واقعیت مجازی به میزان زیادی به هدست Gear VR سامسونگ مشابهت دارد که سال گذشته برای تعداد محدودی از گجت های سامسونگ منتشر شد. البته نکته ای که هدست گوگل را از Gear VR سامسونگ متمایز می کند، یکی پلتفرم Daydream است که طیف گسترده تری از اکوسیستم اندروید را پوشش می دهد و دیگری ریموت کنترلر کوچکی است که همراه با آن عرضه خواهد شد.

این ریموت کنترلر با پد بزرگ خود و دکمه هایی که به نظر برای تنظیم حجم صدا در آن تعبیه شده اند، تقریبا شبیه ریموت کنترلری است که شرکت آکیلس آن را برای هدست واقعیت مجازی ریفت خود عرضه کرده. گوگل از عملکرد این ریموت کنترلر ویدئویی منتشر کرده که در آن شخصی را می بینیم که آن را مثل یک چوبدستی در هوا تکان می دهد، به اطراف بومرنگ پرتاب کرده و مثل یک نشانگر لیزری به کمکش در یک منوی واقعیت مجازی جابجا می شود.

گوگل اعلام کرده که کیفیت واقعیت مجازی که با این هدست تجربه می کنید، به تلفن هوشمندتان بستگی دارد، نه به خود هدست. این یک استراتژی عالی برای تصاحب بازار محسوب می شود، چرا که هدست هایی مثل آکیلس ریفت هم گران قیمت هستند و هم برای عملکرد بی عیب و نقص به یک رایانه گیمینگ بسیار قدرتمند احتیاج دارند.

گفتنی است که هدست واقعیت مجازی آینده گوگل بر خلاف کاردبورد، تنها از تلفن های هوشمند مشخصی با خصوصیات سخت افزاری خاص پشتیبانی خواهد کرد. برای تجربه کار با این هدست حتما لازم است که موبایل تان از سنسورهایی قدرتمند و نمایشگر باکیفیتی بهره ببرد که قادر به اجرای تصاویر واقعیت مجازی باشند.

گوگل اعلام کرده که در حال حاضر با بسیاری از شرکای سخت افزاری خود برای ارائه پلتفرم Daydream در تلفن های هوشمند اندرویدی همکاری می کند که از میان آنها می توان به قطعه سازهایی مثل ARM، کوالکام، مدیاتک و Imagination Technologies و همچنین سازندگان تلفن هوشمندی مثل اچ تی سی، زد تی ای، هوآوی، ایسوس، شیائومی، آلکاتل، ال جی، سامسونگ و ... اشاره کرد.

همانطور که می بینید، گوگل هنوز جزئیات زیادی در مورد طراحی Daydream در اختیار مردم و رسانه ها قرار نداده، و هنوز مسائل زیادی مانده که در مورد این هدست نمی دانیم. یکی از آنها قیمت این هدست است که برای دانستن آن و جزئیات بیشتر در مورد نحوه عمل این هدست ظاهرا می بایست چند ماه دیگر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی