ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی گوگل از دستیار جدید خود؛ دستیاری تعاملی و هوشمند

بهتر است به دستیار گوگل سلام کنید؛ دستیاری معاشرتی تر نسبت به قابلیت های جستجوی فعلی با استفاده از فرمان های صوتی روی موبایل. دستیار صوتی جدید گوگل از بسیاری جهات نسخه ی منطقی تکامل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۷

بهتر است به دستیار گوگل سلام کنید؛ دستیاری معاشرتی تر نسبت به قابلیت های جستجوی فعلی با استفاده از فرمان های صوتی روی موبایل. دستیار صوتی جدید گوگل از بسیاری جهات نسخه ی منطقی تکامل یافته ی Google Now به نظر می رسد. می توان با گفتن عبارت «Okay Google» با سؤالاتی ساده آن را به کار گرفت یا با آن کار های پیچیده تری مثل پیدا کردن فیلم های روی پرده و خرید بلیط سینما را به انجام رساند. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل روی صحنه ی رویداد توسعه دهندگان گوگل درباره ی آن گفت: «ما اینطور به موضوع فکر می کنیم که با این دستگاه هر کاربر می تواند گوگل شخصی خود را داشته باشد».

ظاهراً دستیار صوتی مذکور به دو صورت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یکی یک اپلیکیشن جدید چت به نام Allo و دیگری با استفاده از دستگاهی شبیه به Echo شرکت آمازون به نام «گوگل هوم» و تنها از طریق فرمان های صوتی. دستیار گوگل در هر دوی این پلتفرم ها به گونه ای تنظیم شده است که با نیازهای پلتفرمی که روی آن قرار دارد هماهنگ باشد.

دستیار گوگل قادر است انواع مختلفی از بافتار ها را درک کند و می تواند بفهمد چه خواسته ای دارید، بر اساس آن پیشنهادهایی به شما بدهد و حتی از جانب شما از طریق اپلیکیشن های دیگری مثل OpenTable دست به اقدام بزند. مثلاً اگر با استفاده از آن عبارت «رستوران ایتالیایی» را جستجو کنید، چند گزینه پیش پای شما قرار خواهد داد و زمانی برای رزرو یک رستوران ایتالیایی به شما پیشنهاد می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اینا همشون عالی هستن ولی متأسفانه توو کشور ما جواب نمیدن، چون گوگل اصلا هیچ رستورانی رو توو شهر ما نمیتونه پیدا کنه!

    • آریا
      آریا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

      چرا پیدا میکنه. کافه . رستوران .هتل .بانک

مطالب پیشنهادی