ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Allo گوگل بر مبنای تکنولوژی رمزنگاری مشابهی با واتس اپ طراحی شده است

همانطور که دیشب در خبرها خواندید، گوگل ساعاتی پیش و در جریان کنفرانس I/O 2016 از یک اپلیکیشن چت جدید به نام Allo رونمایی کرد که با داشتن یک حالت مخفی می تواند پیام رسانی را به صورت کاملا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

همانطور که دیشب در خبرها خواندید، گوگل ساعاتی پیش و در جریان کنفرانس I/O 2016 از یک اپلیکیشن چت جدید به نام Allo رونمایی کرد که با داشتن یک حالت مخفی می تواند پیام رسانی را به صورت کاملا رمزنگاری شده انجام دهد. جالب است بدانید که تکنولوژی رمزنگاری به کار رفته در توسعه Allo مشابه همان تکنولوژیست که از آن برای رمزنگاری مکالمات واتس اپ استفاده می شود.

تقریبا اندکی پس از معرفی Allo، کمپانی Open Whisper Systems پست جدیدی در وبلاگش منتشر کرد و از همکاری خود با گوگل برای توسعه حالت مخفی این اپلیکیشن خبر داد. در این پست اعلام شده که تیم Open Whisper با گوگل برای استفاده Allo از پروتکل های امن اپ Signal که پیام رسان همین کمپانی است همکاری کرده تا تکنولوژی قدرتمند رمزنگاری اش را به اپلیکیشن جدید گوگل منتقل نماید.

البته کمپانی مورد بحث در ادامه پست گفته که به زودی در مورد جزئیات فنی این همکاری و زمان انتشار اپلیکیشن اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد داد. بد نیست بدانید که پروتکل امن سیگنال به صورت اوپن سورس در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد و همین حالا تعدادی از محبوب ترین اپلیکیشن های چت همچون واتس اپ بر مبنای آن به رمزنگاری کردن پیام های خود می پردازند.

البته شایان ذکر است که نحوه بکارگیری تکنولوژی Open Whisper در Allo با اپلیکیشن های واتس اپ و سیگنال بسیار متفاوت است. پیام های ارسالی در Allo به طور پیش فرض رمزنگاری شده نیستند، بلکه کاربر تنها در صورت تمایل و فعالسازی حالت مخفی می تواند پیام های این چنینی را به دوستان خود بفرستد.

این موضوع دقیقا بر خلاف چیزی است که در واتس اپ می بینیم. در پیام رسان تحت تملک فیسبوک نمی توان پس از شروع یک مکالمه رمزنگاری شده، ناگهان به یک مکالمه عادی و محافظت نشده سوئیچ کرد.

گوگل هنوز تاریخ عرضه دقیقی را برای Allo مشخص نکرده، اما انتظار می رود که تابستان همین امسال شاهد انتشار آن برای پلتفرم موبایل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احسان چهری
    احسان چهری | ۳ خرداد ۱۳۹۵

    به نظر میاد گوگل بیش از حد مسنجراش زیاده، لازمه روی یک پروژه واحد وقت بذاره

مطالب پیشنهادی