ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم Android Auto به وای فای و دستور OK Google مجهز می شود

Android Auto به زودی قابلیت های جدیدی دریافت خواهد کرد که هر چند کوچک، اما کاربردی هستند. اولین آن ها، پشتیبانی از سیستم های بی سیم است. در سیستم فعلی، اگر بخواهید با موبایل خود ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۰:۲۰

Android Auto به زودی قابلیت های جدیدی دریافت خواهد کرد که هر چند کوچک، اما کاربردی هستند. اولین آن ها، پشتیبانی از سیستم های بی سیم است. در سیستم فعلی، اگر بخواهید با موبایل خود از اندروید اتو استفاده کنید، باید با USB آن را وصل نمایید. با قابلیت جدید، می توانید همه کارها را با استفاده از وای فای انجام دهید. این قابلیت، برای خودروهایی که دارای صفحه شارژ بی سیم هستند، بسیار مناسب خواهد بود چون روشن بودن دائمی وای فای شارژ باتری را تحت تأثیر قرار می دهد.

اپل سال پیش پشتیبانی از ارتباطات بی سیم را برای پلتفرم CarPlay خود معرفی نمود اما تا امروز، هیچ خودرویی نیست که از این قابلیت بهره ببرد. البته شرکت فولکس واگن اعلام کرد که اپل اجازه نداد خودروی خود را که از این قابلیت برخوردار بود، به نمایش بگذارد.

گوگل اعلام کرده که این قابلیت پیچیده نیست و به راحتی می توان از آن روی خودروهایی که از Android Auto و وای فای پشتیبانی می کنند، استفاده کرد؛ اما هنوز درباره خودروهایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند یا برای برخورداری از آن، به روز خواهند شد، صحبتی نشده است.

می توانید در خودرو تنها با صحبت کردن، کارهای خود را به Android Auto واگذار کنید

قابلیت دیگر که بسیار کاربردی خواهد بود، پشتیبانی از «OK Google» است. با گفتن این عبارت، دستیار صوتی گوگل فعال می شود و می توانید در خودرو تنها با صحبت کردن، کارهای خود را به Android Auto واگذار کنید؛ بدون این که بخواهید به صورت فیزیکی با سیستم تعامل کنید. البته Siri، کورتانا و اکوی آمازون نیز قابلیت های مشابه دستیار صوتی گوگل را دارند. بنابراین تنها موردی که اینجا اهمیت دارد، زمان عرضه این قابلیت است.

نکته قابل توجه این است که برای بهره گیری از این سیستم، نیازی به سخت افزار جدیدی نخواهید داشت، چون موبایل شما به عنوان هسته پردازش آن عمل، و سپس پیام ها را به کنسول مرکزی Android Auto منتقل خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست این قابلیت های جدید چه زمانی برای اندروید اتو عرضه می شوند اما چند ماه بیشتر تا عرضه آن فاصله نداریم. همچنین از آنجا که به اندروید N وابستگی ندارد، برای موبایل هایی که به نسخه جدید اندروید به روز رسانی نمی شوند نیز در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی