ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکوسیستم ماژولار تلفن هوشمند LG G5
تکنولوژی

تاکید مدیر بخش بازاریابی ال جی بر تمایل شرکتش به متمایز بودن با سایر رقبا

شرکت ال جی امسال برای آن که بتواند خود را به کورس رقابت با سامسونگ و اپل برساند، دست به ریسک بزرگی زد و متفاوت ترین تلفن هوشمند خود را روانه بازار کرد. به گمان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

شرکت ال جی امسال برای آن که بتواند خود را به کورس رقابت با سامسونگ و اپل برساند، دست به ریسک بزرگی زد و متفاوت ترین تلفن هوشمند خود را روانه بازار کرد. به گمان عده ای موبایل "تقریباً ماژولار" LG G5، با آن ابزارهای جانبی جالب توجه و بعضاً کارآمدش، بیش از اندازه متفاوت است. اما مدیر ارشد بخش بازاریابی این کمپانی بزرگ در مصاحبه ای تاکید دارد که شرکت متبوعش «نمی تواند یک دنبال کننده باشد.»

کریس یِی (Chris Yie) که با وبسایت CNet گفتگو می کرد، اعلام داشت که شرکتش نمی تواند دنباله رو رفتارهای دیگرانی چون اپل و سامسونگ باشد، بلکه می بایست شیوه "متفاوت بودن" را در پیش بگیرد. «ما باید به همگان بگوییم که با اپل و سامسونگ فرق داریم.» او با تایید این مطلب که ال جی از لحاظ درآمد رتبه بالایی را در میان موبایل سازها ندارد، اما معتقد است که محصولات شرکتش از جنبه کیفیت، جزو سه برند برتر محسوب می شوند.

بیشتر اشاره آقای یِی در بحث متفاوت بودن، به اکوسیستم شبه ماژولاری است که اسمارت فون جدید G5 و ابزارهای جانبی اش در کنار هم تشکیل می دهند. او که از این ماژول ها به عنوان "دوستان" پرچمدار شرکتش یاد می کند، اذعان دارد که هنوز مشخص نیست نوآوری ال جی در رونمایی از چنین محصولاتی بتواند به فروش بیشتر منجر شود. البته از شواهد چنین بر می آید که برخی ماژول ها چون Hi-Fi Plus، که با همکاری B&O تولید شده، بیش از سایرین مورد استقبال قرار گرفته اند.

پر واضح است که ال جی در بازار تلفن های هوشمند از هر جهت تحت فشار است. چه از سمت صاحبان برندهای محبوبی چون سامسونگ و اپل، چه از سمت تازه به دوران رسیده های موفق چینی. مدیر بازاریابی ال جی معتقد است که واکنش ها به پرچمدار جدیدشان مثبت تر از حد انتظار بوده است، اما شور و هیجان زیاد الزاماً به معنی فروش بیشتر نخواهد بود. پس هنوز زود است که در مورد موفقیت "جمع دوستانه" ال جی اظهار نظر کنیم.

آقای کریس یِی در انتهای صحبت های خود تاکید کرد که کمپانی کره ای بدون توجه به موفقیت یا شکست احتمالی ایده تازه خود، به توسعه برخی از ماژول های ارائه شده ادامه خواهد داد. او در این باره می گوید: «دوربین واقعیت مجازی LG 360 یکی از مهمترین گجت های تازه ماست و می بایست که آن را در اکوسیستم خود حفظ کنیم.» به نظر می آید شرکت کره ای نمی خواهد عرصه نوظهور واقعیت مجازی را به این سادگی ها به رقیب هموطنش واگذار نماید، حتی اگر در تولید نسل اول چنین محصولاتی با بازخوردهای خوبی مواجه نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Bagher
    Bagher | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    باهاش موافقم با اونکه شرکت های دیگه دارن درجا میزنن و چیز جدیدی ندارن که ارائه بدن الجی نوآوری به خرج میده واقعا متمایز هستش نسبت به سایر برند ها

مطالب پیشنهادی