ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش هفتگی بازی ها در انگلستان؛ آنچارتد 4 در مدت زمانی مشابه، بیشتر از هیلو 5 فروخته است

به رسم همیشه با انتشار جدول فروش هفتگی بازی ها در انگلستان، ما هم به پوشش خبری آن پرداختیم. همان طور که می دانید در این هفته آنچارتد 4 با کنار زدن دووم، توانست بیشتر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

به رسم همیشه با انتشار جدول فروش هفتگی بازی ها در انگلستان، ما هم به پوشش خبری آن پرداختیم. همان طور که می دانید در این هفته آنچارتد 4 با کنار زدن دووم، توانست بیشتر از تمامی عناوین موجود در فروشگاه های این منطقه بفروشد. اما اکنون جزییات جدیدتری از جدول مورد بحث به دست رسیده که حاوی نکات بسیار جالبی است.

این اطلاعات که توسط کاربرهای فروم NeoGaf انتشار یافته، نشان می دهند آنچارتد 4 بیشتر از هیلو 5 در مدت زمان مشابه فروخته است. نکات جالب گزارشات به همین جا ختم نشده و با نگاه دقیق تر متوجه می شویم اگر نسخه های به فروش رسیده از هیلو 5 و رایز آف توم ریدر در هفته اول را جمع کنیم، تازه به فروش آخرین ساخته استودیو ناتی داگ می رسیم.

آنچارتد 4 در صورتی فروش هفته ابتدایی خود را به 192 هزار نسخه رسانده که هیلو 5 و رایز آف توم ریدر هر کدام در مدت زمان مشابه به ترتیب 150 و 42 هزار نسخه فروخته اند. درست است این ارقام همیشه دقیق نبوده و و بالا یا پایین هایی دارند، اما نزدیک بودن فروش آنچارتد 4 با هیلو 5 و رایز آف توم ریدر واقعا عجیب به نظر می رسد.

البته سه نکته خیلی مهم را باید در نظر بگیرید: رایز آف توم ریدر هنگام انتشار رقیب بسیار قدرتمندی با نام فال اوت 4 داشت. بنابراین فروش کم در هفته اول طبیعی به نظر می رسد. از طرفی مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرده بود این عنوان بیش از یک میلیون نسخه فروخته. همچنین در آمار انگلستان، تنها نسخه های فیزیکی محسوب شده و پلی استیشن 4 در این حوزه هم عملکرد بهتری نسبت به اکس باکس وان داشته است.

ولی حتی با وجود نظریه های بالا هم نمی توان علمکرد ضعیف انحصاری های مایکروسافت در هفته اول را توجیه کرد. شاید برای تان جالب باشد بدانید هیلو 5 در هفته ابتدایی انتشار خود، کمتر از تمامی عناوین اصلی سری هیلو فروخت. در قسمت دیگر جدول، عنوان دووم را میبینیم. گزارشات نشان می دهند فروش بازی در مدت زمان مشابه، کمتر از Wolfenstein: The New Order بود.

شاید در نگاه اول از این پیشامد تعجب کنید، اما باید بدانید ولفنشتاین نیو اوردر در اولین هفته عرضه خود رقیب قدرتمندی مانند آنچارتد 4 نداشت. علاوه بر این برخلاف دووم، بازی برای کنسول های نسل هفتم هم عرضه شد. اطلاعات بیشتر از آمار فروش هفتگی بازی ها در انگلیس را می توانید پایین تر مشاهده نمایید. دوباره تاکید می کنیم تمامی ارقام بالا تنها محدود به منطقه اگلستان هستند.

فروش نسخه های قبلی فرنچایز آنچارتد در هفته اول

  • Uncharted 2: Among Thieves - تاریخ انتشار 2009 - فروش 84 هزار نسخه
  • Uncharted 3: Drake's Deception - تاریخ انتشار 2011 - فروش 115 هزار نسخه
  • Uncharted: Golden Abyss - تاریخ انتشار 2012 - فروش 27 هزار نسخه
  • Uncharted: The Nathan Drake Collection - تاریخ انتشار 2015 - فروش 32 هزار نسخه
  • Uncharted 4: A Thief's End - تاریخ انتشار 2016 - فروش 192 هزار نسخه

فروش کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت در انگلستان [این آمار تا مارس 2016 - اوایل فروردین 95 را شامل است]

  • پلی استیشن 4 - 3 میلیون دستگاه
  • اکس باکس وان - 2.4 میلیون دستگاه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • m
    m | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    زیاد به خودت فشار نیار Xbox جلو PS هیچی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی