ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس Android Auto گوگل برای خودروها
تکنولوژی

دیگر برای استفاده از Android Auto نیازی به یک خودروی سازگار با این فناوری نیست

کنفرانس توسعه دهندگان امسال گوگل پر از شگفتی و خبرهای خوش است. شرکت ساکن مانتین ویو در خلال این مراسم اعلام داشت که از این پس سرویس Android Auto در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۴۵

کنفرانس توسعه دهندگان امسال گوگل پر از شگفتی و خبرهای خوش است. شرکت ساکن مانتین ویو در خلال این مراسم اعلام داشت که از این پس سرویس Android Auto در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت، چرا که دیگر نیازی نیست برای بهره بردن از آن، صاحب خودرویی با قابلیت پشتیبانی از این سرویس مفید باشیم.

قرار است به زودی یک بروزرسانی اساسی برای اپلکیشن Android Auto عرضه شود که طی آن تمام قابلیت های کلیدی این سرویس به موبایل شما منتقل خواهد شد و دیگر نیازی نیست برای بهره گیری از آن، تلفن هوشمند خود را به خودروی پشتیبانی کننده از این قابلیت متصل کنید.

ایده اصلی این است که شما به سادگی بتوانید خودروی را روشن کنید، موبایلتان را در استند خود قرار دهید، اپلیکیشن Android Auto فعال نماید و از سیستم ناوبری و سایر اطلاعات مفید آن بهره ببرید و دیگر نگران آن نباشید که آیا اتومبیل مورد نظر از نمایشگری برای به تصویر کشیدن نقشه مسیر شما بهره مند هست یا نه.

به مانند نسخه قبل، رابط کاربری موبایلی Android Auto هم کاملاً ساده و مینیمال طراحی شده و بخش عمده اطلاع رسانی های آن از طریق صوتی انجام می گیرد، تا تمرکز دید راننده تا حد ممکن از جاده منحرف نشود.

شاید کسانی دوست داشته باشند در حین رانندگی به موسیقی های روی موبایلشان گوش دهند و از سیستم ناوبری اپلیکیشن Android Auto در نمایشگر بزرگ روی داشبورد خودروی خود بهره ببرند. گوگل برای تامین رضایت این قبیل کاربران، همچنان امکان اتصال به سیستم خودرو را از طریق بلوتوث و یا پورت ۳.۵ میلی متری aux حفظ کرده است. البته باز هم کلیه عملیات از طریق تلفن همراه شما پردازش و کنترل می شود.

پشتیبانی از قابلیت هایی چون Android Auto و CarPlay روز به روز به خودروهای بیشتری افزوده می شود، اما هنوز هستند خودروسازانی که در این امر کند عمل می کنند. (به عنوان مثال تویوتا) ضمن این که در حال حاضر میلیون ها خودرو در سرتاسر دنیا وجود دارند که دیگر نمی توانند به این فناوری ها مجهز شوند، بنابراین اقدام گوگل کاملاً معقول و ضروری به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی