ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش فروش هوآوی در بازارهای اروپایی و آمریکا
تکنولوژی

افزایش سهم هوآوی در بازار تلفن های هوشمند به لطف افزایش تقاضا در اروپا و آمریکا

بازار تلفن های هوشمند در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده و بازیگران تازه ای در آن رشد یافته اند. از آن طرف نیز برخی غول های سابق پای در مسیر افول گذاشته اند. شرکت هوآوی یکی از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بازار تلفن های هوشمند در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده و بازیگران تازه ای در آن رشد یافته اند. از آن طرف نیز برخی غول های سابق پای در مسیر افول گذاشته اند. شرکت هوآوی یکی از آن قدرت های نوظهور بازار است که حالا توانسته بعد از اپل و سامسونگ بیشترین سهم را در اختیار خود بگیرد. اما برخلاف تصور بسیاری از ما، این فروش صرفاً محدود به خود کشور چین و برخی بازارهای در حال رشد نمی شود. آمارهای موسسه گارتنر نشان می دهد که تقاضا برای موبایل های این شرکت در آمریکا و اروپا نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

وقتی به آمار کلی فروش موبایل ها در دنیا نگاه می کنیم، می بینیم که رشد این بازار به سبب اشباع آن، به طور محسوسی کند شده است. اما همین مسئله برای برخی از بازیگران نوظهور به فرصتی برای تثبیت موقعیت خود بدل شده است.

شرکت هایی چون هوآوی و اوپو چنین وضعیتی دارند. آمارهای گارتنر نشان می دهد که هوآوی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ با افزایش فروش قابل توجهی مواجه بوده و حالا ۸.۳ از کل بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد. نکته جالب در اینجاست که بخش عمده ای از این افزایش فروش به علت افزایش تقاضا برای موبایل های شرکت مذکور در اروپا و آمریکا بوده است.

اوپو نیز توانسته نسبت به سال قبل فروش خود را حدود دو برابر افزایش دهد، گرچه هنوز هم سهم زیادی از این فروش متعلق به چین و برخی دیگر از کشورهای آسیایی است.

البته همه کمپانی های چینی به اندازه این دو شرکت موفق نبوده اند؛ برندهایی چون لنوو و شیائومی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ با افت محسوسی در مشتریان خود مواجه شده اند. گرچه شکست های آنها در مقابل شکست پلتفرم ویندوز چندان به چشم نمی آید، چراکه سهم موبایل های ویندوزی حالا به حدود ۱ درصد از کل بازار کاهش یافته. در حالی که آنها در طی چند سال گذشته به زحمت خود را تا سهم ۵ درصدی نیز بالا کشیده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد7
    محمد7 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تیتر را اشتباه زدید،به جای هوآوی نوشتید شیائومی

مطالب پیشنهادی