ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل های تغییر شکل پذیر با Cubimorph
تکنولوژی

بلوک های لمسی Cubimorph و ایده ای تازه برای موبایل های ماژولار [تماشا کنید]

هنوز زمان زیادی مانده تا موبایل ماژولار گوگل بتواند راه خود را به بازار بیابد، اما این دلیل نمی شود که شرکت دیگری به تحقق این رویا از روشی جدید نیاندیشد. یک تیم از دانشمندان با همین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

هنوز زمان زیادی مانده تا موبایل ماژولار گوگل بتواند راه خود را به بازار بیابد، اما این دلیل نمی شود که شرکت دیگری به تحقق این رویا از روشی جدید نیاندیشد. یک تیم از دانشمندان با همین دیدگاه دست به توسعه Cubimorph زده اند؛ یک ابزار متشکل از تعدادی قطعات به هم متصل شبیه بلوک های لگو (Lego)، با قابلیت لمسی.

نمونه اولیه از این گجت ماژولار برای اولین بار توسط گروهی متشکل از محققین دانشگاه های بریستول، پوردو و لنکستر توسعه داده شده است. هر بلوک از Cubimorph در چهار وجه خود مجهز به یک صفحه لمسی است. بنابراین به لحاظ تئوری می توانید این قطعات را به هر شکل دلخواهی به هم متصل نموده و موبایل تغییرشکل پذیر خود را بسازید.
ziqmcunnrnlsxpzuwdeb
Cubimorph چیزی مابین بلوک های لگو و مکعب روبیک است و کاربر می تواند در شرایط مختلف، بسته به نیاز خود، شکل کلی گجت مورد استفاده اش را تغییر دهد. قرار است این ایده به صورت رسمی در کنفرانس ICRA 2016 در شهر استکهلم سوئد ارائه شود.

باید پذیرفت که Cubimorph هنوز در حد یک "ایده و احتمال" است و راه درازی تا تبدیل شدن به یک موبایل ماژولار حقیقی در پیش دارد، اما همین قدم اول نیز خلاقانه برداشته شده و می تواند مسیر دستیابی به این قبیل گجت ها را دچار تحول کند.

از دیدگاه تیم توسعه دهنده، چنین طرحی امکان آن را دارد که آغاز کننده یک مراوده جدید میان ماشین های هوشمند و انسان ها در سطحی تازه باشد. ممکن است Cubimorph در آینده به محصولی کاربردی ختم نشود، اما به طور قطع راه را برای تولید موبایل های ماژولار هموار خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دقیقا چی رو تماشا کنیم

مطالب پیشنهادی