ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شکست حقوقی مرسدس بنز در آلمان؛ فروش مدل های مجهز به AIRSCARF ممنوع شد

دایملر (کمپانی مادر و مالک برند مرسدس بنز) در دادگاه ثبت اختراع آلمان در برابر یک مخترع شکست خورد و دیگر قادر نخواهد بود رودسترهایی مجهز به سیستم AIRSCAF (گرمایش پشت گردن) را بفروشد. بعد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

دایملر (کمپانی مادر و مالک برند مرسدس بنز) در دادگاه ثبت اختراع آلمان در برابر یک مخترع شکست خورد و دیگر قادر نخواهد بود رودسترهایی مجهز به سیستم AIRSCAF (گرمایش پشت گردن) را بفروشد.
بعد از یه پروسه طولانی دعوای حقوقی که حدود یک دهه به طول انجامیده است، دادگاه آلمان حکم شکستن قانون ثبت اختراع علیه این شرکت را صادر کرد و طراحی این سیستم گرمایشی را غیر قانونی دانست.

AIR SCARF-1

طرف برنده دادگاه فردی به نام Ludwig Schatzinger است که به صورت رسمی از سه شنبه صاحب این اختراع محسوب می شود.
سیستم AIRSSCARF در واقع یک دمنده هوای گرم پشت گردن خودروهای رودستر است که در روزهای سرد سال و به خصوص در هوای نه چندان مطلوب آلمان استفاده می شود.
جالب است بدانید که پیرو این حکم مرسدس بنز هم نیز نمیتواند رودستری با این ویژگی در آلمان بفروشد و دایملر هم مجبور خواهد بود گزارشی از تعداد خودرو فروخته شده با این سیستم را برای محاسبه خسارت گزارش نماید.

AIR SCRAF-1

نکته قابل توجه این است که بنا به گزارش Automobilwoche حدود 65 درصد مرسدس بنز های بدون سقفی که در آلمان فروخته شده اند از این تجهیزات بهره میبرند و پیرو آن رقم، خسارت دایملر در این زمینه عدد بزرگی خواهد بود.

AIR SCRAF-3
به علاوه تمام این ها مرسدس باید تمام سیستم های AIRSCARF روی خودروهای فروخته نشده را بازکند و تمام تبلیغاتی که در آلمان به سیستم گرمایش گردن اشاره میکند را لغو نماید. اما با این نام AIRSCARF در هر شرایطی برای مرسدس محفوظ است و فقط اجازه استفاده از ماهیت تکنولوژی را ندارد.

AIR SCRAF-4
سخنگوی مرسدس در شرح این ماجرا اعلام کرده است ما بعد از برنده شدن در دادگاه قبلی از رای نهایی شگفت زده شده ایم. اما شانسی که دایملر آورده است این است که تاریخ انقضای این حق اختراع 25 دسامبر امسال به پایان می رسد و مرسدس می تواند دوباره این سیستم را بر روی خودروهایش نصب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی