ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی Take-Two از سال مالی 2016؛ راک استار در حال کار روی چند بازی معرفی نشده است

کمپانی Take-Two اخیرا گزارش مالی خود از سال مالی 2016 را به انتشار رسانده و به نتایجی بسیار فراتر از انتظارات دست یافته است. این کمپانی در بیانیه خود گفته که راک استار، سازنده خوش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

کمپانی Take-Two اخیرا گزارش مالی خود از سال مالی 2016 را به انتشار رسانده و به نتایجی بسیار فراتر از انتظارات دست یافته است. این کمپانی در بیانیه خود گفته که راک استار، سازنده خوش نام عناوینی چون GTA V و Red Dead Redemption به سختی مشغول کار روی چند پروژه مختلف است که بزودی از آنها رونمایی خواهد شد.

Take-Two ضمن انتشار گزارش مالی خود از سال مالی 2016، پیش بینی کرده که سال مالی 2017 (که از روز یکم آپریل آغاز شد)، «سالی دیگر با نتایج فوق العاده» خواهد بود. این کمپانی همچنین انتظار دارد که تا سال مالی 2018، رشد قابل توجهی در نرخ درآمد داشته باشد. نکته قابل توجه اینجاست که اشاره به سال مالی 2018، می تواند حاکی از آن باشد که احتمالا یکی از پروژه های راک استار، زودتر از یکم آپریل 2018 به بازار عرضه نخواهد شد.

Take-Two می گوید که فروش بخش آنلاین بازی GTA V با گذشت هر سه ماهه، دائما افزایش می یابد و انتظارات را تا حد شگرفی بالا برده اند. در واقع طی سه ماهه آخر سال مالی 2016، نرخ درآمد این بازی همچنان رکورد سال های گذشته را شکسته است. اگرچه Take-Two به صورت دقیق، آمار و ارقام مربوط به GTA V را منتشر نکرده اما اعلام نموده که تا به امروز 65 میلیون واحد از این بازی در اختیار خرده فروشی ها قرار گرفته است. این یعنی از سه ماهه سوم تا سه ماهه چهارم سال مالی 2016، حدود 5 میلیون واحد GTA V به بازار تزریق شده است.

WDF_1233406

Take-Two به سرمایه گذاران خود گفته که با توجه به عملکرد فعلی بازی Battleborn در بازار و بازخورد مخاطبان به آن، به ساخت عناوینی از این دست ترغیب شده است؛ با این حال آنها هیچ توضیح دیگری در این رابطه نداده اند و باید دید که در آینده چه برنامه هایی را دنبال خواهند کرد. هفته گذشته، استودیوی Gearbox اعلام کرد که فروش بازی Battleborn تنها با گذشت چند روز از تاریخ عرضه، بسیار بیشتر از عنوان Borderlands در همین بازه زمانی بوده است.

کمپانی مورد بحث، اشاره کرده که درآمد سری بازی NBA 2K طی هفت سال اخیر، دائما رو به رشد بوده و انتظار می رود که همین عملکرد طی سال جاری نیز حفظ شود. مضاف بر این، از زمانی که Take-Two حقوق سری بازی WWE را خریداری و به عرضه WWE 2K پرداخته، فروش این فرنچایز به طرز چشمگیری افزایش یافته است؛ در همین راستا بد نیست بدانید که فروش WWE 2K16 تا به امروز 3 میلیون واحد بوده است.

Take-Two طی گزارش مالی خود گفت که بازی Mafia 3، حضوری گسترده در نمایشگاه E3 2016 خواهد داشت و عناوینی دیگر از قبیل بازی های ورزشی 2K و Battleborn هم در E3 امسال به چشم خواهند خورد. این کمپانی همچنین به صورت خلاصه گفته که چندین و چند عنوان مختلف، شامل IP های جدید و IP های شناخته را در دست کار دارد.

mafia_3.0.0

این کمپانی می گوید که نظرش در رابطه با ورود به حوزه واقعیت مجازی هنوز تغییر نکرده و فعلا ترجیح می دهد تا این تکنولوژی را به صورت دورادور دنبال کند. با این حال اگر مخاطبان Take-Two به دنبال عناوینی برای هدست های واقعیت مجازی باشند، این کمپانی از هیچ تلاشی برای ارائه محصولات مناسب دریغ نخواهد کرد.

به گفته کمپانی مورد اشاره، نرخ درآمد در سال مالی 2016 با رشدی 31 درصدی، به 1.4 میلیارد دلار رسیده که در مقام مقایسه، این رقم در سال مالی 2015، حدود 1.08 میلیارد دلار بوده است. درآمد از عناوین دیجیتالی هم رشد سال به سال 53 درصدی را به همراه داشته و رکورد 697.7 میلیون دلار را ثبت رسانده است.

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل Take-Two می گوید که برای سومین سال پیاپی، کمپانی توانسته به درآمدی بیشتر از انتظارات دست یابد که عناوینی همچون GTA V ،WWE 2K و XCOM 2 نقشی اساسی در تحقق آن ایفا کرده اند. زلنیک افزوده که 90 درصد از بازی های پی سی و محتویات GTA Online به صورت دیجیتالی در اختیار مشتریان قرار گرفته اند اما آمار فروش دیجیتالی روی کنسول ها، تنها 20 درصد از مجموع فروش را به خود اختصاص می دهد.

وقتی از Take-Two خواسته شد تا درباره کنسول های جدید نینتندو، مایکروسافت و سونی نظر خود را بیان کند، این کمپانی از انتشار هرگونه اطلاعاتی سر باز زد و صرفا گفت که عرضه هر سخت افزار جدیدی، فرصت های بیشتری برای ارائه محصولات به همراه خواهد داشت. در پایین، لیست 4 عنوان کمپانی Take-Two که تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند شد، آمده است:

  • NBA 2K17 - پلتفرم های اکس باکس وان، اکس باکس 360، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پی سی (ماه سپتامبر)
  • Mafia 3 - پلتفرم های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی (7 اکتبر یا 16 مهر)
  • Sid Meier's Civilization VI - پلتفرم پی سی (21 اکتبر یا 30 مهرماه)
  • WWE 2K17 - پلتفرم های نامشخص (اکتبر)
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی