ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش کروم بوک ها برای اولین بار مک را در آمریکا پشت سر گذاشت

کروم بوک های ارزان قیمت گوگل برای اولی بار موفق شدند تا در زمینه فروش، مک های اپل را در ایالات متحده آمریکا پشت سر گذارند. با این حال، IDC، سازمان آماری که این ارقام ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

کروم بوک های ارزان قیمت گوگل برای اولی بار موفق شدند تا در زمینه فروش، مک های اپل را در ایالات متحده آمریکا پشت سر گذارند. با این حال، IDC، سازمان آماری که این ارقام را اعلام کرده، معمولا فروش لپ تای های ویندوزی و کروم بوک را از هم جدا نمی کند اما تحلیلگرشان به وبسایت ورج گفته که: «سیستم عامل کروم در زمینه ارائه به بازار، مک های اپل را در فصل اول 2016 پشت سر گذاشت.»

IDC تخمین زده که میزان ارائه مک به بازار در فصل پیشین، 1.76 میلیون واحد بوده و از سوی دیگر، شرکت های لنوو، HP و Dell با همکاری یکدیگر توانسته اند مجموعا 2 میلیون کروم بوک در فصل اول 2016 به بازار بفرستند.

کروم بوک ها شدیدا در مدارس ایالات متحده آمریکا پرطرفدار هستند و مشخص است که IDC میزان تقاضای مدارس را برای بازار آمریکا در نظر گرفته. خارج از بازار آمریکا، هنوز مشخص نیست که لپ تاپ های ارزان قیمت گوگل چه می کنند. اکثر داده ها صرفا روی بازار آمریکا و موفقیت گوگل در این کشور تاکید دارد.

در حالی که به طور کلی فروش پی سی رو به کاهش است و مایکروسافت از این امر اصلا خشنود نیست، گوگل توانسته رشد کند و از رقبایش فاصله بگیرد. با این حال، طی ماه های جاری بازار پی سی قوت خواهد گرفت. اعلام قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی سیستم عامل کروم می تواند این لپ تاپ های ارزان قیمت را بیش از هر زمان دیگری جذاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی