ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مشخصات سخت افزاری احتمالی کنسول NX نینتندو منتشر شد [شایعه]

به نظر می رسد که یکی از افشاکنندگان معروف صنعت بازی به نام 10K، اخیرا به اطلاعاتی درباره مشخصات سخت افزاری و قیمت کنسول NX نینتندو دست یافته است؛ کنسولی که به گفته نینتندو، در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

به نظر می رسد که یکی از افشاکنندگان معروف صنعت بازی به نام 10K، اخیرا به اطلاعاتی درباره مشخصات سخت افزاری و قیمت کنسول NX نینتندو دست یافته است؛ کنسولی که به گفته نینتندو، در ماه مارس 2017 به صورت رسمی عرضه خواهد شد. باید توجه داشته باشیم که 10K سابقه چندان درخشانی در افشای اطلاعات ندارد اما هر از چندگاهی، اطلاعات موثقی در اختیارمان گذاشته است.

به گفته وی، کنسول NX قرار بوده در ابتدا طی سال 2016 به بازار عرضه شود اما مشکلات فنی و عدم دسترسی به زیرساخت مناسب نرم افزاری، سبب شده تا عرضه آن به سال آتی میلادی موکول شود. او همچنین می گوید که از دیگر دلایل تاخیر در عرضه NX، مخالفت برخی از توسعه دهندگان شخص ثالث با استفاده از کارتریج به جای دیسک های سنتی بوده است.

در حال حاضر گفته می شود که کنسول NX، در تاریخ 25 جولای (4 مردادماه) به صورت رسمی معرفی خواهد شد اما 10K عقیده دارد که تاریخ رونمایی از این پلتفرم ممکن است تا 4 آگوست (14 مردادماه) به تعویص بیفتد و نینتندو از طریق برنامه Nintendo Direct خود، آن را طی مراسمی زنده به گیمرهای سراسر جهان نشان دهد. ضمنا احتمال دارد که تاریخ عرضه دقیق کنسول، 18 مارس 2017 (28 اسفندماه) باشد.

اما گذشته از این ها، به نظر می رسد که نینتندو تصمیم گرفته تا در NX از پردازنده 8 هسته ای ARM Cortec v8-a A72 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز استفاده کند. البته این فرکانس برای چنین پردازنده ای، اندکی پایین به نظر می رسد اما 10K می گوید که نینتندو به عمد دست به چنین حرکتی زده است.

در همین حال، گفته شده که دستگاه به حافظه رم 12 گیگابایتی LPDDR4 مجهز خواهد بود اما میزان فضای اختصاص یافته به سیستم عامل، مشخص نشده است. در بخش پردازنده گرافیکی هم نینتندو ظاهرا از پردازنده های شخصی سازی شده AMD Polaris استفاده خواهد کرد. مضاف بر این ها، دستگاه به HDD مجهز نبوده و در عوض از فلش مموری بهره خواهد برد. بنابر شایعات قبلی هم، دستگاه به جای دیسک به کارتریج هایی مجهز خواهد بود که ظاهرا هزینه های تولیدکنندگان شخص ثالث را کاهش خواهد داد.

10K هم تایید کرده که کنترلر دستگاه، به نمایشگر مجهز است اما صحبتی درباره امکان استفاده از آن به صورت جداگانه و در قالب کنسولی قابل حمل به میان نیاورده است. اگر بتوان به گفته های این افشاکننده استناد کرد، دستگاه NX ریجن فری بوده و از ریموت پلی هم پشتیبانی به عمل می آورد. در نهایت تا به امروز گفته می شود که بازی For Honor ،Luigi's Masion 3 و Smash Bros برای NX منتشر خواهند شد و انتظار می رود این کنسول، حدودا 340 دلار قیمت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی