ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت های یکپارچه در اندروید N
تکنولوژی

ابزارهای اندرویدی موجود امکان دریافت «آپدیت های یکپارچه» اندورید N را نخواهند داشت

یکی از جذابترین ویژگی هایی که برای جدیدترین نسخه اندروید موسوم به اندروید N در نظر گرفته شده، قابلیت دریافت «آپدیت های یکپارچه» است. با این ویژگی، وقتی آپدیتی فراهم باشد، سیستم عامل می تواند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

یکی از جذابترین ویژگی هایی که برای جدیدترین نسخه اندروید موسوم به اندروید N در نظر گرفته شده، قابلیت دریافت «آپدیت های یکپارچه» است. با این ویژگی، وقتی آپدیتی فراهم باشد، سیستم عامل می تواند ایمیج مربوط به آن را در پس زمینه دانلود نموده و به صورت خودکار دفعه بعدی که موبایل تان را ریبوت می کنید، آن را نصب نماید. اما شنیده ها حاکی از آن است که شاید موبایل های فعلی حتی در صورت دریافت نسخه جدید این سیستم عامل، از قابلیت فوق بی بهره باشند.

بسیاری می خواهند بدانند که بعد از بروزرسانی موبایل خود به اندروید N، باز هم برای دریافت آپدیت های آن باید منتظر سازنده یا اپراتور موبایل خود بمانند، یا این که گوگل خود آپدیت ها را برای تلفن هوشمندشان فراهم خواهد کرد؟

حالا Android Police مدعی شده که به اطلاعات تازه و البته ناخوشایندی در این خصوص دست یافته است. بر طبق ادعای این وبسایت، گوگل اعلام کرده که حتی گجت های نکسوسی فعلی نیز امکان دریافت آپدیت های یکپارچه را نخواهند داشت، چه رسد به سایر موبایل های اندرویدی.

ظاهراً برای دریافت چنین بروزرسانی هایی نیاز است که گجت اندرویدی مجهز به دو پارتیشن سیستمی باشد و ایجاد این پارتیشن بندی جدید از عهده کاربران عادی برنمی آید، یا دست کم انجام آن با خطرات زیادی از جمله بریک شدن دیوایس ها همراه خواهد بود.

Android Police معتقد است که دلیل عدم اعلام رسمی راهکار ایجاد پارتیشن دوم از طرف گوگل، همین احتمال بالای بریک شدن موبایل های هوشمند است. البته این به آن معنی است که به زودی شاهد انتشار آموزش های لازم از طرف توسعه دهندگان مستقل در وبسایت هایی از جمله XDA خواهیم بود.

اگر همه این شنیده ها صحت داشته باشند، فقط موبایل هایی که در سال های آینده عرضه شوند می توانند از قابلیت بسیار کارآمد آپدیت های یکپارچه بهره مند شوند. به طور قطع میلیون ها کاربر موبایل های اندرویدی و به خصوص صاحبان پرچمداران گرانقیمت، به هیچ وجه از این وضع راضی نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Naji
    Naji | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر گوگل می دونست که گوشی ها اینطوری میشن پس چرا معرفی ای قابلیتو به سال های دیگه موکول نکرد

  • james
    james | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دیجاتو نمیخوای اپدیت بدی برای اپلیکیشنت؟ به روزش کن دیگه چقد باید گفت؟

  • farzad37j
    farzad37j | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ايجاد پارتيشن ها واسه گوشي هاي بالاي ٢ گيگ رم جواب ميده و بيشتر گوشي ها پس از كار ميفتن.در صورتي كه اگه اندروييد يك تكه دريافت نشه احتمال اينكه اگه بريك هم نخوره آپديت بعديش به درستي نصب نشه چون ويندوز نيست مبتني بر لينوكس هس يا اينكه منتظر دريافت برنامه متصل كننده دو پارتيشني باشيم كه فكر نكنم با اين وضع از اطلاع نصب نرم افزار مردم خيليم راحت باشه و هزينه هاي گروني رو مدت چندسالي بايد مردم متحمل بشن مثل زمان آپديتهاي اندروييد هاي نسخه هاي ٢.٣

مطالب پیشنهادی