ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در بروزرسانی تازه تلاش می کند Android Pay را به یک سیستم جهانی تبادل مالی تبدیل نماید

گوگل امروز سرانجام پس از مدتها انتظار، آغاز فعالیت سرویس Android Pay را در انگلستان اعلام کرد، سرویسی که البته شرکت ساکن مانتین ویو آن را تنها به عنوان یک روش پرداخت الکترونیکی نگاه نمی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۰:۱۶

گوگل امروز سرانجام پس از مدتها انتظار، آغاز فعالیت سرویس Android Pay را در انگلستان اعلام کرد، سرویسی که البته شرکت ساکن مانتین ویو آن را تنها به عنوان یک روش پرداخت الکترونیکی نگاه نمی کند و بر همین اساس از API جدیدی برای این سرویس پرده برداشته که به توسعه دهندگان امکان می دهد خدمات Android Pay به شکل های متنوع تری مورد استفاده قرار دهند. برای مثال خرید مبتنی بر وب را در نظر داشته باشید که قرار است روند خرید را ساده تر کند، اما در عوض برای انجام آن نیاز است کاربر فرم های متعددی را پر کرده و مراحل زمان گیری را برای تکمیل روند خرید خود به انجام برساند.

گوگل برای حل چنین ایرادی از API موسوم به PaymentRequest پرده برداری کرده که با همکاری تیم توسعه ی کروم ساخته شده و به اپلیکیشن هایی که این API را مورد استفاده قرار دهند امکان می دهد به جای اینکه فرم های متعدد را برای تکمیل در مقابل کاربر قرار دهند، روند خرید را با تنها چند اشاره و tap به پایان برسانند. علاوه بر این یک API دیگر نیز به نام Save to Android Pay وجود دارد که عملکردی مشابه برنامه های موسوم به loyalty (برای ارائه ی تخفیف به مشتری های دائمی) خواهد داشت، به این شکل که کاربر با مراجعه به فروشگاه و به سادگی با نزدیک کردن تلفن هوشمند خود به گیرنده ی NFC موجود در فروشگاه، خرید خود را در سوابق ثبت کرده و متناسب با آن تخفیف دریافت نماید.

البته تردیدی وجود ندارد که موفقیت در این راه، بدون همکاری فروشگاه ها و مراکزی که Android Pay قرار است در آنها مورد استفاده قرار گیرد نخواهد بود. یکی از مقامات گوگل در این زمینه می گوید شرکت ساکن مانتین ویو با بانک های مختلفی وارد مذاکره شده تا خدمات Android Pay را به اپلیکیشن های رسمی خود اضافه نمایند، تصمیمی که اگر به حقیقت بپیوندد، کاربران بسیاری را خواسته یا ناخواسته به استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی گوگل وادار خواهد ساخت.

گوگل حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و با «بانک آمریکا» وارد همکاری شده تا امکان برداشت وجه از برخی خودپردازهای این بانک با استفاده از Android Pay وجود داشته باشد، تصمیمی که از برنامه ی گوگل برای گسترش قابلیت های خدمات Android Pay حکایت دارد و تا حدودی نشان می دهد این سرویس قادر است در آینده چه نقشی در حوزه ی پرداخت های الکترونیکی بر عهده گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تامین امنیت پرداخت یکی از مهمترین ابعاد در ارائه راهکارهای پرداخت است. در دستگاه های موبایل صرفا با اتکا به نرم افزار نمی توان امنیت لازم را فراهم نمود و همواره راهی برای دور زدن آن وجود دارد. تا کنون تنها راهکار شناخته شده استفاده از secure element میباشد که اپل و سامسونگ به دلیل ارائه سخت افزار امکان این را فراهم کرده اند که خود دستگاه موبایل هویت پرداخت فرد را مشخص کند. در واقع دستگاه موبایل نماینده کارت پرداخت شما می شود و از طرق گوناگون و در بعضی موارد بدون اتصال به اینترنت میتوان انواع پرداخت ها را انجام داد.

مطالب پیشنهادی