ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن فوق العاده برای ساخت کلاژ از تصاویر

پشت یک عکس ساده، هزاران حرف و داستان و خاطره نهفته شده. اما وقتی همین عکس را به چند عکس دیگر بچسبانیم چطور؟ خاطرات به هم گره می خورند و حرف ها مرز میلیون را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

پشت یک عکس ساده، هزاران حرف و داستان و خاطره نهفته شده. اما وقتی همین عکس را به چند عکس دیگر بچسبانیم چطور؟ خاطرات به هم گره می خورند و حرف ها مرز میلیون را در می نوردند. همین موضوع است که این قدر تصاویر کلاژ را ارزشمند کرده؛ قاب عکس های چشم نوازی که مجموعه ای از تصاویر در آن جا خوش کرده و با نظمی دقیق یا با یک بی نظمی هنرمندانه در آن ردیف شده اند.

در جعبه ابزار امروز شش اپلیکیشن فوق العاده را به شما معرفی می کنیم که می توانند از عکس های شما، کلاژهای هنرمندانه بیافرینند و خاطرات روزهای خوب تان را به هم گره بزنند. اگر می خواهید که عکس هایتان را با ساخت کلاژ جاودانه کنید، از شما دعوت می کنیم تا با مطلب معرفی اپلیکیشن های برگزیده دیجیاتو برای ساخت کلاژ همراه باشید.

Layout

1

واقعا در مورد Layout چه بگوییم که حق مطلب را ادا کرده باشد؟ این اپ رسمی اینستاگرام عمده شهرتش را مدیون کلاژهایی است که به طور تصادفی از عکس ها می سازد. در Layout می توانید 2 تا حداکثر 9 عکس از گالری تان انتخاب و به اپ بدهید تا به صورت خودکار آن ها را در قالب کلاژهای مختلف به شما پیشنهاد کند.

هر مورد را که پسند کردید، حالا می توانید به دلخواه خود ابعاد کلاژ را تغییر داده و جای ستون ها را با هم عوض کنید. امکان زوم روی تصاویر و حتی برعکس کردن شان هم برایتان مهیاست تا دقیقا به همان نتیجه ای که می خواهید برسید. کلاژهای Layout نیز در فرمت مربعی 1:1 ذخیره می شوند تا بتوانید آنها را مستقیما در فیسبوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

Layout from Instagram: Collage

Layout from Instagram: Collage

سازنده: .Instagram, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 5.8 / 2.6 مگابایت زبان:

Magic Photo Collage

Magic 1

بر خلاف Layout که بخش عمده کار را به طور تصادفی و خودکار انجام می دهد، Magic Photo Collage مملو از تنظیمات دستی است و آنقدر قالب متنوع برای ساخت کلاژ در چنته دارد که شاید با دیدنشان سرگیجه بگیرید!

تنوع کلاژها در این اپ دیوانه کننده است؛ کلاژهای مستطیلی، دایره ای، مربعی، بلوکی، ستاره ای، قلبی و تقریبا هر چیزی که به ذهنتان برسد را در Magic Photo Collage پیدا می کنید. کار با اپلیکیشن هم دقیقا به همان سادگی است که انتظارش را دارید: قالب کلاژ را انتخاب کنید، خانه ها را با تصاویر انتخابی پر کرده و حالا به ویرایش هر کدام بپردازید.

می توانید عکس نشسته در هر خانه را بزرگ و کوچک کنید، بچرخانید یا فیلتری زیبا به آن بیفزایید. درنهایت هم می توانید رنگ کادر کلاژ را تغییر داده و اگر تمایل داشتید یک فیلتر عمومی به همه عکس ها اضافه نمایید.

Magic Photo Collage

Magic Photo Collage

سازنده: Button Software,Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 79.5 / 13 مگابایت زبان:

Pixlr

Pixlr 122

ویرایشگر عکس دوست داشتنی کمپانی اتودسک اگرچه مطلقا برای ساخت کلاژ طراحی نشده، اما یک منوی مجزا برای این کار در اختیارتان می گذارد. نهایتا 10 عکس را می توانید با Pixlr به هم چسبانده و از آنها کلاژ بسازید.

درست مثل Layout، در این اپلیکیشن هم چاره ای جز انتخاب از میان قالب های آماده ندارید، با این تفاوت که در آن به گزینه های بیشتری نسبت به اپ اینستاگرام برای دستکاری کلاژ ها دسترسی خواهید داشت.

به عنوان مثال، می توانید گوشه های تیز کادر کلاژ را گرد کنید یا قطر و رنگ آن را به دلخواه خودتان تغییر دهید. به عنوان ترکیبی از ویرایشگر عکس و سازنده کلاژ، Pixlr می تواند گزینه بسیار خوبی برای امتحان کردن محسوب شود.

Pixlr – Free Photo Editor

Pixlr – Free Photo Editor

سازنده: .Autodesk Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 58.6 / 17.5 / 13 مگابایت زبان:

PicsArt

PicsArt 1

PicsArt هم مثل Pixlr، یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس موجود به شمار می رود که ساخت کلاژ را هم در میان قابلیت های خود گنجانده، با این تفاوت که برای این منظور امکانات به مراتب بیشتری نسبت به محصول اتودسک ارائه می کند.

برای ساخت کلاژ با این اپ گزینه های متعددی در اختیار دارید: از قالب های شبکه بندی شده استفاده کنید، فریم های متنوع را به کار بگیرید یا صرفا به یک بک گراند فانتزی برای این کار بسنده کنید.

البته استفاده از حالت Grid یا قالب های شبکه بندی شده یک مزیت بزرگ به همراه دارد و آن هم وجود ابعاد از پیش تعیین شده برای کادر کلاژهای خروجی است. با این گزینه می توانید کلاژهایی در سایزهای مختلف بسازید؛ از کلاژهای مربعی با فرمت 1:1 گرفته تا کلاژهای بزرگی که می توانید مستقیما از آنها به عنوان عکس کاور فیسبوک استفاده کنید.

PicsArt Photo Studio

PicsArt Photo Studio

سازنده: .PicsArt, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 61.2 / 34.1 / 14.4 مگابایت زبان:

Lidow

Lidow 12

Lidow در اصل یک ارتقاء دهنده تصویر بوده و ابزارش بیشتر به درد رفع عیب و نقص های موجود در تصویر می خورند. اما مثل PicsArt و Pixlr، یک بخش اختصاصی برای ساخت کلاژ هم دارد که کار با آن خالی از لطف نیست.

با Lidow می توانید کلاژهایی با حداکثر 9 عکس بسازید. از جمله گزینه های شخصی سازی برای کلاژها در این اپ می توان به گرد کردن گوشه های تیز، تغییر قطر کادر، افزودن سایه به تصاویر و تنظیم ابعاد کلاژها اشاره کرد.

یکی از نکاتی که Lidow را نسبت به اپ های مشابه دیگر متمایز می کند این است که بلافاصله پس از ساخت کلاژ می توانید آن را وارد ادیتور اصلی اپ کرده و حالا آبجکت های مختلف و فیلترهای گوناگون به آن اضافه کنید.

Lidow

Lidow

سازنده: Aurona قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.7 / 8.6 مگابایت زبان:

Moldiv

Moldiv 1

از میان اپلیکیشن های فهرست این هفته شاید Moldiv از بقیه ناشناخته تر باشد. این ویرایشگر تصویر گزینه های متعددی برای ساخت کلاژ در اختیار شما گذاشته که اگر تنظیم دستی را به ساخت خودکار کلاژ ترجیح بدهید، مطمئنا آن را اپلیکیشن خوب و کارآمدی خواهید یافت.

البته Moldiv در ویرایش کلاژها عملکرد چندان قابل قبولی از خود به نمایش نمی گذارد و در این زمینه با نقص هایی همراه است. اما تنوعی از کلاژها که می توانید با Moldiv ایجاد کنید مطمئنا ارزشش را دارد که بتوانیم این اپلیکیشن را هم در ردیف برترین سازنده های کلاژ  در پلتفرم موبایل قرار بدهیم.

Moldiv - Collage Photo Editor

Moldiv - Collage Photo Editor

سازنده: .JellyBus Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 79.4 / 45 مگابایت زبان:

چه اپلیکیشن های دیگری برای ساخت کلاژ می شناسید؟ حتما آن را با ما و کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید
    حمید | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    PicsArt از هر نظر عالیه ?
    یه برنامهٔ کامل و حرفه‌ای برای ویرایشِ تصاویر

  • ارمین
    ارمین | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بچه ها کدوم ارین کلاژ ها میشه اسمم رو عکس بنویسی

  • علی ویژه
    علی ویژه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    photo graid هم خوبه‌

مطالب پیشنهادی