ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالت Doze در اندروید N برای مصرف کمتر باتری ارتقا یافته است

یکی از بزرگترین مشکلات اسمارت فون های امروزی، خالی شدن سریع باتری آنهاست. حتی آنهایی که باتری های عظیم الجثه دارند هم نهایتا دو یا سه روز بیشتر برایتان دوام نمی آورند و این اصلا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

یکی از بزرگترین مشکلات اسمارت فون های امروزی، خالی شدن سریع باتری آنهاست. حتی آنهایی که باتری های عظیم الجثه دارند هم نهایتا دو یا سه روز بیشتر برایتان دوام نمی آورند و این اصلا موضوع جالبی نیست. برای بهتر شدن اوضاع، اندروید مارشملو حالت Doze را به ما معرفی کرد؛ قابلیتی که با مدیریت هوشمندانه فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه می توانست مصرف باتری گجت های اندرویدی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با این حال، برای فعالسازی Doze وجود دو شرط الزامیست: اولا گجت باید در جای خود کاملا ثابت بوده و ضمنا صفحه نمایش آن خاموش باشد. در واقع Doze طوری طراحی شده تا فقط در حالت استراحت سیستم فعال شود.

با انتشار اندروید N، حالت پیشرفته تری از Doze به سیستم عامل اضافه می شود که می تواند مصرف بهینه باتری در حالت استندبای را از اینی که هست بهتر کند. در آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، حالت Doze بلافاصله پس از خاموش شدن صفحه نمایش فعال خواهد شد، صرف نظر از اینکه موبایل در حالت ثابت قرار گرفته باشد یا خیر.

وقتی که موبایل را در حالت استندبای در جیب تان قرار بدهید، Doze برای مدتی کوتاهی به سیستم عامل اجازه می دهد تا به نت دسترسی داشته و برخی دستورات را در پس زمینه اجرا کند. در این صورت می توانید مطمئن باشید که هیچ گاه موارد اضطراری مثل زنگ های هشدار یا نوتیفیکشن های مهم را از دست نخواهید داد.

البته اگر موبایل خود را در جایی ثابت بگذارید، حالت Doze همان کاری را می کند که در اندروید مارشملو انجام می داد، یعنی با شدت بیشتری به محدود کردن فعالیت های پس زمینه ادامه خواهد داد. این موضوع فقط بخشی کوچک از تغییرات مثبتی است که اندروید N برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۱ خرداد ۱۳۹۵

    حالت پیشرفته doze همان stamina mode هست که سونی سالهاست توی گجت هاش داره استفاده میکنه

مطالب پیشنهادی