ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و احتمال پایان دادن به توسعه موبایل های سری لومیا

قریب به یک سال پیش بود که مدیر عامل جدید مایکروسافت، خبر از تغییر جهتی ناگهانی داد و بخش موبایل این شرکت را دگرگون کرد. ساتیا نادلا که در آن موقع یک سال از زمان مدیریتش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

قریب به یک سال پیش بود که مدیر عامل جدید مایکروسافت، خبر از تغییر جهتی ناگهانی داد و بخش موبایل این شرکت را دگرگون کرد. ساتیا نادلا که در آن موقع یک سال از زمان مدیریتش بر مهم ترین شرکت نرم افزاری جهان می گذشت، یکی از بزرگترین تصمیمات مدیر عامل قبلی به نام استیو بالمر را باطل اعلام کرد و مبلغی معادل ۷.۶ میلیارد دلار که برای خرید بخش موبایل نوکیا صرف شده بود را یک زیان در تراز مالی مایکروسافت تلقی نمود.

امروز ولی همین شرکت خبر می دهد که بخش توسعه موبایل های ساده و غیر هوشمند را هم با مبلغی برابر با ۳۵۰ میلیون دلار به شرکتی گمنام که تحت نظر فاکسکان فعالیت می کند، فروخته است. این مسئله هم چندان مهم نیست ولی امروز مایکروسافت برای رسانه ها یک بیانیه خبری ارسال کرده بود که در آن می شد سخنان و اشارات تازه ای را دید؛ گفته ای که اشاره به احتمال توسعه نیافتن موبایلی مجهز به پلتفرم ویندوز از سری لومیا داشته باشد.

متن مورد بحث، به این شرح است:

«مایکروسافت به توسعه ویندوز ده موبایل و پشتیبانی از موبایل های سری لومیا نظیر لومیا ۶۵۰، ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین به پشتیبانی از موبایل های مجهز به ویندوز ده که از سوی شرکت های دیگر نظیر ایسر، آلکاتل، اچ پی، وایو و ترینیتی توسعه یافته اند، ادامه می دهد.»

به کلامی ساده تر، مایکروسافت می گوید که توسعه ویندوز ده موبایل را ادامه می دهد، از موبایل های سری لومیا و حاصل تلاش همکاران سخت افزاری اش هم پشتیبانی می کند اما هیچ اشاره ای به تولد لومیای دیگری نمی کند.

microsoft lumia 950 (22)

تقریبا سه هفته پیش، «تری میرسون»، مدیر توسعه ویندوز ده در مایکروسافت، در ایمیلی خطاب به یکی از وب سایت های پوشش دهنده اخبار مایکروسافت، بیان کرده بود که این شرکت به توسعه ویندوز ده موبایل متعهد بوده و در حال حاضر، مشغول توسعه نسل بعدی از محصولات است. در آنجا هم هیچ اشاره ای از لومیا به میان نیامد و اکنون تمام نگاه ها به سوی موبایلی نشانه رفته که هنوز وجود خارجی ندارد و شایعات مختلف، اشاره می کنند که نام آن «سرفس فون» است.

«تام وارن» از وب سایت ورج می نویسد که امروز، مسئله پایان یافتن توسعه موبایل های سری لومیا را با یکی از سخنگویان مایکروسافت مطرح کرده و چنین پاسخی دریافت کرده است:‌ «مورد خاصی وجود ندارد که بخواهیم در مورد نقشه راه ابزارهای آینده، آنها را با شما در میان بگذاریم.»

این احتمال که مایکروسافت به برند لومیا پشت کرده باشد، بیشتر از هر زمان دیگری قوت یافته و باید در انتظار موبایل دیگری از این شرکت بود؛ موبایلی به نام سرفس فون که بعید به نظر می رسد در سال جاری به دست هواداران سیستم عامل ویندوز ده موبایل برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مایکروسافت نمیتونه با وجود تولیدکننده‌های چینی موبایل های پایین و میانرده با قیمت مناسب عرضه کنه، بهتره این کار توسط الکاتل، ایسر و... انجام بشه و تمام تمرکز مایکروسافت روی سرفس‌فون باشه، امیدوارم شایستگی این مقدار صبر رو داشته باشه. ?

    • parsa_masoudi
      parsa_masoudi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      حرف شما کاملا صحیح است

مطالب پیشنهادی