ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایید شد: برند نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی باز می گردد

برند نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند و تبلت ها بازمی‌گردد. ساعتی پیش مایکروسافت اعلام کرد که بخش توسعه موبایل های ساده و غیر هوشمند نوکیا را به فاکسکان می فروشد. سپس فنلاندی ها اعلام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

برند نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند و تبلت ها بازمی‌گردد. ساعتی پیش مایکروسافت اعلام کرد که بخش توسعه موبایل های ساده و غیر هوشمند نوکیا را به فاکسکان می فروشد. سپس فنلاندی ها اعلام کردند که امتیاز استفاده از برند نوکیا را به شرکتی تازه تاسیس تحت عنوان «HMD Global Oy» خواهند داد.

این شرکت هم اصالتی فنلاندی دارد و برای ده سال آینده، حق استفاده از نام نوکیا برای محصولات خود را خریداری کرده و به این صورت، شرکتی که بیشتر کاربران با آن خاطره دارند، دوباره تبدیل به سازنده موبایل و تبلت های اندرویدی خواهد شد.

هنوز اطلاعات چندانی از شرکت HMD در دست نیست اما شخصی به نام «آرتو ناملا» (Arto Nummela) که اکنون جزء تیم مدیریتی مایکروسافت است، ردموند را ترک خواهد کرد تا مدیر عاملی HMD را بر عهده گیرد. لازم به ذکر است که آقای ناملا، پیش از پیوستن به مایکروسافت، بیش از یک دهه در خدمت نوکیا بوده است. شرکت HMD خبر می دهد که در بازه زمانی سه سال آینده، رقمی معادل ۵۰۰ میلیون دلار را صرف تحقیق و توسعه برای ساخت موبایل و تبلت های اندرویدی خواهد کرد.

همانگونه که پیشتر برایتان نوشتیم، شرکت FIH Mobile که زیر نظر فاکسکان به کار مشغول است، بخش موبایل های غیر هوشمند و ساده نوکیا را از مایکروسافت با مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت در امر طراحی موبایل های هوشمند و تبلت ها هیچ دخالتی نخواهد داشت و این موضوع توسط HMD پیگیری خواهد شد، هرچند که HMD خبر می دهد که برای ساخت و اسمبل نهایی همین موبایل ها، به سراغ شرکت FIH Mobile خواهد رفت.

در این میان هنوز هم مشخص نیست که چه زمان می توانیم شاهد اولین تلفن هوشمند یا تبلت با برند نوکیا باشیم که به بازار عرضه می شود و همچنین مشخص نگشته که طراحی آنها، همانند نسل های گذشته تلفن های هوشمند نوکیا خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من که نفهمیدم چی به چی شد... اسم چند تا شرکت ظاهرا چینی رو اوردید... فکر کنم در نهایت شاهد موبایل هایی شبیه به موبایل های فعلی آلکاتل باشیم....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی