ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آزمایش عجیب مجله اتوکار؛ دریفت با خودرو برقی دیفرانسیل جلو نیسان لیف [تماشا کنید]

دیدن ویدیویی از خودرویی که در حال ذوب کردن لاستیک های عقب خود هست لذت بخش است، چه برسد به اینکه به جای یک خودرو قدرتمند و خشمگین که محیط زیست را آلاینده می کند، ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دیدن ویدیویی از خودرویی که در حال ذوب کردن لاستیک های عقب خود هست لذت بخش است، چه برسد به اینکه به جای یک خودرو قدرتمند و خشمگین که محیط زیست را آلاینده می کند، بتوانیم شاهد خودرویی برقی و دیفرانسیل جلو باشیم که در سکوت مطلق مسیر را به این شیوه هیجان انگیز پشت سر می گذارد.

روزنامه نگاران وبسایت AutoCar برای دریفت زدن با نیسان لیف که خودرویی برقی و دیفرانسیل جلوست آزمایشی ترتیب داده اند که در کمال تعجب موفقیت آمیز بوده است.

Nissan-LEAF-2011-1280-08

اجرای حرکات نمایشی دریفت با خودروهای دیفرانسیل جلو دور از ذهن است، چه برسد به دریفت زدن با یک هاچ بک الکتریکی که از ترمز دستی هیدرولیک نیز بی بهره است.

Nissan-LEAF-2011-1280-02

متخصصان برای اجرای این حرکت لاستیک های پلاستیکی را جایگزین لاستیک های استاندارد چرخ های عقب کردند. حال نوبت شروع آزمایش است، راننده حرفه ای دریفت آقای مت پریور با سرعت 70 کیلومتر در ساعت توانست یک دریفت ناقص را اجرا کند و با رساندن سرعت به 80 کیلومتر در ساعت خودرو کنترل خود را از دست می دهد و نمی تواند به صورت متعادل مسیر را طی کند.

Nissan-LEAF-2011-1024-1a

البته همه تلاش ها موفقیت آمیز نبود، تا جایی که در یکی از دریفت های 360 درجه، چرخ عقب سمت راست دچار آسیب شد و تیم آزمایش را مجبور به تعمیر قطعه آسیب دیده کرد. اما می توان به دریفت زدن با خودروهای دیفرانسیل جلو امیدوار بود، البته بهتر است بجای کلمه دریفت از سرخوردن چرخ های عقب استفاده کنیم.

Nissan-LEAF-2011-1024-16

در حقیقت متقاضیان خودروهای برقی و دیفرانسیل جلو به دنبال دریفت کشیدن با وسیله خود نخواهند بود، بلکه خواستار خودرویی اقتصادی و پاک هستند. نیسان لیف با موتور الکتریکی 30 کیلوواتی می توانند با یک بار شارژ مسافت 172 کیلومتری را طی کند و با موتور ضیف تر یعنی موتور الکتریکی 24 کیلوواتی مسافت قابل رانندگی به 135 کیلومتر می رسد.

Nissan-LEAF-2011-1024-47

البته اگر این اعداد و ارقام برای شما کافی نباشد می توانید نسل دوم نیسان لیف را خریداری کنید که طبق گفته مدیران ارشد نیسان با یک بار شارژ مسافت 400 کیلومتر را طی خواهد کرد.

Nissan-LEAF-2011-1024-5f
موتور الکتریکی و باطری های نیسان لیف Zero Emission

در ویدیویی که در زیر می بینید با تفاوت دریفت با خودروهای دیفرانسیل جلو و عقب بیشتر آشنا می شوید. البته دریفت با خودروهای دیفرانسیل جلو (پاور اسلاید) لذت خاص خود را دارد که برای جلوگیری از انحراف خودرو نیازمند مهارت بالایی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هاشمیر
    هاشمیر | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    لینک دانلود ویدیو موجود نیست

  • حسین
    حسین | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من با آپ میام
    "در ویدیویی که در زیر میبینید" اصلا ویدیویی در زیر وجود نداره ک?

  • alizare2221
    alizare2221 | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تو ماشین های دیفرانسیل جلو بعد از دریفت زدن اگر دور موتور بالا باشه سر ماشبن سریع میچرخه و کنترل ماشین و از دست میدید.کنترل کردن سر ماشین تو ماشین های دیفرانسیل جلو خیلی سخنه

مطالب پیشنهادی