ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پیش نمایش دوم از اندروید N را مجددا در گروه «آلفا» جای داد

نسخه های پیش نمایش از سیستم عامل های مختلفی که برای توسعه دهندگان عرضه می شوند معمولا ورژن های ناقصی از آنها هستند که با هدف کمک به توسعه دهندگان برای آماده سازی اپلیکیشن هایشان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

نسخه های پیش نمایش از سیستم عامل های مختلفی که برای توسعه دهندگان عرضه می شوند معمولا ورژن های ناقصی از آنها هستند که با هدف کمک به توسعه دهندگان برای آماده سازی اپلیکیشن هایشان برای نسخه نهایی عرضه می شوند و همزمان فیدبک های لازم را هم در اختیار شرکت ارائه دهنده قرار خواهند داد.

امسال گوگل نسخه پیش نمایش اندروید N را اندکی زودتر از حد معمول منتشر کرد (به جای کنفرانس توسعه دهندگان آن را در ماه مارس عرضه نمود) و سپس نسخه دیگری از آن را هم در ماه آوریل ارائه نمود و پیش بینی می شود که پیش نمایش های بیشتری برای آن ارائه گردد.

نخستین پیش نمایش برای این نسخه از اندروید در گروه آلفا جای گرفت و دومین مورد در گروه بتا. حالا ظاهرا به نظر می آید که گوگل طبقه بندی پیش نمایش دوم را تغییر داده و آن را در وضعیت آلفا قرار داده است. البته هیچکس نمی داند که این اتفاق دقیقا به چه دلیلی رخ داده اما طبق تعاریفی که برای مراحل آلفا و بتا ارائه شده است ظاهرا بسیاری از قابلیت ها در اندروید N وجود ندارند یا اینکه کار نمی کنند و به همین خاطر گوگل تصمیم گرفته که این پیش نمایش را با عنوان آلفا طبقه بندی کند.

البته این خبر برای بسیاری از ما که بی صبرانه منتظر دریافت پیش نمایش سوم در جریان مراسم امشب هستیم اهمیت چندانی ندارد. در هر صورت، حالا که پیش نمایش های یک و دو با عنوان آلفا طبقه بندی شده اند، پیش نمایش سوم نسخه بتا خواهد بود و پری ویوی چهارم نیز زمانی از راه می رسد که APIهای نهایی برای اپلیکیشن های سازگار با اندروید N از راه برسند.

پیش نمایش پنجم نیز شبیه به نسخه نهایی خواهد بود و گوگل از آن با عنوان «ایمیج های نزدیک به نهایی» یاد کرده و در نهایت نسخه نهایی را خواهیم داشت که به احتمال زیاد در ماه آگست یا سپتامبر از راه می رسد. البته گوگل اعلام کرده که این نسخه در سه ماهه سوم منتشر می شود و از ارائه تاریخ قطعی و دقیق برای این منظور خودداری کرده.

گفتنی است که اندروید N احتمالا مانند L که دو سال پیش از راه رسید نسخه تماما جدیدی نخواهد بود با این همه دربرگیرنده تغییرات قابل توجه است که از آن جمله می توان به امکان مالتی-ویندو یا چند پنجره ای اشاره کرد که در اندروید M هم گنجانده شده بود اما از نسخه نهایی آن حذف گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Farid_Forootan_Shad
    Farid_Forootan_Shad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    https://developer.android.com/preview/overview.html

  • james
    james | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام کسی میدونه اندروید N کی منتشر میشه؟

    • Farid_Forootan_Shad
      Farid_Forootan_Shad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      میتونی اینجا ببینی یه سری اطلاعات در موردش

      • Farid_Forootan_Shad
        Farid_Forootan_Shad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

        اینجا !

مطالب پیشنهادی