ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط برنامه نویسی Vulkan در اندروید N، بازی های موبایل را دستخوش چه تغییراتی می کند؟ [تماشا کنید]

شب گذشته، کمپانی گوگل کنفرانس سالانه I/O را در منطقه مانتین ویو ایالات کالیفرنیا آغاز نمود و بیش از 100 هزار نفر به صورت آنلاین مشغول تماشای نطق اصلی این رویداد بودند. گوگل طی کنفرانسی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

شب گذشته، کمپانی گوگل کنفرانس سالانه I/O را در منطقه مانتین ویو ایالات کالیفرنیا آغاز نمود و بیش از 100 هزار نفر به صورت آنلاین مشغول تماشای نطق اصلی این رویداد بودند. گوگل طی کنفرانسی دو ساعته، با صحبت درباره برنامه های آتی خود و معرفی محصولاتی از قبیل اپلیکیشن ها، دستگاه های پوشیدنی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و البته اندروید N، مخاطبان حاضر در سالن و دیگر بینندگان مراسم در سراسر جهان را هیجان زده کرد.

اندروید N که قرار است در پاییز امسال عرضه شود، نه تنها نسبت به نسخه های قبلی بهبود فراوان یافته بلکه از قابلیت های جدیدی نیز بهره می برد که از جمله آنها می توان به رابطه برنامه نویسی Vulkan اشاره کرد. این رابط به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به صورت مستقیم به پردازنده گرافیکی دستگاه دسترسی داشته باشند و به تبع آن، بازی های توسعه یافته می کمک Vulkan گرافیکی خیره کننده تر را به نمایش خواهند گذاشت. بازیسازان حالا می توانند جلوه های دیداری بیشتری مانند موشن بلور، بازتاب ارتقایافته نور، افکت آب و دیگر افکت هایی از این دست را بدون افت پرفورمنس، در مقابل دیدگان گیمرهای بگذارند.

درباره رابط برنامه نویسی Vulkan می توان ساعت ها صحبت کرد و ده ها پاراگراف به مباحث فنی آن اختصاص داد؛ اما شاید ویدیویی که در این مطلب قرار گرفته، حق مطلب را بهتر ادا کند و بتوانید به صورت ملموس و کاملا واضح، تفاوت های شگرفی که Vulkan با خود به همراه خواهد آورد را تماشا کنید. ویدیوی مورد اشاره اندکی پس از پایان مراسم شب گذشته گوگل منتشر شده است و بازی Need For Speed No Limits را با بهره گیری و بدون بهره گیری از رابط برنامه نویسی Vulkan به نمایش می گذارد.

در پایان باید گفت که در حال حاضر، دو موبایل پرچمدار گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ، از رابط برنامه نویسی Vulkan پشتیبانی می کنند اما اپلیکیشن هایی که به کمک آن توسعه یافته و عرضه شده اند، بسیار محدود است. در هر صورت، قرار دادن Vulkan در اندروید بعدی سبب خواهد شد تا دستگاه های بیشتری به آن دسترسی داشته باشند و شاهد عرضه بازی های بیشتری به کمک این رابط برنامه نویسی باشیم. در ادامه ویدیوی مقایسه مورد اشاره، قابل مشاهده است؛ ضمنا با توجه به سقف اتومبیل و زمین مسیر مسابقه، بهتر به تفاوت های دو حالت پی خواهید برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آرش
    آرش | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کلا مسئولین سایت فکر میکنن هر چقدر کمتر جواب بدن باکلاس‌ترن!!

  • AlirezA
    AlirezA | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دوستان عزیز، دکمه نمایش ویدئو از برنامه اندرویدی حذف شده!
    همیشه هم شاهد آقای اندی رابین هستین اون بالا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی