ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل احتمال تولید آیفون با نمایشگر بدون حاشیه را تقویت می کند

بر اساس شایعات بسیاری حدس می زنند که اپل در ۲۰۱۷ بنا دارد با پدید آوردن دگرگونی بزرگ در طراحی آیفون، ۱۰ سالگی این محصول خارق العاده را به شکلی ویژه جشن بگیرد. تا به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

بر اساس شایعات بسیاری حدس می زنند که اپل در ۲۰۱۷ بنا دارد با پدید آوردن دگرگونی بزرگ در طراحی آیفون، ۱۰ سالگی این محصول خارق العاده را به شکلی ویژه جشن بگیرد. تا به حال و در همین راستا چندین طرح مفهومی از جانب طراحان مختلف در اینترنت منتشر شده است، ضمناً گمانه زنی می شود اهالی کوپرتینو در تلاش باشند تا حسگر اثر انگشت تاچ آی دی، دوربین جلویی و اسپیکرها را در زیر نمایشگر موبایل های آتی شان مخفی نمایند.

با انجام چنین اعمالی، به یقین اپل قادر می شود آیفونی را تولید نماید که بخش جلویی اش به صورت کامل توسط نمایشگر پوشانده شده و در آن دیگر خبری از حاشیه های اطراف صفحه نمایش نباشد.

در این میانه عاقبت امروز اسناد و مدارکی فاش شده که به نوعی تئوری آمده در بالا را قوت می بخشند. این اسناد حکایت از پتنتی دارند که در پنجم مارس ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و برای آن عنوان «رابط کاربری انسانی-ماشینی برای کنترل دیوایس های الکترونیکی» انتخاب گشته است. در این پتنت به روشی تحت عنوان «تصویربرداری فراصوت» اشاره شده، که اجازه می دهد حسگر تاچ آی دی در زیر نمایشگر آیفون مخفی گردد.

در پتنت آمده است:

فناوری تصویربرداری فراصوت دقیق ترین شیوه ی تشخیص اثر انگشت کاربر به حساب می آید، هر چند که این روش تا به حال کمتر از سایر راهکارها مورد توجه قرار گرفته. در این سنسورها (سنسورهای فراصوت) دو مبدل در محور X یک ورق شیشه و دو مبدل در محور Y آن جای می گیرند، که یکی از آنها کار ارسال امواج فراصوت و دیگری کار دریافت این امواج را بر عهده خواهد داشت.

وقتی انگشت کاربر روی شیشه قرار بگیرد امواج دچار دگرگونی می شوند و گیرنده ها قادر خواهند بود میزان این تغییرات را اندازه گیری نمایند. چنین اسکنری کاملاً جدید محسوب می شود و هنوز در بسیاری از حالت های مختلف مورد آزمایش قرار نگرفته، اما نتایج تحقیقات اولیه امیدوار کننده بوده اند و شاید بتوان به این تکنولوژی تکیه کرد.

بر طبق اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت «Patently Apple»، اپل امتیاز دو پتنت در رابطه با قرار دادن تاچ آی دی در زیر نمایشگر را در اختیار دارد. ضمناً‌ این شرکت در ژوئن ۲۰۱۵ نیز تمامی پتنت های کمپانی «Privaris» که در زمینه ی توسعه ی فناوری های زیستی-امنیتی فعالیت داشت را به تملک خود درآورده؛ اتفاقی که نشان می دهد آنها قصد دارند از این پتنت ها در آینده ای نزدیک استفاده برده و به کمک شان در برخی از محصولات خود بازنگری به عمل آورند.

البته تعبیه شدن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مبنی بر قطعی گشتن طراحی آیفون با نمایشگر بدون حاشیه نیست، ولی در صورت میسر شدن این مهم به یقین یکی از اصلی ترین چالش ها برای خلق چنین موبایلی از سر راه برداشته شده است.

Apple-files-patent-for-yet-another-way-to-embed-TouchID-in-the-display (1)

Apple-files-patent-for-yet-another-way-to-embed-TouchID-in-the-display

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی