ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه Daydream دلیلی قانع کننده برای خرید تلفن های 4K است

گوگل با اعلام پروژه Daydream VR یک بار دیگر انگیزه تولیدکنندگان تلفن های همراه اندرویدی را برای ساخت دستگاه های قدرتمندتر بالا برد. اگر تا پیش از این کسی دلیلی برای خرید تلفن 4K نمی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

گوگل با اعلام پروژه Daydream VR یک بار دیگر انگیزه تولیدکنندگان تلفن های همراه اندرویدی را برای ساخت دستگاه های قدرتمندتر بالا برد. اگر تا پیش از این کسی دلیلی برای خرید تلفن 4K نمی دید، حالا زمان آن رسیده که نگاهی به پتانسیل های واقعیت مجازی اندرویدی داشته باشیم. گرافیک بهتر، رزولوشن بالاتر و پرفورمنس عالی، همگی در کنار هم به مفهوم تجربه ای بی نقص از واقعیت مجازی هستند.

سونی و Xperia Z5 Premium که نمایشگری 4K داشت را به یاد دارید؟ در آن دوران شاید فرای انتظار بود که کسی بخواهد چنین تلفن همراهی داشته باشد، اما حالا گوگل آن را به عنوان یکی از تلفن های قادر به اجرای Daydream معرفی کرده است. حداقل سخت افزار برای اجرای واقعیت مجازی اندرویدی مشخص نیست اما قطعا به قطعات قدرتمندی نیاز خواهید داشت.

در قلمرو پی سی، برچسب Oculus Ready (به مفهوم اینکه سخت افزار قادر به اجرای آکیلس است) را هر تولیدکننده ای می خواهد دریافت کند. چنین برچسبی یعنی بهترین سخت افزار ممکن در بهترین کالبد قرار گرفته است. برای اجرای واقعیت مجازی، هدست ها باید برای هر چشم، تصویری سه بعدی و واقع گرایانه را استریم کنند که در نتیجه آن نیاز به قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی است. کارت های ایده آلی مثل GTX 1080 دقیقا به منظور اجرای عالی واقعیت مجازی طراحی شده اند و شکی نیست که AMD هم با محصولات جدید خود چنین چیزی را در نظر گرفته.

با این تفاسیر، بازار پی سی از موبایل اندکی جلوتر است، اما فقط اندکی. هر دو پلتفرم از API گرافیکی جدیدی به نام Vulkan بهره می برند که در اندروید N مورد پشتیبانی قرار گرفته. با پروژه Daydream، تولیدکنندگان نمایشگرها حالا شروع به صحبت در مورد قابلیت هایی که باید اضافه کنند و پیشرفت هایی که حاصل شود می کنند و طبیعتا تمامی سازندگان موبایل های اندرویدی هم از آن استقبال خواهند کرد. گوگل هر موقع قابلیت جدیدی را به اندروید اضافه کرده، همه از آن بهره برده اند.

تلفن هایی که قابلیت اجرای Daydream را خواهند داشت، پاییز امسال از سوی ال جی، اچ تی سی، هوآوی، شیائومی، زد تی ای، ایسوس و آلکاتل عرضه می شوند. سونی البته هنوز در این لیست نیست، که شاید علت آن عملکرد دیرهنگام این شرکت ژاپنی در بازار موبایل باشد. هیچ تولیدکننده موبایل اندرویدی روی این کره خاکی نیست که بخواهد از فرصت فروش تلفن های همراه خاص با قابلیت اجرای واقعیت مجازی بگذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • BEST SONY
    BEST SONY | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من بعد از این دیگر به لازم بودن پیکسل های 4k بر روی اسمارت فون ها پی میبرید وبه کاربردهای فراوانی که از این تکنولوژی مورد استفاده قرار میگیره اذغان میکنید. مدیر عامل شرکت هواوی خودش اذغان کرد که برای واقعیت مجازی روی اسمارت فون پیکسل های کمتر از 4k کافی نمیباشد و 4k لازمه ی این تکنولوژی میباشد.

  • Era
    Era | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مشکل ما 4K یا 400K نیست، مشکل ما این باتری بی صاحابه.
    یه فکری به حال باتری نمیکنن چرا؟؟؟؟!!!!!

  • مهمان
    مهمان | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اخه این چه وضع نوشتن مقاله ست؟
    سونی و Xperia z5 permium رو یادتون هست؟
    دیجیاتو با سونی پدر کشتگی داری؟

مطالب پیشنهادی