ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد اندروید را در تمام اجزای خودروها جای دهد

برنامه های گوگل برای استفاده از اندروید در خودروها، بسیار فراتر از Android Auto می رود. برای به نمایش کشیدن همین موضوع، گوگل با همکاری شرکت کوالکام، یک خودروی مازراتی را به پلتفرم اندروید مجهز کرده و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۰:۱۵

برنامه های گوگل برای استفاده از اندروید در خودروها، بسیار فراتر از Android Auto می رود. برای به نمایش کشیدن همین موضوع، گوگل با همکاری شرکت کوالکام، یک خودروی مازراتی را به پلتفرم اندروید مجهز کرده و در آن از یک نمایشگر مرکزی ۱۵ اینچ با رزولوشن 4K بهره گرفته است.

دستکاری این خودرو، با همکاری مازراتی صورت نگرفته و صرفا گوگل تلاش داشته تا نشان دهد چگونه می توان از اندورید در همه جا استفاده کرد؛ از سیستم مسیریابی خودرو گرفته تا کیلومترشمار و یا سیستم سرمایش و گرمایش.

«پاتریک بردی»، مسئول توسعه اندروید آتو در گوگل می گوید: «اندروید از ابتدا تولید نشده بود تا به عنوان یک سیستم سرگرم کننده مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم عامل برای تلفن های هوشمند توسعه یافته بود.» وی همچنین اضافه می کند که اکنون، گوگل می تواند ویژگی هایی کلیدی به خودروها با استفاده از اندروید اضافه کند.

3.0-w800

بردی همچنین اشاره می کند که پلتفرم اندروید برای استفاده در خودروها، به صورت پروژه ای متن-باز در دسترس خواهد بود و خودروسازان می توانند آنطور که مایل هستند، آن را شخصی سازی کنند. تقریبا همان اتفاقی که امروز برای موبایل های هوشمند رخ می دهد.

گوگل می داند که با ارائه پیشنهادی مبنی بر امکان ایجاد تغییرات ظاهری در اندروید، می تواند خودروسازان را به سوی محصول خود جلب کند، چرا که پیش از این بسیاری از خودروسازان بیان کرده اند که باید تجربه شخصی خودشان را به مشتری نشان دهند و می خواهند در این بین، کنترل را در دست داشته باشند.

Screen Shot 1395-02-30 at 0.10.22-w800

هنوز مشخص نیست که خودروسازان از اندروید N برای استفاده در خودروهایشان بهره خواهند گرفت یا خیر. بردی می گوید: «در حال حاضر برای اجرایی کردن این پروژه، مشغول کار با چند خودروساز هستیم.» وی در ادامه اشاره می کند که امیدوار است چنین محصولاتی، زودتر از آنچه تصور می کنیم به بازار راه پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امیدوارم به واسطه ی رایگان بودن و آراد بودن این پلتفرم، شاهد حضور پر رنگ اون در ماشین های فراوانی باشیم...

مطالب پیشنهادی